آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

امام‌جمعه قم: رفع تحریم کامل سپاه جز شرایط ایران برای توافق وین است



امام‌جمعه قم،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم عنوان کرد: کشورهای مقابل در حال چک و چونه هستند که سپاه تحریم باشد ولی به این موضوع تأکیدداریم که سپاه از ارکان عزیز انقلاب اسلامی است، سپاه پاسداران جز شرایط ما برای خروج از تحریم است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: جامعه امروز نسبت به گناه در معرض تهدید جدی است، گناه سبب قساوت قلب و فاسدشدن دل می‌شود، این موضوع سبب می‌شود انسان دیگر پروا نداشته باشد و هر گناهی را انجام دهد.

 

وی با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) بیان کرد: تعداد کسانی که به‌واسطه گناه می‌میرند از تعداد کسانی که به مرگ طبیعی فوت می‌کنند بیشتر است و تعداد کسانی که از نیکوکاری عمر می‌کنند از افرادی که عمر طبیعی دارند بیشتر است.

 

امام‌جمعه قم عنوان کرد: گناه سبب دوری از معنویت می‌شود و اگر گناه تداوم پیدا کرد انسان غافل می‌شود و دیگر هوشیار نیست، این موضوع ثابت‌شده که رابطه نزدیکی بین جسم و روح وجود دارد و گاهی آلودگی روحی به جسم فشار می‌آورد و مقدمات مرگ انسان را فراهم می‌کند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم "عذاب وجدان" را ازجمله آثار گناه برشمرد و تصریح کرد: افرادی که گناه می‌کنند اگر فطرت پاکی داشته باشند پس از ارتکاب گناه دچار عذاب وجدان می‌شوند و سبب پشیمانی بسیار سختی می‌شود.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان ادامه داد: فضای بازار شهرمان باید در تراز شهر اسلامی باشد و اگر کسی به هر دلیلی روزه نمی‌گیرد نباید تظاهر به روزه‌خواری انجام دهد و نباید دهن‌کجی انجام دهد که از مسئولین می‌خواهیم تمهیدات لازم را بیندیشند تا جلوی روزه‌خواری گرفته شود و حریم ماه رمضان باید حفظ شود.

 

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه فضای ماه رمضان باید یک فضای کاملاً دینی و اسلامی باشد، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند علاوه بر تحریم اقتصادی بی‌تفاوتی ازنظر فرهنگ دینی ایجاد کنند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: دهم ماه رمضان سال روز رحلت حضرت خدیجه(س) است، خوشبختانه عزیزانی دست‌اندرکار هستند و کنگره برگزار و کتاب تألیف کردند که شایسته تقدیر است.

 

امام‌جمعه قم بیان کرد: رسول خدا به این بانو احترام زیادی می‌گذاشت و در غم او سوگوار شد و آن سال را عام الحزن نامید، از ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) عقل و درایت است و در روایتی آمده که ازنظر عقل و درایت و تدبیر کامل‌ترین زنان است.

 

وی با اشاره به 19 فروردین سال روز ارتحال شهید سید محمدباقر صدر گفت: آثار شهید صدر در همه ادیان حرف برای گفتن دارد و از اسلام درزمینهٔ فلسفی دفاع لازم می‌کند، این شخصیت بزرگ می‌توانست در نجف بماند ولی پای اعتقاد و باورش ایستاد و سرانجام خودش و خواهرش به شهادت رسیدند.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: قبل از نماز جمعه مراسم بزرگداشت برای شهید اصلانی و شهید دارایی برگزار شد، قبل از انقلاب روحانیت در زندان و شکنجه‌گاه‌ها به شهادت رسیدند و پس از انقلاب شهدای روحانیت زیادی در محراب و صحنه‌های دفاع از انقلاب به درجه شهادت نائل شدند.

 

دشمن ابتدا ترور شخصیت و سپس دست به شهادت طلاب می‌زند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز نیز همان صحنه تکرار می‌شود و ابتدا دشمن به ترور شخصیت روحانیت می‌پردازد و همه مشکلات را به گردن طلاب و روحانیون می‌اندازد، اگر مسئولی کم‌کاری کرده باشد به طلبه‌ای که در خیابان قدم می‌زند تهمت می‌زنند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: در زلزله و سیل طلاب حضور پیدا می‌کنند و برای مقابله با کرونا طلاب جهادی حضور پیدا کردند ولی دشمن حتی برای خودی‌ها این‌گونه جلوه می‌دهد که روحانیت کاری انجام نداده و همه مشکلات را گردن روحانیت می‌اندازد و ابتدا ترور شخصیتی و سپس اقدام به شهادت می‌کنند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اینکه مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را مطرح می‌کنند یعنی جهاد تبیین ویژه همه اقشار جامعه است، دشمن زشت را زیبا و زیبا را زشت جلوه می‌دهد و داشته‌های انقلاب را کوچک و ضعف‌های انقلاب را بزرگ جلوه می‌دهد و باید آگاهی داشته باشیم، امام راحل فرمود این انقلاب می‌ماند ولی فقط کمی دردسر برای ما درست می‌کنند.

 

امام‌جمعه قم با اشاره به 20 فرودین روز ملی فناوری هسته‌ای بیان کرد: ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، آمریکای جنایتکار و فرانسه فناوری هسته‌ای دارند ولی نوبت ما که می‌شود می‌گویند نیاز نیست، متأسفانه برخی در داخل کشور گوش‌به‌فرمان بیگانگان مرتب حمله می‌کنند که نیازی به انرژی هسته‌ای نیست.

 

وی گفت: در جریان مذاکرات از موضوعی کوتاه نمی‌آییم که نخست "تضمین" است، نکته دوم که نیاز داریم به دنبال راستی آزمایی هستیم و ممکن است 4 برگه را تکمیل کنند ولی پای عمل نیایند و اعتقادداریم طرف مقابل باید جلوتر از ما حرکت کند، دنبال خاتمه دادن به دعوایی هستیم اینکه می‌گویند ما دنبال سلاح هسته‌ای هستیم که باید خاتمه پیدا کند.

 

سپاه پاسداران جز شرایط ما برای خروج از تحریم است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: کشورهای مقابل در حال چک و چونه هستند که سپاه تحریم باشد ولی به این موضوع تأکیدداریم که سپاه از ارکان عزیز انقلاب اسلامی است، سپاه پاسداران جز شرایط ما برای خروج از تحریم است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: مقام معظم رهبری ششمین سال است که در شعار سال به موضوع تولید تأکید کردند که به خاطر اهمیت این مسئله است، تولید سبب رونق کشور می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: عادی انگاری درزمینهٔ کرونا نباید انجام شود و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شود، کرونا کامل تمام نشده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------