آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نماینده مجلس: در مراحلی از اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی، خلاف مصوبه مجلس اقدام شده است



محمدحسین فرهنگی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
محمدحسین فرهنگی گفت: در مراحلی از اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی، خلاف مصوبه مجلس اقدام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بانک اطلاعاتی دهک‌ها به روز نیست و مشخص است که در برخی بخش‌ها در دولت، هیچ اشرافی روی اطلاعات دهک‌ها نیست؛ با رفع این اشکالات و خلأها می‌توان سهم همه مردم را از منابع عمومی و اساسی، به صورت متناسب به آنها پرداخت کرد.

 

گزارش ها نشان می دهد پس از اعلام دولت برای واریز یارانه های جبرانی حذف ارز ترجیحی آرد، بخشی از مردم این یارانه را دریافت نکرده اند.

 

بر اساس گزارش ها، برخی از افراد اعلام کرده اند به علت "سفرهای خارجی" از دریافت یارانه بازمانده اند؛ این در حالی است که آنها می گویند یا به این سفرها نرفته اند و یا مأموریت شغلیشان باعث شده به خارج از کشور سفر کنند.

 

حجت عبدالمالکی وزیر رفاه در این باره گفته بود که معیار دهک‌بندی خانوار شامل مواردی همچون خودرو، گردش مالی و سودهای بانکی است و ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست.

 

با این وجود حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور دو روز پیش از نحوه دهک بندی وزارت کار انتقاد کرد و گفت که من هم موافق هستم که در دهک بندی ها دقت کامل نشده لذا تاکید کرده ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک بندی ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

 

محمدحسین فرهنگی همچنین گفت که مصوبه مجلس در این زمینه در بودجه امسال کاملا روشن است و تاکید دارد که دولت ابتدا پیش‌بینی‌های لازم را برای جبران حذف ارز ترجیحی داشته باشد و سپس به حذف این نوع ارز اقدام کند، اما در مراحلی از اجرای این طرح خلاف مصوبه مجلس اقدام شده است؛ یعنی ابتدا ارز ترجیحی حذف شده و بعد با روش‌های نقدی برای جبران کاهش خرید مردم برنامه‌ریزی شده است، در حالی که مصوبه مجلس بر طراحی و اختصاص کالابرگ الکترونیک تاکید دارد.

 

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، به نظر می‌رسد در بخش‌هایی از دولت به بهانه اینکه زیرساخت‌های استقرار کالابرگ الکترونیک فراهم نیست، از اجرای نظام سهمیه‌ای خودداری می‌شود؛ در حالی که زیرساخت‌های این نوع کالابرگ نسبت به دهه ۶۰ و حتی دهه‌های اخیر به مراتب بیشتر فراهم است و امکانات نرم‌افزاری و دیجیتال کافی وجود دارد و اتحادیه‌های صنفی منسجمی هم برای نظارت بر توزیع فعال هستند.

 

وزیر دادگستری چندی پیش گفته بود منظور از کالابرگ الکترونیکی این نیست که کارت یا کوپن به مردم داده شود؛ بلکه یارانه به کارت بانکی مردم واریز می‌شود و می‌توانند با کارت بانکی خود خرید انجام بدهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------