آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

پرونده باز قسمِ 4 درصدی قالیباف | نمایندگان به دنبال کشیدن یک حصار امن دور پارلمان



مجلس یازدهم،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک روز دنا پلاس و دغدغه ماشین شاسی بلند، روز دیگر جنجال بر سر حقوق‌های چند صد میلیونی؛ یک روز سیلی به صورت سرباز و یک روز‌ هم نامه محرمانه به وزیر برای انتصاب فرزند در یک پست و مقام دولتی.

به گزارش قرن نو، شاید اگر پیچ رادیو را بچرخانیم و آن را روی موج رادیو فرهنگ و پخش زنده جلسات علنی مجلس تنظیم کنیم، با شنیدن صدای داد و فریاد‌ها و تذکرات پی‌درپی برای حفظ  نظم مجلس تصور کنیم بیشترین حواشی در همین گود خانه ملت و همین رفت و آمدها رقم می‌خورد اما واقعیت این است که 12 ساعت جلسات علنی در هفته، تنها بخش کوچکی از حاشیه‌سازی‌های بهارستانی‌هاست. 

 

بیشتر از نیمی از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد اما جنجال و حواشی دست از سر پارلمان و ساکنان فعلی‌اش که با ادعای انقلابی‌گری بر روی کرسی‌های سبز خانه ملت جای گرفته‌اند بر نمی‌دارد؛ مانند این روزها که دوباره حرف و حدیث‌ها درباره مجلس و اهالی‌‌اش نَقل و نُقل فضای مجازی و رسانه‌ای شده است. 

 

قسم 4 درصدی و دم خروس خرید سیسمونی از ترکیه

«شما نگاه کنید وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود لباس بچه از کشور ایتالیا می‌آورد؛ مردم شما فکر کرده‌اید که اقتصاد ما درست می‌شود؟! هرگز...» این جملاتی است که محمدباقر قالیباف در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال 96  در مقابل دوربین‌های صدا و سیما خطاب به مردم گفت؛ از آن مناظره و آن انتخابات 5 سال می‌گذرد و حالا همان انگشت اتهام به سمت قالیباف رئیس قوه مقننه نشانه رفته است. ماجرا از آنجا شروع شد که تصویری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که حکایت از افزایش بار غیرطبیعی دو زن با پوشش کامل اسلامی و یک مرد در پرواز ترکیه داشت که بعد از انتشار عکس‌ها مشخص شد یکی از آن دو زن «زهرا مشیر» همسر محمدباقر قالیباف و صاحب خیریه امام‌ رضا، و زن و مرد دیگر دختر و داماد این خانواده هستند تا اینجا موضوع چندان قابل توجه نیست و ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که مشخص می‌شود اضافه‌بار غیر طبیعی این خانواده در سفر به ترکیه مربوط به خرید سیسمونی است؛ موضوعی که موج انتقادات را نسبت به رئیس مجلس افزایش داد و حتی هم‌کیشان او خواستار استعفای قالیباف شدند.   

 

قالیباف که  در بحبوحه انتخابات سال 96 مجموع حساب‌های بانکی خود و همسرش را 11 میلیون اعلام کرده بود و همواره خود را مدافع تولید ملی و منتقد جمعیت 4 درصدی ثروتمند جامعه معرفی می‌کرد حالا با برملا شدن خرید سیسسمونی از ترکیه به سوژه‌ داغ این روزهای رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده است و در حالی که همچنان  سکوت در پیش گرفته، اطرافیانش از جمله پسر او «الیاس قالیباف» سعی در رتق و فتق جنجال جدید دارد. 

 

اعلام جرم دادستان علیه خانم نماینده 

وقتی می‌گوییم حواشی دست از سر مجلس و ساکنانش بر‌نمی‌دارد بدون دلیل و برهان نیست؛ چند روز پیش بود که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از جیغ و فریاد فاطمه مقصودی در یک پمپ بنزین داشت؛ بعد از مدتی مشخص شد ماجرا مربوط به برادر نماینده بروجرد است که در دادگاه محکوم به فروش مال غیر شده است و درحالی که مامورین و ضابطی قضایی سعی در بازداشت آو داشتند  نماینده‌ی بروجرد با جیغ و فریاد تلاش می‌کرد تا مانع این کار شود. مقصودی که خود را در محاصره واکنش‌ها دید برای توجیه و تبرئه خودش مدعی شد که آن اراذل و اوباش بودند و نه مامور.

 

این اظهار نظر با واکنش دادستانی بروجرد مواجه می‌شود و آنطور که سرپرست دادستانی لرستان می‌گوید: «حمید رضا مقصودی» برادر خانم مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به اتهام فروش مال غیر به پنج سال حبس قطعی محکوم شده، شاکی خصوصی دارد و در بهمن ماه سال گذشته حکم جلب وی صادر شد و در اختیار ضابطین قرار گرفت ولی فرد محکوم پس از اطلاع از صدور برگه جلب متواری شد، چندین بار برای جلب به درب منزل وی مراجعه شد که خود را معرفی نکرد و برگه جلب وی در اختیار ضابطین قرار گرفت تا اینکه در شامگاه مورخه‬ ۲۷/‏۰۱/‏۱۴۰۱‬ پس از دریافت ‬اطلاعاتی مبنی بر اینکه محکوم در خودروی نماینده مجلس حضور دارد و در یکی از پمپ بنزین‌های شهر در حال سوخت گیری است، بلا فاصله سه نفر از مأمورین واحد جلب دادسرای بروجرد با خودروی سازمانی دادسرا در محل حاضر و پس از معرفی خود از محکوم می‌خواهند که برای اجرای محکومیت همراه آنها به کلانتری بروند که محکوم مقاومت شدید می‌کند و با مأمورین درگیر می‌شود.

 

سجاد بیرانوند ادامه می‌دهد؛ «خانم مقصودی و پسرش همان طور که در فیلم‌های ضبط شده مشخص است سعی در رهایی محکوم از دست مأمورین می‌کند که موفق نمی‌شوند و در هر حال فرد محکوم به کلانتری دلالت می‌شود و در راستای اجرای محکومیت تحویل زندان بروجرد شده است.

 

بیرانوند گفت: در حین دستگیری فرد محکوم، شخص نماینده بلافاصله با سرپرست دادسرا تماس تلفنی می‌گیرد و می‌خواهد که برادرش را آزاد کنند که با مخالفت ایشان مواجه می‌شود.» 

 

در نهایت سرپرست دادسرای عمومی و انقلابشهرستان بروجرد اعلام کرد: دادستانی قطعاً علیه شخص نماینده مجلس و فرزندش به‌اتهام تلاش برای خلاصی محکوم از مجازات اعلام جرم می‌کند.

 

مجلس یازدهم،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

نامه برای استخدام دختر

هنوز مهر وزارت جواد اوجی  که با رای اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم راهی وزارتخانه نفت شد، خشک نشده بود که خبر استخدام دختر نماینده موافق وزیر در مجلس به یک خبر داغ تبدیل شد. ماجرای این استخدام از آنجا شروع شد که بعد از قرار گرفتن اوجی در مسند وزارت  مسئولان این وزارتخانه به دستور شخص وزیر دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق‌قلا را استخدام کردند و سند آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. هرچند وزارت نفت اعلام کرد که دختر نماینده در آزمون وزارت نفت قبول و مورد پذیرش قرار گرفته است اما نه تنها سندی در این رابطه منتشر نشد بلکه خبرگزاری فارس متعاقبا سند دیگری منتشر کرد که اتفاقا نشان می‌دهد «نفیسه سنگدوینی» در آزمون استخدامی قبول نشده است.

 

این موضوع با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و در نهایت وزیر یک قدم عقب گذاشت و دستور استخدام دختر آقای نماینده را لغو کرد. 

 

مخالف موسیقی و عینک آفتابی

سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل یکی دیگر از نمایندگانی بود که حواشی درموردش کم نبود یکی از جنجالی‌ترین حرف‌هایش صحبت در باب مخالفت با موسیقی و آلات موسیقی بود. بحث بر سر ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و غیرضروری بود که رئیس اتحادیه عینک‌‌فروشان اهواز اعلام کرد عینک آفتابی جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شود و ورودش ممنوع شده است؛  سید کاظم موسوی در گفت و گویی با وب‌سایت «دیده‌بان ایران» در این رابطه گفت: «در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد.اگر عینک آفتابی نیاز مردم باشد، اشکالی ندارد البته با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه ارز بر نباشد ورود آن به کشور هیچ اشکالی ندارد. اما در رابطه با ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آقندر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.»

 

صحبت‌های موسوی به همین‌جا ختم نشد و در ادامه گفت: «صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.»

 

گاف دوباره کریمی قدوسی 

 محمد جواد کریمی قدوسی یکی از همان نمایندگانی است که سر و صدای زیادی دارد و همیشه بخشی از حواشی خانه ملت روی انگشت او می‌چرخد؛ البته بیشتر از آنکه صحبت‌هایش سوژه رسانه‌ها شود، طرز نوشتن و غلط‌های املایی‌اش است که دستمایه طنز در فضای مجازی می‌شود. 

 

کریمی قدوسی که سال 92 در اعتراض به توافق هسته‌ای  طرح دو فوریتی تهیه کرده بود در آن " معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای" (NPT ) یعنی (Nuclear Non- Proliferation Treaty ) را «MPT  » نوشته بود. 

 

البته او از این اشتباه درس نگرفت و سال 99 بار دیگر در توئیترش وقتی داشت با توپ پر به دولت روحانی انتقاد می‌کرد به جای «PMD » نوشت «PND» و این موضوع دوباره به یک سوژه تبدیل شد. کریمی قدوسی که گویا تمایلی ندارد به این غلط‌های املایی پایان بدهد مهرماه 1400 گاف عجیب و غریب‌تری داد و این‌بار در نوشتن کلمات فارسی غلط املایی داشت و به جای «آمر» نوشت «عامر» . او در توئیترش نوشت: «ریاست محترم قوه قضائیه ملت تقاضا دارند دادگاه برگزار شده برای سیف و عراقچی که منجر به صدور حکم قطعی شد برای معرفی خیانت مار بزرگ به ملت پخش شود تا عامل و عامر اصلی سقوط ارزش پول ملی رسوا گردد.» 

 

حواشی نماز خواندن نماینده در جلسات 

مهدی سعادتی نماینده بابل از دیگر نمایندگانی بود که انتشار عکس‌هایش در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. او در جلسه‌‌ای در کمیسیون امنیت ملی که وزیر امور خارجه هم حضور داشت به نمازخواندن ایستاد و بقیه حضار منتظر ماندند تا نمازش تمام شود و بعد جلسه را شروع کنند. عکس او در حال نماز خواندن در جلسه با وزیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد و هر کسی درباره این رفتار اظهار‌نظری می‌کرد. 

 

سعادتی در واکنش به این عکس و اظهارنظرها در توئیترش نوشت: « قبل از آغاز رسمی جلسه مشغول اقامه نماز بودم که ‫وزیر امور خارجه رسیدند. وزیر و معاونین هنوز حضور پیدا نکرده بودند که بنده نماز را به علت ضیق وقت شروع کردم. پ ن: در این تصویر نیز اگر دقت کنید مشهود است نشست شروع نشده و اعضا مشغول گپ و گفت هستند. «پایان جلسه ساعت۱۶:۳۸» ‬

 

بعد از این توئیت فیلم‌ها و عکس‌های دیگری منتشر شد که نماز خواندن این نماینده تنها به یک جلسه محدود نشده بود و در جلسات دیگر هم این رفتار را تکرار کرده بود. موضوعی که موجب شد نماینده بابل به اقدام ریاکارانه متهم شود. 

 

سه ماه و یک روز حبس برای یک سیلی

سوم بهمن ماه 1399 تازه چندماهی بود که نمایندگان تازه انتخاب شده بر صندلی‌های خانه ملت جای گرفته بودند که نام علی‌اصغر عنابستانی با یک ویدئوی جنجالی بر سر زبان‌ها افتاد ویدئویی که یک سرباز به دلیل آنکه اجازه نداده بود نماینده سبزوار از خط ویژه عبور کند با سیلی از او پذیرایی کرده بود و شعار « ما خادم ملت هستیم» را اینگونه یادآور شده بود. 

 

این ماجرا با واکنش‌های زیادی رو به رو شد و پلیس راهور با بررسی دوربین‌ها سیلی زدن آقای نماینده را تائید کرد اعلام کرد از این نماینده مجلس شکایت خواهد کرد. هرچند قالیباف سعی کرد از تریبون هیات رئیسه دفاعی تمام قد از نماینده سبزوار بکند و سرباز را یک دروغ‌گو جلوه دهد اما در نهایت جرم عنابستانی در دادگاه اثبات شد و مرداد ماه 1400 عنابستانی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد. 

 

البته آخر داستان او ختم به خیر شد و آنطور که خودش در گفت و گو با ایرنا بیان کرده هر دو طرف از شکایت خود صرف نظر کرده‌اند و و نهایتا پرونده با رضایت دو طرف مختومه شد. 

 

20 هزار فحش در یک روز

وکلای ملت که امروز به یکی از مهره‌های جنجال برانگیز و سوژه‌های ناب خبری تبدیل شده‌اند همیشه رفتار و گفتارشان نقل محافل نمی‌شود و  بخشی از حاشیه‌سازی‌ها متوجه تصمیمات عجیب و غریبی است که در صحن علنی مصوب، و به دایره قوانین اضافه می‌شود. یکی از همین تصمیمات «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» است که به نوعی استفاده از اینترنت و دسترسی آزاد به اطلاعات را نشانه می‌رود. موضوعی که با انتقاد جدی از سوی مردم مواجه است و حتی رئیس کمیسیون فرهنگی اعتراف می‌کند بابت پیگیری این طرح مورد فحاشی کاربران قرار گرفته است. 

 

مرتضی آفاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی می‌گوید: «در خصوص همین بحث هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد، در یک روز ۱۲۰ هزار پیج  علیه ما راه انداختند، اگر ۱۰۰ میلیارد پیج  هم ساخته می شد ما کار خودمان را خواهیم کرد؛ چرا که ما به راه خودمان یقین داریم، پای اعتقادات بایستیم کار فناوارانه ما از همه کشورهای جهان بهتر خواهد بود. در صورتی که بهتر فکر کنیم،خیلی بیشتر از این ها می توانیم عمل کنیم، من هم در کمیسیون فرهنگی قول می دهم از فعالیت های شما حمایت می کنم.» 

 

نمایندگان به دنبال کشیدن یک حصار امن دور خود؟

شاید اگر کمی به حاشیه‌هایی که دامن مسولین به ویژه نمایندگان مجلس را می‌گیرد دقت کنیم به این نتیجه برسیم که این حاشیه‌ها نه اولین بوده‌اند و نه آخرین خواهند بود بنابراین اولویت طرح‌هایی مانند طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» یا به زبان خودمانی «محدودیت استفاده از اینترنت» چندان بی‌ارتباط به این حواشی نباشد و به عبارتی می‌توان آن را فرصتی در دست نمایندگان برای ایجاد یک حصار امن خبری به دور خود دانست. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------