آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

فرزاد سراوانی: ۲۰روز تحصن کردیم خون از دماغ کسی نریخت اما پنج شنبه با گازاشک آور جواب ما را دادند



اعتراضات در سراوان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
فعال محیط زیست منطقه سراوان درباره وقایع روز پنج شنبه سراوان گفت: ساعت 6 صبح روز پنجشنبه بود که نیروهای یگان ویژه به محل تحصن مسالمت آمیز مردم آمده و تلاششان کردند که مردم را متفرق کنند. در حالیکه مردم با در دست داشتن گل و هدیه آن به ماموران خواستار این بودند که نیروی انتظامی با آنها همراهی کرده و شرایط آنها را درک کنند. اما متاسفانه نیروی انتظامی با برخورد و لحن تحریک آمیز خواستار متفرق شدن مردم شدند که طی آن درگیری‌های بسیار شدیدی اتفاق افتاد و نیروهای گارد ویژه با پرتاب گازاشک آور اقدام به برخورد با مردم متحصن کردند.

فرزاد سراوانی، فعال محیط زیست در رابطه با تجمع روز پنجشنبه مردم سراوان به دلیل  دفن زباله در این منطقه به دیده‌بان ایران گفت: شهرداری حدود 36 سال با بی درایتی زباله‌ها را در قلب جنگل‌های گیلان دفن می‌کرد. مردم سراوان حدود 5 الی 6 ماه است که خواسته‌یشان را فریاد می زنند اما متاسفانه در این چند ماه نه پاسخی شنیدند و نه کاری برای این مردم کردند! نکته عجیبی که وجود دارد این است که زباله‌های سراسر استان گیلان در این محل دفن شده و هیچکس هم پاسخگوی وضعیت موجود نیست!

 

سراوانی ادامه داد:  مردم این منطقه حدوداً از بیست روز پیش شروع به تحصن‌ کردند و این بار تصمیم داشتند که از خواسته خود کوتاه نیایند. آنها در ماه مبارک رمضان سحر و افطار را در مسیر تردد حمل زباله می‌خوردند و دست از تحصن نکشیدند تا صدای آنها توسط مسئولان شنیده شود. هرچند طی این مدت از فرماندار گرفته تا استاندار آمدند و قول دادند و رفتند و گفتند "که جلوی دفن زباله در سراوان را می گیریم" اما هیچکدام از این نهادها و افراد به قول خود عمل نکرده و عملاً خواسته مردم را نادیده گرفتند.

 

این فعال محیط زیست همچنین با اشاره به اظهارات مقام های مسئول در استان تصریح کرد: سال 1398 معاون سیاسی- امنیتی استاندار گفت که به روح برادرم من این قضیه را حل می‌کنم اما نه تنها چیزی را حل نکرد بلکه حتی به برادر خودش هم رحم نکرد و به دروغ به روح برادرش قسم خورد!

 

او اضافه کرد: مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. از سویی دیگر؛ مسئولان اصلاً با مردم صادق نیستند و همین امر هم باعث شد که مردم دیگر به قول آنها اعتنا و اعتمادی نکنند!

 

سراوانی درباره حمله نیروهای یگان ویژه به مردم معترض، در روز پنج شنبه گفت: ساعت 6 صبح روز پنجشنبه بود که نیروهای یگان ویژه به محل تحصن مسالمت آمیز مردم آمده و تلاششان کردند که مردم را متفرق کنند. در حالیکه مردم با در دست داشتن گل و هدیه آن به ماموران خواستار این بودند که نیروی انتظامی با آنها همراهی کرده و شرایط آنها را درک کنند. اما متاسفانه نیروی انتظامی با برخورد و لحن تحریک آمیز خواستار متفرق شدن مردم شدند که طی آن درگیری‌های بسیار شدیدی اتفاق افتاد و نیروهای گارد ویژه با پرتاب گازاشک آور اقدام به برخورد با مردم متحصن کردند.

 

این فعال محیط زیستی منطقه با اشاره به این نکته که تحصن و اعتراض روز پنج شنبه مردم کاملاً بی سر و صدا و مسالمت‌آمیز بود درحالیکه رفتار نیروهای یگان ویژه در خور و شایسته مردم نبود اضافه کرد: مردم سراوان 19 شبانه روز بدون اینکه کوچک ترین مزاحمت و یا مشکلی پیش بیاید تحصن کردند. ما حتی اجازه ندادیم هیچ فرد غریبه‌ای به تحصن ما بپیوندد و خون از دماغ کسی بریزد، اما  آقای عباسی استاندار و رئیس شورای تامین مدعی شدند چون مردم 20 روز است که تحصن کردند و به تذکرات ما مبنی بر پایان تحصن توجه نکردند، ما با آن‌ها رفتار کردیم.

 

سراوانی با تاکید بر اینکه مردم سراوان هیچ خواسته‌‍ای جز حل شدن قضیه عدم دفن زباله در سراوان را ندارند، خاطرنشان کرد: مردم منطقه هیچ کارخطا و اشتباهی انجام ندادند و تنها خواسته‌شان این بود که به داستان دفن زباله پایان داده شود همین. ما مردم سراوان رسانه‌های غربی را محکوم می‌کنیم و تنها خواسته ما نه به زباله است و جز این چیز دیگری نیست.

 

فعال محیط زیستی اهل سراوان درباره عدم اعتماد مردم به مسئولان گفت: آقایان قول دادند تا پایان سال آنجا را درخت کاری شده تحویل مردم دهند اما باز مردم حرف مسئولان را باور نکردند و گفتند فقط منتظر نتیجه هستیم.

 

او درباره بازداشتی‌های روز پنجشنبه و دلیل بازداشت شدن این افراد اظهار کرد: روز پنجشنبه 27 نفر بازداشت شدند که خوشبختانه هر 27 نفر بلافاصله پس از افطار آزاد شدند. نیروهای یگان ویژه هدف از بازداشت مردم را ترساندن آنها برای پایان دادن به تحصن اعلام کردند.

 

این فعال محیط زیست همچنین درباره اخبار منتشر شده درباره کندن پلاک ماشین‌ها توسط نیروی انتظامی گفت: نیروهای یگان ویژه در این روز پلاک بیش از 50 دستگاه اتومبیل را از جا کندند و شیشه برخی از ماشین‌ها را هم شکستند و به آن‌ها آسیب جدی وارد کردند. از جمله ماشین خود بنده را توقیف کردند که امروز توانستم آنرا ترخیص کنم! البته در این بین پلیس برای ترخیص برخی ماشین‌های توقیف شده شرط کرده بود که مالکان آن‌ها تمام خلافی‌های خودروی خود را پرداخت کنند در غیراینصورت اجازه ترخیص داده نمی شود.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل موضوع زباله در سراوان گفت: با توجه به اینکه همه ارگان‌ها علی الخصوص برادران اطلاعات سپاه و دادستانی قول دادند که به این قضیه رسیدگی خواهند کرد، امیدوارم این قضیه ختم به خیر شود. آقایان گفتند چون این دولت، دولت جهادی است بنابراین صد در صد به این قضیه رسیدگی خواهیم کرد. البته شهرداری هم قول هایی داده که ما یک درصد هم به اظهارات شهرداری اهمیت نمی‌دهیم.

 

سراوانی با تاکید به این نکته که مردم سراوان دیگر یک درصد هم حرف مسئولان را باور نمی کنند و به آن‌ها اعتماد ندارند، اظهار کرد: آقایان بارها از اعتماد مردم سوءاستفاده کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------