آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

تاکید معاون رییس جمهور بر رسیدگی به امور آسیب‌دیدگان/تعویق زمان تدفین پیکر سردار سلیمانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر فدائی استاندار کرمان دقایقی قبل در دفتر استانداری کرمان با یکدیگر دیدار کردند و طرفین با تجلیل از رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه امروز تاکید کردند.

دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر فدائی استاندار کرمان دقایقی قبل در دفتر استانداری کرمان با یکدیگر دیدار کردند و طرفین با تجلیل از رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه امروز تاکید کردند.

 

علیرضا ربیعی سخنگوی دولت دقایقی پیش در توییتی با تسلیت دولت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان نوشت «حادثه تاسف انگیز جان باختن جمعی از مشایعت کنندگان سردار شهید قاسم سلیمانی را به خانواده این عزیزان و مردم قدرشناس کرمان تسلیت می گویم/ در همین حادثه نیز شاهد جلوه های سپاس ملی از سرباز وطن انزجار از تروریسم ترامپی بودیم».

 

رییس مرکز اورژانس کرمان گفت: تعداد مصدومان حادثه ظهر امروز مراسم تشییع کرمان ۲۱۲ نفر بوده است که تعداد انگشت شماری از مصدومان حال وخیمی دارند.

 

سید محمد صابری در تشریح وضعیت حال این مصدومان به ایسنا گفت: تعدادی از افراد تشییع کننده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که آمار رسمی آنها توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

 

عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز به ایسنا گفته است، آمار کشته های این حادثه بیش از ۵۰ نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.

 

براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.

 

پیش از این کولیوند، رئیس اورژانس کشور اعلام کرده بود، تعداد جان باخته‌های حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی به ۴۰ نفر  و مصدومان به ۲۱۳ رسیده است.

 

مجید سعیدی، مدیر کل بحران استانداری کرمان درباره حادثه رخ داده به ایسنا گفت: در تجمع گسترده مردم متاسفانه تعدادی از هم استانی ها و هموطنان ما دچار حادثه شدند. اورژانس، هلال احمر و بیمارستانهای کرمان و شهرهای اطراف در حالت آماده باش بودند و در کمترین زمان کمک رسانی به مصدومان و انتقال فوتی‌ها صورت گرفت.

 

سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان امر در حال شناسایی فوتی‌ها هستند بیان کرد: مصدومان به محض ورود به بیمارستان خدمات مقدماتی و پیش بیمارستانی را دریافت کردند.

 

 

 

اطلاعیه ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت در کرمان اعلام کرد، حضور یکپارچه و میلیونی مردم در تشییع سرداران شهید باعث شد، به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن بیشتر به شرکت کنندگان عزیز، برنامه تدفین به وقت دیگری موکول شود.

 

سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی گفت، برای اینکه آبرو و سرافرازی شهیدان دستمایه حوادث رخ داده نشود، برنامه مراسم تشییع در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کرمان و شرکت کنندگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران امروز تکلیف و وظیفه خود را انجام داده و اقیانوس بیکران و جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم تشییع موید این امر بود.

 

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: با شهادت ایشان انقلابی در کشور شکل گرفت و قطعا مزار حاج قاسم برای همه مقدس است و فرصت های زیادی برای مردم جهت راز و نیاز با ایشان  وجود خواهد داشت

مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان نیز اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت، امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود. 

 

صدفی به ایسنا گفته، خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد "جبلیه" به دلیل ازدحام جمعیت،  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم، لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------