آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

وزیر کشور:حدود 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیل هستند/ خوزستان؛ انتخاب بین بد و بدتر!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر کشور گفت: حدود 400 هزار نفر در نقاط شهری و روستایی خوزستان در معرض سیل قرار دارند.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر جمعه در حاشیه شورای تامین و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که به صورت همزمان در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران استان برگزار شد بیان کرد:در سفر به خوزستان، پس از بازدید از مناطق مختلف استان و مشاهده شرایط جغرافیایی و محیطی سیل، جلسه مشترک تامین و شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه های مختلف برگزار شد که در این جلسه مقرر شد در سطح وسیعی آمادگی در منطقه ایجاد شود.

 

وی گفت: در این راستا باید برای حداقل خسارت و حداقل تهدید بالاترین پیش بینی و بالاترین تضمین را ایجاد کنیم چرا که در این استان اصلا نباید خطر پذیری را پذیرفت و بنا را بر نبود حادثه گذاشت، حتی اگر پنج درصد احتمال وقوع یک حادثه باشد باید برای آن پیش بینی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه بنا شد برای هر استانی یک استان معین مشخص شود افزود: استان های معین برای آمادگی کامل این شرایط بسیار اهمیت دارد.

 

رحمانی فضلی ادامه داد:امکانات، ماشین آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و... همگی در هدایت و فرماندهی استاندار باید قرار گیرند و هر گاه تقاضا کرد به کمک مردم بیاید.

 

وی با اشاره به مدیریت سیلاب ها در استان خوزستان گفت: با پخش سیلاب در دشت و هم با منفجر کردن کانال ها و هدایت آب به هور ، مدیریت استان موفق شده صیانت خوبی برای حمیدیه، سوسنگرد، بستان و باقی شهرها داشته باشد البته مردم به زحمت افتادند و تعداد زیادی از روستاهای خوزستان تخلیه شد.

 

** پرداخت خسارات سیل زدگان را ضمانت می کنم

وزیر کشور گفت: من ضامن پرداخت خسارات سیل زدگان از سوی دولت می شوم و آن را پیگیری می‌کنم.

وی افزود:دولت خسارت های مردم را از ابعاد مختلف می‌بیند و به طور قطع آنها را پرداخت می‌کند.

 

** خوزستان؛ انتخاب بین بد و بدتر

وزیر کشور ادامه داد: هم اکنون ما بین بد و بدتر در حال تصمیم گیری هستیم، نه بین خوب و بد! برای همین در شرایط بد هم هزینه داریم و مردم هزینه می‌دهند اما همه تلاش ها برای مردم است.

 

وی افزود: در شرایط کنونی باید مشارکت و همدلی افزایش پیدا کند و از شایعه پراکنی بی مورد که آسیب روحی ایجاد می کند دوری شود.

 

به گزارش ایرنا افزایش کم سابقه آورد سدهای کرخه و دز موجب افزایش خروجی این 2 سد و در نهایت طغیان این 2 رودخانه ، و آبگرفتگی مناطق حاشیه ای در پایین دست شد. استاندار خوزستان از 11 فروردین جاری به دلیل وقوع سیل و سیلاب وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

رییس جمهوری جمعه گذشته با سفر به خوزستان وضعیت سیل را در این استان بررسی کرد و سپس در شورای هماهنگی مدیریت بحران حاضر شد و دستورات لازم برای مقابله با سیل را صادر کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------