آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مصباحی‌مقدم: حقوق‌های ناعادلانه جرقه اعتراضات مردمی را می‌زند



مصباحی‌مقدم،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: نباید هیچ سازمان یا وزارتخانه‌ای اجازه داشته باشد به هرگونه‌ای که تمایل داشت به کارکنان خود حقوق و دستمزد پرداخت کند، زیرا پرداخت‌های نامتعارف منشأ اعتراض در کشور می‌شود.

به گزارش قرن نو، طرفداران سید ابراهیم رئیسی همچون او و البته کابینه سیزدهم به آینده کشور در سال جاری بسیار خوشبین هستند و عقیده دارند که به زودی بسیاری از مشکلات کشور از جمله گرانی، اشتغال، مسکن، خودرو و امثالهم برطرف خواهد شد.

 

حجت الالسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم هم چنین خوش بینی به آینده کشور و دولت دارد و تأکید می‌کند؛ دولت رئیسی علاوه بر تأمین جدی مواد اولیه و کلاهای اساسی، گام‌های مؤثری را نیز برای کنترل قیمت‌ها در بازار برداشته است.

 

این روحانی اصولگرا بر این عقیده است که تورم در حال کاهش است و به زودی دولت می‌تواند با برنامه‌های خود ضمن کنترل بازار، یک زندگی بهتر برای مردم جامعه رقم بزند.

 

دولت رئیسی در مهار کرونا موفق بود

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص عملکرد دولت و مجلس در سالی که گذشت، اظهار داشت: مجلس در اداره کشور نقش کمکی دارد و بهتر است درباره عملکرد دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ صحبت کنیم.

 

وی گفت: از زمان شروع به کار دولت سید ابراهیم رئیسی شاهد تغییر و تحول در کشور هستیم و بنده این تغییرات را مثبت ارزیابی می‌کنم. آقای رئیسی در زمان انتخابات یکی اولویت‌های خود را مهار کرونا از طریق واکسیناسیون عمومی اعلام کرده بود که تا به امروز شاهد تحقق این وعده هستیم.

 

دولت از بروز یک بحران جلوگیری کرد

این روحانی اصولگرا اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های دولت سیزدهم تأمین و ذخیره مواد اولیه و کالاهای اساسی بود که در پایان سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم وضعیت پایداری در این زمینه برای کشور ایجاد شد و به نوعی از بروز یک بحران نیز جلوگیری شد.

 

مصباحی‌مقدم در خصوص ثبات در بازار ارز، عنوان داشت: بانک مرکزی با ایجاد سامانه «تقاضا برای ارز» توانست علاوه بر جمع‌آوری صفوف در مقابل صرافی‌های کشور، قیمت بسیاری از ارزهای خارجی را نیز در یک بازه مشخص و ثابت حفظ کند.

 

ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای دولت رئیسی است

وی تأکید کرد: دولت توانسته با مدیریت واردات و همچنین بازار، یک ثبات نسبی در قیمت کالاها ایجاد کند و البته روز به روز این اقدامات دولت تا رسیدن به نقطه هدف و مطلوب نزدیک‌تر خواهد شد.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام یادآور شد: دولت دوازدهم حقوق کارکنان خود را با استقراض از بانک مرکزی پرداخت می‌کرد، اما از زمان روند استقراض از بانک مرکزی متوقف شد.

 

وی گفت: اقدامات اخیر دولت در زمینه اقتصاد موجب کاهش تورم نقطه به نقطه و همچنین روند شتابان تورم در کشور شد. البته باید تا نیمه سال ۱۴۰۱ صبر کنیم تا نتیجه این اقدامات را به صورت ملموس در بازار و زندگی مردم مشاهده کنیم.

 

اعتراضات در کشور ریشه در تبعیض دارد

این روحانی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت در سال ۱۴۰۰ از برنامه تحولی خود رونمایی کرد که این برنامه می‌تواند با کمک جامعه نخبگانی یک چشم انداز مثبت برای کشور ایجاد کند. علاوه بر این دولت سیزدهم با توسعه روابط خود با کشورهای جهان و البته اجلاس‌های جهانی توانست زمینه توسعه اقتصادی و افزایش منابع ارزی را فراهم کند.

 

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دامنه اعتراضات مردمی در چندسال اخیر به قرن پانزدهم و سال ۱۴۰۱ نیز کشیده شود، بیان داشت: اعتراضات در کشور ریشه در تبعیض دارد و بخشی از آن نیز مرتبط با نظام پرداخت حقوق و دستمزد است. در سال ۸۶ قانون «مدیریت خدمات کشوری» به تصویب رسید و به تبع آن بخشی از تبعیض‌های موجود برطرف شد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه در مدت کوتاهی برخی از شرکت‌ها با خروج از این قانون شروع به پرداخت‌های تبعیض آمیز کردند و دامنه این نوع پرداخت‌ها هرساله گسترش پیدا کرد.

 

حقوق‌های ناعادلانه جرقه اعتراضات مردمی را می‌زند

این عضو مجمع تشخیص نظام تصریح کرد: نباید هیچ سازمان یا وزارتخانه‌ای اجازه داشته باشد به هرگونه‌ای که تمایل داشت به کارکنان خود حقوق و دستمزد پرداخت کند، زیرا پرداخت‌های نامتعارف منشأ اعتراض در کشور می‌شود. نکته تأمل برانگیز در پس این پرداخت‌های ناعادلانه این است هنگامیکه یک گروه برای وضعیت حقوق و دستمزد خود شروع به اعتراض می‌کند، سایر اقشار جامعه نیز به تبعیت از آنها حرکت اعتراضی خود را آغاز می‌کند و در مدت زمان کوتاهی از صنف فرهنگیان تا حتی ایثارگران برای وضعیت دریافتی خود در مقام معترض قرار می‌گیرند.

 

وی تأکید کرد: دولت و مجلس باید هرچه سریع‌تر قانون «مدیریت خدمات کشوری» را به طور کامل و عادلانه اجرا کنند تا ریشه بخش مهمی از اعتراضات خشکانده شود.

 

اصلاح‌طلبان به شعار عبور از جریانات سیاسی دامن می‌زنند

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از گفت‌وگوی با قرن نو در مواجهه با این پرسش که در چندسال اخیر بخشی از جامعه شعار عبور از دو جریان سیاسی «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا» را سر داده‌اند و آیا این احتمال وجود دارد که این مطالبه در سال‌های پیش رو به صورت جدی‌تر از سوی جامعه مطرح شود، بیان داشت: بنده شعار عبور از این دو جریان سیاسی را کوتاه‌مدت تلقی می‌کنم. این شعار در شرایط بحرانی مطرح شد که قدرت در اختیار اصلاح‌طلبان بود.

 

وی ادامه داد: هرگاه اصلاح‌طلبان با مشکل مواجه می‌شوند اینگونه از طریق رسانه‌ها القا می‌کنند که مشکل پیش آمده تنها برای برای آنها نیست و شامل جریان مقابل نیز می‌شود.

 

این روحانی اصولگرا اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت اصولگرا به ریاست آقای رئیسی شاهد «آرامش» و افزایش «امید» در جامعه هستیم که بخشی از آن نیز به دلیل ارتباط تنگاتنگ رئیس‌جمهور با مردم در پدیده‌هایی همچون؛ «سیل»، «زلزله»، «مشکل دارو»، «هک پمپ بنزین» و... با مردم است.

 

آیا محبوبیت رئیسی در حال افزایش است؟

مصباحی‌مقدم با استناد به نظرسنجی «ایسپا»، عنوان داشت: در آخرین نظرسنجی‌ها محبوبیت آقای رئیسی به ۷۳ درصد رسیده، این در حالی است که رئیس دولت در انتخابات ۱۴۰۰ از مجموع ۵۰ درصد از واجدین شرایط رأی‌دهی مجوز حضور در پاستور را گرفت. این آمار نشان می‌دهد که آقای رئیسی در ماه‌های اخیر توانسته گام‌های موثری در حل مشکلات مردم و همچنین جلب اعتماد آنها بردارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------