آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

آیت الله رودباری درگذشت



آیت الله رودباری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
آیت الله سیدمجتبی رودباری یکی از علمای برجسته گیلان روز سه شنبه به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمجتبی رودباری یکی از روحانیون برجسته گیلانی امروز سه شنبه پس از چند دهه تدریس، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دین به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

 

آیت الله رودباری متولد ۱۳۱۲ در نجف اشرف بود که در سال ۱۳۱۹ همراه با پدرش به رشت عزیمت کرد که آن مرحوم به مدت ۲۳ سال نیز، شاگرد امام خمینی (ره) بود.

 

این روحانی برجسته شرحی بر کتاب تجارت لمعه دمشقیه دارد که در دهه چهل در قم به چاپ رسید، وی موسس کتابخانه عمومی امیرالمومنین (ع) است و شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه رشت تعلیم و تربیت کرد.

 

آیت الله رودباری پس از گذراندن دوره ابتدائی در رشت، در سال ۱۳۲۶ شمسی به طلبگی ورود کرد و به همین منظور در نزد آیت الله ضیابری کتاب جامع المقدمات را فرا گرفت و در سال ۱۳۲۹ جهت ادامه تحصیلات به حوزه علمیه قم رفت و ۱۴ سال در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (س) به فراگیری دروس مشغول شد و در سال ۱۳۴۳ حوزه علمیه قم را به قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف ترک و مدت ۱۵ سال در جوار مرقد حضرت علی(ع) به فراگیری فقه و اصول پرداخت.

 

از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری، حاج شیخ محمدعلی امنیان،آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------