آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

«نمازی» فعال سیاسی: قالیباف باید پاسخگوی رفتار فرزندانش باشد



علی‌محمد نمازی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک فعال سیاسی گفت: آقای قالیباف باید پاسخگوی رفتار فرزندانش باشد همان‌طور که ایشان انتظار داشت دیگران در دولت قبل پاسخگوی رفتار خانواده‌شان باشند.

علی‌محمد نمازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که در گذشته اگر فرزندان مسئولان خطایی انجام می‌دادند آن را به پای پدرشان می‌نوشتند اما امروز که فضای سیاسی کشور یکدست شده است با اتفاقات اخیر جریانی مطرح می‌کند گناه فرزند را نباید به پای پدرش نوشت و می‌خواهند به نوعی سرپوش روی اتفاق رخ داده بگذارند، گفت: قصد و نیت مسئولان باید خدمت صادقانه و حداکثری برای مردم باشد و در  جهت عمران و آبادانی کشور که سودش باز به مردم برسد گام بردارند اگر این قصد و نیت از مسئولان ملاک باشد و به فرموده امام که فرمودند «عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نکنید» پیش برویم، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر قصد و نیت مسئولان صادقانه باشد این صداقت‌ها علامت‌هایی دارد که در رفتار فرد بروز و ظهور می‌کند، یکی از این علامت‌ها عدالت است هنگامی که قضاوت و عمل می‌کنیم باید عدالت را سر منشاء کارمان قرار دهیم تا ظلمی به کسی صورت نگیرد و تبعیضی اتفاق نیفتد و همه در برابر قانون مساوی باشند.

 

وی افزود: هنگامی که عدالت مدنظر باشد فرد تلاش خواهد کرد و از این طریق هم عیوب خود را می‌پوشاند و آن‌ها را رفع می‌کند. علامت دیگر اخلاص نیت است، شخص مواظب است کمترین ضرر و زیانی متوجه دیگران نشود و منافع دیگران اولی بر خودش باشد، اما اگر قصد و نیت دستیابی به مقامات بیشتر، پست بالاتر، موقعیت بهتر و درآمد بیشتر باشد تمام تلاش و همت فرد مصروف این می‌شود که رقیب را از میدان به در کند مانند رفتارهای تبعیض‌آمیز هنگامی که رقیب مشکلی پیدا کند بگویند رفتار فرزند ارتباط مستقیمی با مسئولیت پدر و مادرش دارد اما هنگامی که این اتفاق برای خودی‌ها رخ می‌دهد بگویند فرزند کاری انجام داده است و ارتباطی با اقوامش ندارد.

 

نمازی تاکید کرد: بله هر فردی مسئول رفتار خودش است و اگر قرار است این مطلب را بپذیریم این باید از طرف هر فردی پذیرفته شود؛ آیا به جای فرزند آقای قالیباف یک فرد عادی بود چنین موقعیتی داشت که این سواستفاده را انجام دهد؟ این گونه نیست هر کاری که فرزندان مسئولان انجام می‌دهند، شرایطش برای همه فراهم باشد، چراکه آن مسئول دارای موقعیتی است و برای همین است که گاهی پیش می‌آید و این تخلفات صورت می‌گیرد مانند رفتار خانم نماینده در خصوص برادرش که تخلف انجام داده است.

 

وی تاکید کرد: آقای قالیباف باید پاسخگو رفتار فرزندانش باشد همان‌طور که ایشان انتظار داشت دیگران در دولت قبل پاسخگوی رفتار خانواده‌شان باشند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه هنر در این است اگر انسان موقعیت دارد از آن سواستفاده نکند، عنوان کرد: هنگامی که یک فرد نابینا می‌گوید من به نامحرمی نگاه نمی‌کنم هنری نکرده است، آدمی بینا اگر با چشمش تخلف نکرد، هنر است.

 

وی تاکید کرد: هنر در این است اگر فرد موقعیتی دارد از آن مانند امانت استفاده کنند و آقایان هم باید بدانند موقعیت در دست آنان امانت است. جالب است هنگامی که دیگران بر رأس کار هستند این آقایان از لحاظ شعار دادن و تخطئه کردن زبان وسیعی دارند اما هنگامی که نوبت خودشان می‌شود می‌خواهند با فرافکنی از زیر مسئولیت شانه خانه کنند. 

 

نمازی خاطر نشان کرد: در قضاوت افراد نباید فرق و تبعیضی وجود داشته باشد و آقایانی که در راس کار هستند باید مسئولیت کار خودشان را بپذیرند.

 

وی یادآور شد: روایت داریم پیامبر می‌گوید  مردم را  با عمل خودتان دعوت به کار خیر کنید؛ زیرا دعوت مردم تنها با زبان به نهی‌از منکر اثر بسیار سوئی دارد. زمانی دعوت، نهی از منکر ، امر ، سفارش، انتقاد ، ایراد و به قول امام حتی تخطئه موثر است که با عمل ما هماهنگ باشد یعنی آنچه که می‌گوییم در عمل هم پایبند به آن باشیم. امروز متاسفانه رفتار سوئی در جامعه ما وجود دارد که رفتار برخی مسئولان با بیان و عمل‌شان تفاوت دارد و این تاثیر سو اولین اثرش بی‌اعتمادی مردم است به طوری که حتی اگر روزی هم مسئولان حرف درستی بگویند و کمک بخواهند، چون اعتماد از بین رفته مردم جور دیگری رفتار خواهند کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------