آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

حقیقت پور: دولتِ رئیسی شلخته است/ چرا باید نفتمان را زیر قیمت بفروشیم؟



حقیقت پور،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
منصور حقیقت‌پور گفت: اصل کار یعنی حذف ارز ترجیحی درست بود اما شیوه اجرایش خیلی بد بود و روا نیست بر دغدغه‌های معیشتی مردمی که همیشه برای کشور و نظام فداکاری کرده‌اند این قدر بار مضاعف افزوده شود.

به گزارش نامه نیوز، گرانی‌های اخیر اوضاع را بر مردم بیش از هر زمان و حتما بیش از زمان جنگ هشت‌ساله سخت کرده است تا جایی که مردم این روزها دغدغه نان دارند و حالا باید گفت تهیه یک لقمه نان و پنیر هم برای مردم آسان نیست اما علت چیست و دولت چه باید می‌کرد که انجام نداد؟

 

منصور حقیقت‌پور، نماینده اسبق مجلس و فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «دولت انگار خواسته که یک ماشینی را در جاده به حرکت درآورد و مسیری را طی کند اما پیش‌بینی اوضاع احوال جاده را نکرده و نمی‌دانسته چه‌قدر سوخت برای طی‌کردن مسیر لازم است. بله قبول داریم که اقتصاد ما نیاز به جراحی کنونی داشت اما جراحی شرایطی دارد اول باید بیماری به دقت معلوم شود، وضعیت مریض چک شود، ضربان قلب، وضعیت ریه‌ها، تنفس، شرایط بیهوشی، ریکاوری قبل از جراحی و در نهایت همه این شرایط باید مورد تأیید پزشک جراح قرار گیرد تا در نهایت جراحی انجام شود.

 

درست است که باید ارز ۴۲۰۰ تومانی جمع می‌شد تا عده‌ای نتوانند بچاپند و ببرند اما دولت باید قبل از کنارگذاشتن ارز ترجیحی کالابرگ الکترونیک را آماده و تولید می‌کرد و حتی آن را شارژ می‌کرد و به همه مردم می‌داد و می‌گفت مثلا دو میلیون پول در این کارت هست اما تا زمانی که اعلام نکرده‌ایم نمی‌توانید برداشت کنید و توضیح می‌داد که پول در این کارت برای جبران گرانی اقلامی مانند مرغ، تخم‌مرغ، نان، ماکارونی و... است تا مردم قانع شوند. دولت هیچ کدام از این کارها را نکرد و ناگهان ارز ترجیحی را برداشت که خب طبیعی بود قیمت‌ها بالا برود و مردم دچار تشویش شوند».

 

او ادامه داد: «دولت به بازار هم که هیچ تسلطی ندارد و حرف‌هایی که از سوی دولتمردان زده می‌شود که اگر صحت داشته باشد، یعنی یک فاجعه در سطح کلان. اینکه می‌گویند سه میلیون تن آرد قاچاق می‌شود، برای نظام بد است. یعنی ما این‌قدر ناتوان شده‌ایم که سه میلیون تن آرد قاچاق می‌شود و نیروهای امنیتی هم کاری نمی‌کنند؟ نمی‌دانم واقعا این موضوع باید روشن شود. واقعا یعنی این‌قدر در و دروازه‌های کشور سوراخ شده است؟! و اگر چنین باشد ما شاهد مانور گسترده ناکارآمدی هستیم».

 

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت بد عمل کرد. اصل کار یعنی حذف ارز ترجیحی درست بود اما شیوه اجرایش خیلی بد بود و روا نیست بر دغدغه‌های معیشتی مردمی که همیشه برای کشور و نظام فداکاری کرده‌اند این قدر بار مضاعف افزوده شود. دولت شلخته عمل کرد و خسارت بر مردم و کشور وارد کرد».

 

حقیقت‌پور در پایان درباره احتمال به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات گفت: «اکنون یک فرصت مهم در اختیار ماست و اگر از دست برود و مذاکرات به نتیجه نرسد، برجام دیگر به طور کامل از دست می‌رود. چرا اکنون باید نفتمان را زیر قیمت بفروشیم؟ اتفاقا الان باید گران‌تر از قیمت واقعی هم بفروشیم زیرا باتوجه به جنگ روسیه و اوکراین بحران انرژی در بسیاری از کشورها وجود دارد و اروپا به نفت و گاز ما نیاز دارد و ما می‌توانیم جایگزین روسیه برای اروپا شویم. ترکیب تیم مذاکره‌کننده هم که حرفه‌ای نیست. مذاکره انعطاف می‌خواهد و این طور نیست که مدام با آرمان‌گرایی مذاکره را ادامه دهیم. باید اقعیت‌ها را ببینیم و بر اساس آنها تصمیم‌گیری کنیم تا بیش از این به کشور و مردم زیان وارد نشود».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------