آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

وزیر کشور مردم را مقصر اتفاقات ورزشگاه مشهد دانست!



وزیر کشور،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
وزیر کشور در واکنش به حواشی دیدار ایران و لبنان در مشهد گفت: هجوم مردم موجب بروز اتفاقات مشهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه قرارگاه کرونا برگزار شد و گزارشی از آنچه که در دو هفته گذشته روی داده است به ویژه اقدامات دستگاه های مختلف ارائه شد.

 

وی افزود: در ایام نوروز حجم فراوانی از سفرها شکل گرفت به شکلی که شاهد رشد ۵۳ درصدی در سفرها بودیم که البته نشان از نشاط اجتماعی وآمادگی مردم برای بهره مندی از موقعیتهای مناسب است. براساس گزارشات ارائه شده توسط پلیس راهور در همین ایام شاهد کاهش ۲۳ درصدی تلفات بودیم که آمار ارزشمندی است در این جلسه گزارشاتی در مورد حوزه اصناف، حمل و نقل و رعایت کلی شیوه نامه های بهداشتی ارائه شد. در برخی موارد رعایت‌ها بسیار خوب بوده اما در برخی موارد هم شاهد بروز مشکلاتی بوده ایم.

 

وی ادامه داد: گزارشات وزارت بهداشت همچنان سیز نزولی بیماری را نشان می دهد و گزارشی نیز در خصوص تذکر به اصناف، رانندگان و اعمال جریمه ها در این حوزه ارائه شد.

 

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری کرونا ویروس گفت: این بیماری همچنان وجود داردو باید آن را جدی فرض کنیم در این مدت باید از وزارت علوم و آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس قدردانی کنیم و بار دیگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و تهویه فضاهای آموزشی ار مورد تاکید قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: در جلسه امروز سویه های جدیدی که در برخی کشورهای اروپایی مشاهده شدند مورد بررسی قرار گرفت البته در حال حاضر به این نتیجه نرسیده ایم فعلا ممنوعیتی از این کشورها ایجاد کنیم اما در انگلستان سویه های جدید مشاهده شده لذا باید در مرزها حساسیت های لازم را داشته باشیم. در مورد موضوع بیماریابی باید اقداماتی انجام شود که مقرر شده وزارت بهداشت طرحها و اقدامات لازم را تبیین کند تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

 

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی مرزهای کشور عراق به شکل زمینی گفت: در حال حاضر افرادی که ویزا داشته باشند می توانند از مرزهای زمینی استفاه کنند اما آنچه که دولت عراق قول داده بود که محقق هم نشد لغو ویزا برای سفر به این کشور بوده است.

 

وی در خصوص لیست مورد پذیرش کشور عراق در خصوص واکسنهای تزریقی نیز گفت: تعداد قابل توجهی از مردم ما از واکسنهایی که در لیست کشور عراق بوده همچون سینوفارم استفاده کردند هنوز به ما به صورت رسمی لیستی اعلام نشده اما وزارت امور خارجه باید در این خصوص مذاکرات لازم را داشته باشند تا واکسن‌های ایرانی نیز به لیست مورد پذیرش کشور عراق قرار بگیرد.

 

وحیدی در خصوص موضوع ورزشگاه مشهد و حواشی بازی ایران و لبنان نیز گفت: موضوع مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن تهیه شده و برای رئیس جمهور نیز ارسال شده است. در این بازی پس از اینکه فدراسیون فوتبال محل برگزاری مسابقه را مشهد قرار داد ابتدا بحث این بود که تماشاگر نداشته باشد اما با مطالبه مردم و وضعیت شیوع نزولی کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی داد تا تماشاگر به صورت محدود یعنی ۴۰ درصد ظرفیت که حدود ۱۰ هزار نفر تماشاگر می شود برگزار شود. براین اساس حدود ۸۵۰۰ بلیط در سامانه فروخته شد اما مقداری بلیط خارج از سامانه توسط مسوولان فدراسیون در قالب کارت دعوتی حدود ۴ هزار نفر ارائه شد که به این ترتیب حجم مراجعه به استادیوم زیاد شد به شکلی که این استادیوم با ۲۳ هزار نفر جمعیت پر شد.

 

وی ادامه داد: هنگامی که ازدحام جمعیت زیاد شد درهای استادیوم باز شدند و برخی افراد با بلیط و بدون بلیط وارد استادیوم می شوند و ظرفیت استادیوم به صورت کامل پر می شود موضوعی که مورد اعتراض  AFC نیز قرار گرفت بر همین اساس دربهای استادیوم بسته می شود.

 

وزیر کشور تاکید کرد: عده ای مردم پشت دیوارها و دربها حضور داشتند و برخی از آنها قصد بالارفتن برای ورود به استادیوم داشتند؛ لذا با توجه به خطر شکسته شدن درها و فروریختن دیوارها افشانه فلفلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که چند نفری دچار مشکل می‌شوند. در این هنگام برخی از شهروندان پراکنده می‌شوند و در این بین افشانه دیگری برای پراکندگی جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: ممکن است تعدادی از دعوت نامه‌هایی که توسط فدراسیون داده شده با توجه به اینکه هولوگرام نداشته است از آنها کپی گرفته شده و برخی افراد با استفاده از دعوت نامه های کپی و غیراصل به استادیوم مراجعه کردند.

 

وزیر کشور در خصوص موضوع تخلف "کافی نتها" برای خرید و فروش بلیط این بازی نیز گفت: در گزارشات اولیه به این موضوع اشاره شد که در همین راستا دو کافی نت خواسته شدند و توضیحات لازم از آنها گرفته شد که مشخص شد چیز مهمی نبوده و نقش مهمی در ماجرا ایفا نکرده بودند.

 

وی در خصوص ورود بانوان به استادیوم گفت: برای حضور خانم ها باید بسترهای لازم در استادیوم ها آماده شود هنگامی که با وزیر ورزش صحبت شد اعلام شد که اگر مشکلی ندارند مسابقه در تهران برگزار شود که شرایط برای حضور خانم ها فراهم بود موضوعی که در مشهد وجود نداشت این بود که اعلام کردند آمادگی جابجایی وجود ندارد و محل بازی نیز به afc اعلام شده است لذا مقرر شد در این بازی تنها آقایان در استادیوم حضور پیدا کنند البته در فروش بلیط ظاهرا اشتباهی صورت گرفته بود که ۹ نفر از بانوان بلیط دریافت کرده بودند که البته ابهامی نیز در این زمینه وجود دارد که آیا به اسم آقایان بلیط دریافت شده و بعد در اختیار خانم ها قرار گرفته است؟

 

وزیرکشور در خصوص بازگشایی مدارس و رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز گفت: در سنین بالای ۱۲ سال اکثریت واکسنها تزریق شده و جای نگرانی نیست البته باید استفاده از ماسک و تهویه مناسب مورد توجه قرار گیرد در خصوص فاصله اجتماعی نیز باید مدارس تلاش کنند به بهترین شکل این موضوع مدیریت شود. پیشتر حدفاصلی در شیوه نامه وجود داشت که عنوان می کرد در هر ۴ متر مربع یک نفر باید حضور داشته باشد که با توجه به وضعیت نزولی بیماری دیگر نیازی به اعمال این موضوع نیست. بی تردید باید همه کلاسها دایر شود و اعلام شده اگر نیاز است کلاس در محیط بزرگتر برگزار شود و می توانند از فضای سایر دستگاه ها نیز استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------