آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

محمودزاده: هیات رئیسه مجلس، جلوی همه استیضاح‌ها را گرفته است/ وزرای ناکارآمد را به کشور تحمیل کردند



جلال محمودزاده،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
جلال محمودزاده، نماینده مهاباد می‌گوید: طرح استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، کار، صنعت و معدن و همچنین راه و شهرسازی آماده است و امضاهای برخی از آنها هم بیشتر از حد نصاب است اما در تمام موارد، هیات رئیسه شکل غیرقانونی و خلاف آیین‌نامه جلوی همه استیضاح‌ها را گرفته و بایکوت کرده است.

دولت سیزدهم با حمایت کامل مجلس یازدهم روی کار آمد و مهمتر اینکه برخی از وزرای دولت هم توسط خود اعضای مجلس به کابینه معرفی شده بودند یا در مواردی دیگر خود نمایندگان اینک به وزارت رسیده بودند. چنین شرایطی باعث شده که نظارت بر عملکرد دولت به کمترین حد خود برسد. با این حال در هفته‌های اخیر انتقاد از عملکرد مجلس توسط خود نمایندگان افزایش یافته است؛ آنها معتقدند که کاهش نظارت بر رفتار دولت باعث شده کیفیت اقدامات دولت به شدت افت کند. در چنین شرایطی برخی نمایندگان مجلس به دنبال اقدامات جدی‌تری همچون استیضاح وزرا هستند؛ چنانچه وزرای اقتصادی دولت بیشترین خطر استیضاح را دارند، با این حال چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد چراکه هیات رئیسه تا این لحظه تمام استیضاح‌های وزرا را از دستور کار مجلس خارج کرده است.

 

پیش از این لطف‌الله سیاهکلی به رویداد۲۴ گفته بود استیضاح وزیر صمت آماده است و تعداد امضاهای آن هم از حد نصاب گذشته است، اما هیات رئیسه آن را وصول نمی‌کند. جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم معتقد است هیات رئیسه در تصمیمات مجلس دخالت می‌کند. او می‌گوید: متاسفانه هیات رییسه مجلس جلوی استیضاح وزرا را گرفته است که این کار آن‌ها در جلوگیری از استیضاح وزرا، استقلال مجلس را زیر سوال می‌برد. همچنین این کار غیرقانونی و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است.

 

او به رویداد۲۴ می‌گوید: اعضا کابینه دولت سیزدهم در ضعف عملکردی از یکدیگر سبقت می‌گیرند و ما در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، کار، صمت و راه و شهرسازی را شروع کرده‌ایم، اما هیات رییسه مجلس همه را بایکوت کرد که این اقدام، غیرقانونی است.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه هیات رییسه مجلس نمی‌تواند جلوی استیضاح وزرا را بگیرد، اظهار کرد: وقتی تعداد امضا‌ها به ۱۰ نفر رسید، استیضاح باید اعلام وصول شود. اگر امروز استیضاح صورت نگیرد، چند ماه دیگر این کار باید انجام شود. به نظر بنده با وضعیتی که امروز در کشور شاهد هستیم، بیشتر کابینه آقای رئیسی تا چند ماه آینده باید استیضاح شوند.

 

محمودزاده تصریح کرد: برخی از وزرا دولت، پیشنهاد اعضا هیات رییسه مجلس بودند که رای آوردند، بنابراین الان مانع استیضاح می‌شوند. اینها وزرای ضعیف و ناکارآمد را به دولت و کشور تحمیل کردند و اکنون هم به آقای رئیسی و هم به مردم خیانت کرده‌اند، چراکه ما نیرو‌های توانمند بسیاری در کشور داریم که باید از آن‌ها استفاده می‌شد. وزارتخانه که جای آزمون و خطا نیست، کسانی که مدیریت بلد نیستند باید کنار بروند. اکنون مشکلات اقتصادی کشور بیشتر ریشه مدیریتی دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------