آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

پزشکیان: جوانی که نمی‌تواند حتی یک خانه اجاره کند، به بچه فکر نمی‌کند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش جامعه 24، کاهش جمعیت و بالا رفتن میانگین سن افراد جامعه، یکی از مسائلی است که باعث نگرانی مسئولان شده است، از همین رو چند سالی است مردم را به فرزندآوی تشویق می‌کنند.مشکلات معیشتی و تورم به خصوص در سال‌های اخیر باعث کاهش رغبت به تشکیل زندگی مشترک و فرزندآوری شده است و راهکار‌های مختلف مسئولان نتیجه مناسبی در این موضوع نداشته است، چراکه مردم نگران تامین مسکن و معیشت خود هستند.

 

چندی پیش بود که وزیر بهداشت از موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف شرعی نام برد و مهمترین موضوع برای تحقق این امر را اقدامات فرهنگی معرفی کرد. وی در جایی از سخنان خود از لزوم فعال کردن بیمه‌ها جهت تامین تمام هزینه‌های دوران بارداری و زایمان نام برد و وعده داد اگر کسی بیمه نباشد، تمامی خدمات مربوط، بدون در نظر گرفتن وسع مالی به صورت رایگان به او ارائه شود.

 

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره گفت: این مسئله اصولاً در چارچوب قوانین وجود دارد، اما اینکه آیا این قوانین را اجرا می‌کنیم یا نمی‌کنیم یا اجرا خواهد شد، مسئله دیگری است.وی افزود: قول‌های بسیاری به مردم داده‌ایم که به آن‌ها عمل نکرده‌ایم. از این‌رو، این قول و وعده هم ممکن است یکی از همان قول‌هایی باشد که به مردم می‌دهیم، چراکه اجرایی شدن این موضوع به امکانات شهر‌ها بستگی دارد و اینکه آیا این امکانات در شهر‌های محروم وجود دارد یا خیر؟

 

نماینده تبریز تصریح کرد: اینکه این امکانات در شهر‌های برخوردار راه‌اندازی شود و به یک عده افراد خاص، خدمات ارائه دهند و به افرادی که واقعاً نیازمند هستند، خدماتی ارائه نشود که منطقی نیست.پزشکیان اظهار داشت: در این خصوص باید دسترسی کامل همه مردم به این خدمات، پوشش کامل خدمات و امکانات و نیروی انسانی در نظر گرفته شده باشد که این‌طور نیست، بنابراین نمی‌توانند این کار را انجام دهند، حتی اگر بودجه آن تامین شده باشد، مگر اینکه ساختار‌ها و منابع مورد نیاز را بتوانند در همه نقاط کشور بر اساس عدالت تهیه و آماده کنند.

 

وی با اشاره به موضوع فرهنگ در مسئله افزایش جمعیت، افزود: مشکل جوانی جمعیت و افزایش جمعیت، بیکاری و مشکل مالی - معیشتی است؛ وقتی یک جوان با این حقوق‌ها، نمی‌تواند حتی یک خانه اجاره کند، دیگر به بچه فکر نمی‌کند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: البته امیدوار هستم صحبت‌های بنده نادرست از آب دربیاید، اما این کار شدنی نیست. وقتی یک زوج امکان مهیا کردن یک سرپناه برای خود را ندارند، نمی‌تواند به فرزندآوری فکر کنند.

 

نماینده تبریز در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری در حالی که جوان نمی‌تواند زندگی مشترک و سرپناه داشته باشد، امکان‌پذیر نیست. همه جوان‌ها علاقه‌مند هستند که تشکیل زندگی داده و بچه‌دار شوند، اما وقتی پول و مسکن ندارند ممکن است سراغ کار‌های نامشروعی بروند که متاسفانه الان در جامعه شکل گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------