آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

جهانگیری: اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، استانداران، فرمانداران و شهرداری‌ها باید در آماده باش کامل باشند و مردم نیز هشدارهای دستگاه‌های ذیربط را جدی بگیرند و با مسئولان همکاری کامل داشته باشند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی و پیش بینی‌های موجود درباره استمرار بارش‌ها طی چند روز آینده، از همه دستگاه‌ها، استانداران، فرمانداران و مسئولین ذیربط خواست در حالت آماده باش کامل باشند و به طور ۲۴ ساعته در محل کار خود حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی بیاندیشند.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت اصلی دولت حفظ جان مردم در برابر سیل است چرا که خسارات جانی مانند خسارات مالی قابل جبران نیست، حادثه سیلاب ناگهانی شیراز و جانباختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان را تأسف بار و تکان دهنده توصیف کرد و ضمن تسلیت این حادثه ناگوار افزود: لازم است با اقدامات فوری و پیشگیرانه در نقاط آسیب پذیر که در معرض سیل قرار دارند، هر تصمیم و اقدام لازم با اولویت حفظ جان مردم انجام شود و از مردم هم می‌خواهیم هشدارهای دستگاه‌های ذیربط را جدی بگیرند و با مسئولان همکاری کامل داشته باشند.

 

دکتر جهانگیری با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه‌ها، مدیران و شهرداری‌های مناطق مختلف تهران برای مواجهه با سیل در یکی دو روز آینده، تصریح کرد: بدلیل تراکم جمعیت تهران و وجود برخی اتوبان‌ها و تفرجگاه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها، وقوع سیل می‌تواند خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی وارد کند و لازم است با حساسیت ویژه و آماده باش کامل و در نظر گرفتن کوچک‌ترین احتمال، تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم انجام شود.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اعزام برخی از وزرا به استان‌هایی که طی ساعات و روزهای آینده احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد، افزود: تعدادی از وزرا برای کمک به مدیریت هرچه بهتر اوضاع و کاهش آثار منفی ناشی از بارش شدید باران، در استان‌های در معرض خطر سیل حضور یافته اند تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از آثار زیانبار سیل اندیشیده شود.

 

دکتر جهانگیری ادامه داد: ستاد مدیریت بحران کشور و استانداران و دستگاه‌های مسئول، باید با شناسایی نقاط حادثه خیز و در مسیر جریان سیل که تبدیل به معبر شده اند، از تجمع مردم و تراکم جمعیت در این مسیرها جلوگیری کنند تا شاهد تکرار اتفاقات دردناک و ناگوار مثل اتفاق شیراز در سایر مناطق نباشیم.

 

معاون اول رئیس جمهور از همه دستگاه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و گروههای امداد و نجات خواست هماهنگی لازم را با ستاد مدیریت بحران کشور انجام دهند تا مدیریت اوضاع هرچه بهتر و با کیفیت بهتر انجام شود.

 

وی از وزارت نیرو نیز خواست گروههای اضطراری در استان‌های مختلف و بخصوص استان‌های در معرض خطر سیل مستقر کند تا از قطع آب و برق جلوگیری کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

 

دکتر جهانگیری ضرورت آماده باش نیروهای امدادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز ضروری دانست و اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید به موقع و در اسرع وقت به مردم و کسانی که در معرض سیل قرار می‌گیرند، انجام شود.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر امدادرسانی گسترده‌تر نیروهای مسلح، گفت: خوشبختانه ظرفیت گسترده نیروهای مسلح کشور با فرمان رهبر معظم انقلاب پای کار آمده و بخشی از امور توسط نیروهای مسلح در حال انجام است.

 

دکتر جهانگیری خواستار آسیب شناسی دقیق در خصوص سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور به ویژه حادثه سیلاب شیراز شد و گفت: بخشی از دلایل مربوط به ساخت و سازها و تجاوز به حریم طبیعت است و باید بررسی شود که با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی آیا قصور و خطای انسانی نیز وجود داشته و در صورتی که سهل انگاری و کوتاهی افراد تأیید شود باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران کشور خواست در اسرع وقت گزارش ارزیابی خسارات وارده به این دو استان را تدوین و ارائه کند تا در جلسه چهارشنبه هیأت دولت تصمیمات لازم برای تخصیص اعتبار و اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی اتخاذ شود.

 

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، معاون وزیر کشور به تشریح گزارش‌های دریافتی از استان‌های مختلف در ارتباط با سیل و اقدامات پیشگیرانه پرداخت و از هماهنگی ایجاد شده با استانداران، ستاد مدیریت بحران، نیروهای مسلح و دستگاه‌های مختلف برای مدیریت اوضاع و پیشگیری از بروز خسارات ناشی از سیل خبر داد.

 

در این نشست نماینده نیروهای مسلح کشور هم از آمادگی کامل برای کمک به مهار سیل و مدیریت اوضاع خبر داد و گفت: نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند تا همه تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار قرار دهند.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات موجود برای مدیریت هرچه بهتر اوضاع ارائه کردند و مقرر شد تمامی دستگاه‌های امدادی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح با آماده باش کامل و با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران کشور، تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل و بارش باران بکار گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------