آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

موحدی‌کرمانی: آمریکا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کند/ هشدار به دولت هندوستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما ایستادگی ملت انقلابی ما موجب شد هیمنه آمریکا فرو بریزد.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، تقوا و یاد خداوند را تنها راه نجات از وسوسه‌های شیطان دانست و گفت: با یاد خداوند، شیطان دور می‌شود.

 

وی با اشاره به اعیاد پیش‌رو گفت: باید قَدرِ اعیاد پیش‌رو و به ویژه شب و روز عرفه را بدانیم زیرا روز عرفه اختصاص به دعا دارد و در تمام سال، تنها روزی که اختصاص به دعا دارد، روز عرفه است؛ روزی که می‌تواند گناه‌های بزرگ را محو کند. به قدری این روز بزرگ است که اگر کسی به دلیل گناهان بزرگش آمرزیده نشده است، باید روز عرفه را دریابد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران، دعا را روح بندگی دانست و اظهار داشت: دعا یعنی تنها از خدا بخواهیم و به غیر خدا، دل نبندیم. دعا بسیار مهم است و باید بر مبنای عشق به خداوند باشد.

 

موحدی کرمانی با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) و با اشاره به روایتی از ایشان، افزود: امام محمدباقر (ع) می‌فرمایند: «باید از تنبلی دوری کنیم زیرا تنبلی موجب می‌شود تا کارهایی که مورد نیاز است را ترک کنیم». همچنین ایشان می‌فرمایند که «زودرنج نباشید و اگر کسی به دلیل اشتباهتان، شما را نصیحت کرد، زود نرنجید». بسیاری در این انقلاب به دلیل برخورد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دلیل اشتباهاتشان که به حق هم بوده، رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند. همان‌گونه که طلحه و زبیر از امام علی (ع) رنجیدند، جنگ جمل را به راه انداختند و از ولایت فاصله گرفتند. زودرنجی این مسائل را در پی دارد و موجب انحراف می‌شود.

 

ایستادگی ملت انقلابی ما موجب شد هیمنه آمریکا فرو بریزد

 

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران در خصوص برکات مقاومت برای ایران اسلامی گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری بر مقاومت و تسلیم نشدن در مقابل دشمن، برکات بسیاری برای ایران اسلامی داشته است. از جمله این برکات، می‌توان به مقاومت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار اشاره کرد و البته پیروزی‌های بسیاری که به دست آورده و توانسته‌ایم انقلاب را حفظ کنیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما ایستادگی ملت انقلابی ما موجب شد هیمنه آمریکا فرو بریزد.

 

موحدی کرمانی با اشاره به اقدام نیروی هوافضای سپاه در ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا اظهار داشت: ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را هدف قرار داد و این اقدام، قدرت پدافندی ایران را هم‌ردیف با قدرت موشکی قرار داد که هر دو موجب بازدارندگی است.

 

وی تصریح کرد: اقدام نیروی هوافضای سپاه در ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، موجب تقویت جبهه مقاومت شد؛ این اقتدار شکست‌های پی‌درپی استکبار جهانی را در منطقه رقم زد.

 

عربستان در گرداب یمن، دست و پا می‌زند

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن و کشتن مردم بیگناه گفت: عربستان در گرداب یمن، دست و پا می‌زند و می‌کوشد خود را نجات دهد. از سوی دیگر، مواضع امارات متحده عربی در خصوص یمن چرخش داشته و هیئت‌های مختلفی از امارات چندی پیش عازم ایران شدند که از آن جمله می‌توان به دیدار هیئت مرزبانی این کشور با مسئولان مرزبانی ایران اشاره کرد.

 

موحدی کرمانی ادامه داد: رهبر انقلاب در آغاز حمله عربستان به یمن در چهار سال و نیم پیش، از شکست قطعی متجاوزین به یمن و به طور خاص، عربستان سعودی خبر داده بودند و ما امروز مشاهده می‌کنیم که عربستان در یمن شکست خورده است.

 

وی خطاب به سران ایالات متحده آمریکا گفت: دنیا بداند هیئت حاکمه آمریکا به ویژه ترامپ، مصداق بارز طاغوتی است که در قرآن کریم آمده است. آنها از پیمان‌های بین‌المللی از جمله قرارداد منع گسترش سلاح‌های موشکی خارج شدند و به هیچ پیمانی پایبند نیستند.

 

موحدی کرمانی با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ترامپ از یک سو به دنبال مذاکره با ایران است و از سوی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می کند. آنها باید بدانند اگر مذاکره ای بخواهد شکل بگیرد که قطعا نمی گیرد، مذاکره کننده، وزیر خارجه است که او را تحریم می کنید. این ها نشان می دهد سران آمریکا هیچ منطقی ندارند.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قدرت ایران را افرادی که خارج از ایران هستند بهتر می بینند. نخست وزیر پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اخطار به سران آمریکا گفت من به ایران سفر کرده و از نزدیک روحیه شهادت طلبی مردم ایران را دیده ام. اگر اشتباهی بکنید و یا افزایش تنش و حمله ای به ایران صورت گیرد، باتلاقی برای متجاوزان به وجود خواهد آمد که از آن نمی توانند خارج شوند. نخست وزیر پاکستان می افزاید رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند و بدانند که حمله به ایران خطرناک است.

 

به دولت هندوستان هشدار می دهیم که از برخورد با مسلمین خودداری کند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان کشور گفت: بهتر است مسئولان گزارشی از عملکرد خود را بعد از پنج ماه و نیم از سال رونق تولید برای مردم بگویند تا مردم خوشحال شوند. اگر تولید رونق پیدا کند، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند وضع داخلی کشور خوب می شود اما اگر مسئولان به این امر توجه نکنند، پول های مردم به بانک ها سرازیر می شود و تولید با مشکلات بسیاری روبرو می گردد.

 

موحدی کرمانی با اشاره به مشکلات تولید در کشور اظهارداشت: مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان و کاغذبازی ها موجب می شود تولیدکنندگان از کار تولیدی خسته شوند و سرمایه ها به سمت بانک ها برود.

 

خطیب نماز جمعه تهران سودهای بانکی را ربا دانست و گفت: سودهایی که بانک ها می دهند ربا و حرام است. اگر به ربا بی اعتنا هستید، خود را برای جنگ با خدا آماده کنید.

 

وی خطاب به بانک ها نیز گفت: بانک ها چه می کنند؟ ربا می دهند که حرام است. مسئولان به هوش باشید و مقابل ربا بایستید. برای مقابله با ربا باید مشکلات تولید را از میان برداشت و چوب لای چرخ تولیدکنندگان نگذاشت.

 

موحدی کرمانی در پایان با اشاره به حوادث کشمیر افزود: به دولت هندوستان هشدار می دهیم که از برخورد با مسلمین خودداری کند، زیرا این اقدام به مصلحت دولت هند و منطقه نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------