آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نبویان: اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد، می‌تواند در میز مذاکره نشسته تا نشست ها از ۱+۴ به ۱+۵ تغییر کند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه کنگره آمریکا به بایدن گفت: اجرای شروط مجلس برای توافق در وین الزامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید محمود نبویان» روز یکشنبه درباره نامه‌ کنگره آمریکا به «جو بایدن» مبنی بر اینکه هیچ توافقی را در مذاکرات وین قبول ندارند، گفت: درباره مذاکرات هسته‌ای برای ما منافع ملت ایران مهم است و این منافع در دو حالت کسب می‌شود. یکی اینکه باید همه تحریم‌هایی که علیه ملت ایران است توسط طرفین لغو شود. دوم اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی به جمهوری اسلامی ایران ضمانت دهند که این تحریم‌ها پس از لغو بازگشت ندارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی های آمریکا گفت: ۱+۴ باید تضمین دهند، مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال نخواهند کرد.

 

وی ادامه داد: هفته گذشته ۱۶۵ نماینده کنگره آمریکا به رییس جمهور این کشور «جو بایدن » نامه‌ای را تنظیم کردند مبنی بر اینکه هیچ توافقی را در وین قبول ندارند.

 

   

نماینده مردم تهران در مجلس درباره مفاد نامه کنگره آمریکا به بایدن گفت: دربند یک نامه آمده است که ما مخالف هرگونه توافقی با ایران هستیم  که منتهی به برداشت تحریم‌ها اعمالی علیه ایران شود. مگر اینکه ایران پیش از هر توافقی همه فعالیت‌های حال و گذشته خود را توضیح دهد و فعالیت موشکی و هسته‌ای خود با قابلیت هسته‌ای را خاتمه دهد.

 

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران ادامه داد: در ادامه بند یک این نامه آمده است که ایران باید حمایت خود را از تروریسم که منظور آنها حاج قاسم و سپاه  است، متوقف کند و همه زندانیان آمریکایی را آزاد و به قربانیان تروریسم هم غرامت پرداخت کند و مکانیسم ماشه در قطع نامه ۲۲۳۱  هم اعمال شود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بر همین اساس همه نمایندگان در نامه‌ای به آیت الله رییسی رییس جمهور در خصوص مذاکرات نکاتی را توضیح دادند. چرا که باید به این موضوع اذعان کرد که مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد.

 

وی با اشاره به نقطه نظر اروپایی‌ها که مدعی هستند تحریم‌ها را آمریکا اعمال می‌کند و آنها جرات مخالفت با نظر آمریکا را ندارند، اظهار داشت: اگر اروپا چنین ادعای دارد، چرا تحریم‌های اتحادیه اروپا را لغو نمی‌کنند. همچنین «محمدجواد ظریف» در ۸ سال گذشته و دولت قبل هرکاری در دیدار با آمریکایی‌ها انجام داد، حتی با آنها قدم زد اما آیا مشکلی از کشور حل شد؟

 

نبویان خاطرنشان کرد اگر آمریکا به تعهدی که داده بود عمل کند و تحریم‌ها را بردارد، می‌تواند در میز مذاکره نشسته تا از نشست ها از  ۱+۴ به ۱+۵ تغییر کند. در غیر این صورت بر اساس نامه‌ای که نمایندگان مجلس به رییس جمهور ارسال کردند،  ۶ شرط مجلس درباره مذاکرات اعمال خواهد شد.

 

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیش از ۲۵۰ نماینده در نامه‌ای به آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهور، نکاتی را درباره مذاکرات وین در ۶ بند تنظیم و قرائت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------