آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

مجمع نمایندگان اصفهان خواهان عذرخواهی استانداری چهارمحال و بختیاری شد



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,حیدر علی آبادی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در اطلاعیه استانداری چهارمحال و بختیاری از من به عنوان نماینده مجلس خواسته شده در مسأله آب دخالت نکنم، این اطلاعیه وهن مجلس است.

حیدر علی عابدی در خصوص تذکر امروز مجمع نمایندگان اصفهان به وزیر کشور، به خبرنگار ایمنا گفت: دلیل این تذکر اطلاعیه ای است که از طرف استانداری چهارمحال و بختیاری بر علیه من صادر شده و در سایت این استانداری هم منتشر شده است.

وی تصریح کرد: در این اطلاعیه از من خواسته شده در مسأله آب دخالت نکنم و چشم خود را بر برداشتهای غیر مجازی که از زاینده رود می شود، ببندم.

عابدی خاطر نشان کرد: این اطلاعیه وهن مجلس است و به همین دلیل من به معاون سیاسی استانداری چهارمحال ۱۰ روز فرصت دادم تا این اطلاعیه را اصلاح کنند، اما چون آنها حاضر به انجام هیچ اقدامی نشدند، مجمع نمایندگان اصفهان وارد عمل شد و در تذکری به وزیر کشور، از وی خواست به استاندار خود تذکر دهد که به قانون اساسی التزام داشته باشد و نماینده ملت را به علت انجام وظایف قانونی اش مورد عتاب و خطاب قرار ندهد.

وی با اشاره به اصل ۸۵ قانون اساسی که می گوید،«نماینده مجلس حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند،گفت: چه طور کسی که در سمت استانداری قرار دارد نمی داند که طبق قانون اساسی نماینده مجلس دارای چه اختیاراتی است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در بین گروهها و جریانهای سیاسی مخالفتهای زیادی با اقدامات ما انجام می شود، ولی این نخستین بار است که یک حقوق بگیر دولت بر علیه نماینده مجلس حرف می‌زند.

وی با اشاره به اینکه تذکر مجمع نمایندگان اصفهان امروز به وزیر کشور داده شده، گفت: اگر به این تذکر پاسخ مناسب داده نشود، حتما قضیه را پیگیری خواهیم کرد.

عابدی تأکید کرد: مردم باید کسی را داشته باشند که مشکلات آنها را پیگیری کند و چه کسی بهتر از نماینده مجلس که هم قانون اساسی به وی اختیارات داده و هم در صحن مجلس قسم خورده است که از حق و حقوق مردم حمایت کند.

وی افزود: بنابراین وزرا، مسئولان، مدیر کل ها و ... باید در انجام وظایف نمایندگی به نمایندگان مجلس کمک و با آنها همکاری کنند و این وهن نظام جمهوری اسلامی است که یک استاندار چنین اطلاعیه ای بدهد. 

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان اصفهان خواهان عذرخواهی استانداری چهارمحال و بختیاری شده؛ چرا در اینجا دیگر حرمت مجلس مطرح است، من یک فرد هستم و قضیه توهین به شخص من نیست، بلکه تا زمانی که سمت نمایندگی را دارم باید اجازه داشته باشم از این سمت خود دفاع کنم و آن را به نسل بعد تحویل دهم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------