آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مسعود پزشکیان: آقایان بگویند حکومتی که ۴۰ سال دست‌شان بوده، صداوسیما و مدرسه را چگونه تربیت کردیم که جوانان‌مان اینطور شدند؟



مسعود پزشکیان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نماینده تبریز در مجلس گفت: در حوزه‌های دیگر مدیریت‌های بیرونی بد بود، مدیریت مذهبی و دینی ما چرا اینگونه شده است؟ جوابش زدن و گرفتن و برخورد کردن است؟ که بدتر جماعت را نسبت به دین بدبین کنند؟ بهتر است آن روی دیگر سکه را که منطق، عقل و خیر و برکت جامعه است، به مردم منتقل کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص سختگیری‌های اخیر در حوزه حجاب، موضوعاتی که مطرح می‌شود یا تصاویری که از برخوردهای گشت ارشاد منتشر می‌شود، گفت: به نظر من آقایانی که می‌نشینند و چنین دستورهایی صادر می‌کنند به‌جای اینکه به مردم فشار بیاورند، به خودشان فشار بیاورند که چه کار کردند که بچه‌ای که ما تربیت کردیم الان که جوان شده حرف ما را نمی‌پذیرد، حکومتی که ۴۰ سال دست خودشان بوده، صداوسیما، مدرسه، رادیو و منبرها را چگونه تربیت کردیم که جوانان‌مان اینطور شدند؟ ما می‌خواهیم تاوان ناتوانی و سوءمدیریت خودمان را از بچه‌هایی بگیریم که در این جامعه و در ممکلتی که ما انقلاب کرده‌ایم به دنیا آمدند!

 

وی افزود: کسانی که چنین تفکری دارند آدم‌هایی هستند که فقط منطق زور را می‌فهمند. مردم که بد نیستند، حجاب که بد نیست؛ تو چگونه منتقل کردی که او بیزار شده از گفتن تو؟ بروند جواب این سوال را پیدا کنند.

 

نماینده تبریز ادامه داد: در حوزه‌های دیگر مدیریت‌های بیرونی بد بود، مدیریت مذهبی و دینی ما چرا اینگونه شده است؟ جوابش زدن و گرفتن و برخورد کردن است؟ که بدتر جماعت را نسبت به دین بدبین کنند؟ هر اندازه که ما زور بگوییم مردم از ما بیزارتر می شوند، بهتر است آن روی دیگر سکه را که منطق، عقل و خیر و برکت جامعه است، به مردم منتقل کنیم.

 

پزشکیان در ادامه عنوان کرد: این روند، روند درستی نیست. ما خیلی از اصول اعتقادی‌مان را اجرا نکردیم و کاری به کارش نداریم؛ بعد آمدیم به بچه‌هایی که خودمان تربیت‌شان کردیم، در مدرسه به آن‌ها آموزش دادیم، صبح و شام برایشان آیه و حدیث خواندیم با همه این کارها اینگونه شده‌اند، حالا باید آن‌ها را کتک‌ بزنیم یا من را که مسئول تربیت‌شان بودم و نتوانستم وظیفه تربیت کردن را به خوبی انجام دهم باید مورد بازخواست قرار دهیم؟

 

وی خاطرنشان کرد: اگر از من می‌پرسید، مقصر ما هستیم، مقصر آن‌ها‌(جوانان) نیستند، اگر این سبک زندگی خوب است ما بلد نبودیم به آن‌ها بگوییم خوب زندگی کنند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم در ادامه اظهار داشت: نکته مهم این است که با زور هیچ‌کس نمی‌تواند حتی فرزند خودش را وادار کند که کاری را انجام دهد. من اگر بخواهم فرزندم کاری را انجام دهد، گاهی تشویق می‌کنم، گاهی کوتاه می‌آید یا اینکه گاهی صحبت می‌کنم؛ بالاخره با نرمش و زبان خوش سعی می‌کنم به آن کار جذبش کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: با این کارهایی که این‌ها دارند انجام می‌دهند نه‌تنها نتیجه مثبت نخواهند گرفت بلکه به صورت عکس برخی را نسبت به باورها و اعتقادات‌مان بدبین خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------