آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ایمن آبادی: وزیر بهداشت دستور ساخت مسجد می‌دهد، رئیس بانک مرکزی دستور حجاب!



غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نماینده مجلس دهم اظهار کرد: یک خطر شدید رئیسی را تهدید می‌کند که این خطر بازمانده‌های تیم روحانی نیستند بلکه بازمانده‌های تیم احمدی نژاد هستند که ۸۵ درصد ترکیب دولت، تیم دولت بهار است.

"غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی" نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با منیبان در رابطه با اینکه بازدید‌های میدانی و جهادی رئیسی و تیم او چه تاثیری در میزان رضایت مردم از دولت دارد، اظهار کرد: با توجه به فرهنگ ما نتیجه بازدید‌های میدانی و جهادی رئیس جمهور و تیم او باید برای مردم ملموس باشد که در اینجا چند اشکال در این روند، وجود دارد. اولین اینکه نتایج آن برای مردم ملموس نیست. برای مثال در استان ما بعد از سفر و برگشتن از بازدید، در هیچ وب سایت و پروفایل محتوایی موجود نیست که بنده مراجعه کنم و بفهمم از این سفر و بعد از برگشتن چه مصوبات و برنامه‌هایی به تصویب رسیده است، همه چیز محرمانه و به صورت کلی به اطلاع مردم رسانده می‌شود، این روند اصلا مورد تایید نیست.

 

او افزود: در مرحله بعدی شاهد بودیم که چند روز پیش در تالار بورس برای اولین بار در نیم قرن اخیر همه شاخص‌ها منفی و قرمز شده و وزیر اقتصاد ما به چه کاری مشغول است؟! هر کس باید در کار خویش باشد، اما در این دولت هرکس در کار دیگری دخالت می‌کند. برای مثال خانه‌های مردم رفته است و آن جا وزیر راه و شهرسازی می‌خواهد، ولی از وزیر شهرسازی و عوامل آن هیچ خبری نیست، اما وزیر اقتصاد در آن جا چکمه پوش در حال رفت و آمد است، وزیر بهداشت ما دستور ساخت مسجد می‌دهد، رئیس بانک مرکزی دستور حجاب می‌دهد، همه چیز در هم تنیده شده و اولین اقدام دولت باید این باشد که این وضعیت را سروسامان بدهد.

 

ایمن آبادی تاکید کرد: در کشور‌های دیگر وقتی رئیس جمهور به جایی می‌رود صد نفر در کنار رئیس جمهور چشم در چشم مردم نگاه می‌کنند، اما برای مثال حضور رئیسی در بین مردم را همه دیده اند، یک دیواره صد نفره تشکیل داده اند که نمی‌شود به رئیس جمهور دسترسی داشت. رئیس جمهور باید اجازه بدهد برنامه‌ها مردمی باشد و در بین مردم باشد، نهایتا هم نتایج آن اطلاع رسانی شود. رئیس جمهور به خوزستان رفت؛ هفت تپه چه شد؟ گیلان و مازندران رفت چه شد؟ چرا شفاف سازی نمی‌شود؟ چرا نتایج سفر‌ها در اختیار مردم نیست؟ چرا مردم هر منطقه نمی‌توانند بروند و آن سایت‌ها را ببینند؟

 

او اضافه کرد: من با صراحت می‌گویم؛ در سفر اخیر به استان گیلان اعلام شده است که پس از سفر رئیس جمهور ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است این خلاف واقع است و حتی نمی‌شود به آن فکر کرد.

 

ایمن آبادی یادآور شد: رئیسی یک دولت در سایه دارد که کاملا دولت احمدی نژاد است و آن‌ها کار را پیش می‌برند حتی من کمی اغراق آمیزتر گفتم که مشکلاتی که در دولت رئیسی به وجود می‌آید از تیم احمدی‌نژاد نشات می‌گیرد و برای محبوب کردن احمدی نژاد است. به عبارتی یک خطر شدید رئیسی را تهدید می‌کند که این خطر بازمانده‌های تیم روحانی نیستند بلکه بازمانده‌های تیم احمدی نژاد هستند که ۸۵ درصد ترکیب دولت، تیم دولت بهار است، در واقع احمدی نژادی‌ها می‌خواهند بازهم بنیانگذار همه چیز را رئیس دولت بهار نشان بدهند؛ رئیسی به شدت باید از تیم احمدی نژاد فاصله بگیرد.

 

او ادامه داد: وزیر اقتصاد کشور، خاندوزی به جای آرام کردن وضع تاکید و تکرار می‌کند که دولت مقابل مجلس ایستاده تا گرانی‌ها را به سال آینده موکول کند و این یعنی تقصیر‌ها را به گردن قوه دیگری انداختن، این ریل گذاری را تیم احمدی نژاد برای رئیس انجام داد چرا که گران کردن دولت و در پس آن پر کردن جیب دولت، مشی این تیم و اشتباه است. انتظار از دولت رئیسی سید محرومان، کمک به محرومان بود و امروزه همه شهادت می‌دهند که بخش اعظمی از محرومان جامعه زیر سیاست‌های دولت سیزدهم و سیاست‌های غلط دولت سایه رئیسی له شده اند و ادامه این روند، شدت آسیب‌ها را برای مردم بیشتر می‌کند.

 

ایمن آبادی همچنین با اشاره به ضعف در تیم دیپلماسی رئیسی گفت: از طرف دیگر سیاست خارجی ضعیف‌ترین تیم را دارد، به عنوان مثال یعنی چه که امیرعبداللهیان و باقری نماز شب می‌خوانند؟! این به چه معنا است؟ فکر می‌کنم در بدترین شرایط ۸۵ میلیون جمعیت داریم که شاید یک دهم درصد مردم ایران نماز شب خوان هستند، آیا همه مردم باید وزیر خارجه شوند؟ تیم وزارت خارجه ما بسیار ضعیف و منفعل است و توانایی تسلط بر امور را ندارد.

 

مردم روی موضوع حجاب حساسیت دارند و با حکومت لجبازی می‌کنند

او با اشاره به تندروی‌ها و سخت گیری‌های اخیر با توجه به وضع معیشتی مردم اظهار کرد: اولویت بندی‌ها در کشور باید دقیق انجام شود. اولویت اول اقتصاد است و بعد عدم اجرای قانون، مساله ما است. به عنوان مثال اخیرا موضوع حجاب و مبارزه با بی حجابی در جامعه بسیار فراگیر شده است، مگر نمی‌گویند که باید قانون اجرا شود؟! ما با صراحت در قانون ۱۴۰۱ داریم که کالا‌ها باید در سال ۱۴۰۱ براساس شهریور سال ۱۴۰۰ به مردم ارائه شود آیا اینگونه عمل می‌شود؟! رئیسی و تیم او که می‌گویند ما قانون را اجرا می‌کنیم به فلان قبرستان رفته اند و قانون ۸۵ حجاب را در آورده اند و بعد می‌گویند که می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم. درحال حاضر به نظر می‌رسد ضعف دولت و مجلس درهم تنیده شده چراکه مجلس هم بی قانونی می‌کند و به جای پرداختن به قوانین اولویت دار، به حواشی می‌پردازد. چرا یک تیم باید به ته قبرستان برود و قانونی را نبش قبر کند که مردم روی آن حساس هستند؟ مردم روی موضوع حجاب حساسیت دارند و امروز با حکومت لجبازی می‌کنند در هر کوچه تهران که راه می‌روید همه بی حجاب هستند؛ در واقع با بی قانونی و پرداختن به مواردی که اولویت نیستند، مردم را وادار به لجاجت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------