آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

بسیج: 99 درصد مردم آمریکا جزو مستضعفین جهان هستند/ اعدام، مصداق نقض حقوق بشر در آمریکا



اخبار ,اخبار سیاسی , حقوق بشر در آمریکا

 

اخبار سیاسی - بسیج: 99 درصد مردم آمریکا جزو مستضعفین جهان هستند/ اعدام، مصداق نقض حقوق بشر در آمریکا

معاون سازمان بسیج اضافه کرد: معلوم نیست که چه بلایی بر سر بازداشت شدگان جنبش وال استریت آمده است و همه این موارد از جمله نقض حقوق بشر در داخل خاک آمریکاست.

سازمان بسیج اعلام کرده است از سال آینده، هر سه ماه یک بار گزارش هایی درباره وضعیت حقوق بشر در آمریکا منتشر می کند.

به گزارش عصرایران، معاون بین الملل سازمان بسیج در مراسمی در دانشگاه تهران با رونمایی از گزارشی درباره  وضعیت حقوق بشر در آمریکا در سال 2013 گفت که بسیج به زودی سامانه ای برای  ثبت موارد نقض حقوق بشر در غرب راه اندازی می کند.

خبرگزاری فارس در این باره نوشت: احمد اسفندیاری معاون امور بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم طی سخنانی با اشاره به گزارش های سازمان عفو بین‌الملل در طول سالهای گذشته اظهار داشت: طبق آمار این سازمان که به دست خود آمریکایی ها نیز ساخته شده است، آمریکا تاکنون به 52 کشور جهان حمله نظامی کرده است.

معاون بین‌الملل بسیج تصریح کرد: از زمان تشکیل دولت آمریکا تاکنون 50 میلیون نفر از سرخپوستان ساکن در این کشور از بین رفته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به 3 هزار نفر در آمریکا در انتظار اعدام هستند، تاکید کرد: وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرده که در بین سال‌های 2008 تا 2013 میزان تیراندازی‌ها در آمریکا 3 برابر سال 2000 تا 2008 شده است که نشان می‌دهد مردم آمریکا امنیت جانی ندارند.

معاون بین‌الملل بسیج با بیان اینکه امروز 99درصد مردم آمریکا جزو مستضعفین جهان هستند، گفت: این مردم حتی از شنیدن اخبار روز دنیا محرومند و ما یکی از رسالت‌های خود را روشنگری و آگاه کردن مستضعفین جهان نسبت به حقوق خود می‌دانیم.

اسفندیاری اضافه کرد: معلوم نیست که چه بلایی بر سر بازداشت شدگان جنبش وال استریت آمده است و همه این موارد از جمله نقض حقوق بشر در داخل خاک آمریکاست.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه ثبت موارد نقض حقوق بشر را رونمایی خواهیم کرد، افزود: در پی این موضوع، از ابتدای سال آینده هر 3  ماه یک بار گزارشی را در مورد نقض حقوق بشر توسط غربی‌ها و آمریکایی‌ها منتشر کنیم.

معاون بین‌الملل بسیج از مسئولان به ویژه وزارت خارجه خواست تا این گزارشها را از طریق محافل بین‌المللی پیگیری کنند.

اسفندیاری گفت: هیچ گروه مستقلی در آمریکا اجازه ندارد موارد نقض حقوق بشر این کشور را بررسی کند و اگر اجازه دهند که گروه‌های مستقل در موارد نقض حقوق بشر در این کشور نظارت داشته باشد، قطعا این موارد 10 برابر گزارشی می‌شود که قصد داریم رونمایی کنیم.

اسفندیاری با یادآوری تاریخ برده داری در آمریکا، به موضوع گزارش بسیج از نقض حقوق بشر در این کشور در سال 2013 پرداخت و افزود: رسانه های دنیا معمولا بر روی اقدامات دولت های غربی به ویژه آمریکایی ها سرپوش می گذارند و حالا که آمریکا شبکه های تلویزیونی ایرانی را قطع کرده، ما از رسانه ها می خواهیم تا این موارد نقض حقوق بشر آمریکایی را برای افکار عمومی جهان منتشر کنند.

همچنین در بخشی از گزارش سازمان بسیج درباره وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا، به اعدام در این کشور به عنوان نقض حقوق بشر اشاره شده است.
اخبار سیاسی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------