آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رسوایی‌های جنسی در ایران؛ از سردار زارعی تا علی محمد احمدی و عباس ملک زاده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
در روزهای گذشته انتشار فیلم از رابطه جنسی علی محمد احمدی و انتشار فیلم عباس ملک زاده باعث شده بحث درباره رسوایی‌های جنسی بالا گرفته است. در این گزارش به افرادی که نامشان با رسوایی جنسی گره خورده پرداخته است. در برخی موارد این اتهامات ثابت نشده است.

به گزارش رویداد۲۴، رسوایی‌های جنسی در میان مقامات به ندرت به حادثه‌ای شبیه آنچه بر سر محمدعلی نجفی آمد ختم می‌شود و در بیشتر موارد رسانه‌ای شدن این رسوایی‌ها یا تکذیب شده یا فراموش شده است. در روزهای گذشته انتشار فیلم رابطه جنسی علی محمد احمدی خبرساز شده بود. با این حال پس از گذشت چند روز فیلمی دیگر منتشر شد که در آن عباس ملک زاده شهردار صدرا با زنی عریان را نشان می‌داد. با این مقدمه مروری بر تاریخچه رسوایی‌های اخلاقی در تاریخ معاصر ایران خالی از لطف نیست.

 

شجونی: ان‌شاءالله مونتاژ است!

 در دوره‌ای که کیفیت دوربین‌ها هنوز به اندازه‌ای خوب نبود که صحت شایعات به سرعت تایید شوند، تصاویر جعفر شجونی و محمد تقی فلسفی جنجال زیادی به پا کرد. ساواک برای گیر انداختن مخالفان سیاسی‌اش روش‌های گوناگونی داشت. پرویز ثابتی مقام امنیتی سابق ساواک در کتاب خاطراتش «در دامگه حادثه» به این ماجرا‌ها اشاره کرده است. ثابتی به نام شجونی و مرحوم فلسفی هم اشاره کرده بود.

 

شجونی در مصاحبه‌ای با برنامه دید در شب در باره این تصاویر گفته بود: «این برنامه را ساواک برای چند نفر از وعاظ مشهور تهران انجام داد. برای مرحوم فلسفی، حجازی، بنده و به اعتراف خودشان برای ٣٠٠ نفر از وعاظ معروف. یک نفر آقای تهامی بود، معاون ساواک تهران و یکی هم آقای کمالی بود که بعد‌ها چندین‌بار من را بردند و بدترین شکنجه‌ها را انجام دادند. ما رفتیم، نشستیم، شروع کردند صحبت کردن که ساواک چنین است و چنان است. شما آخوند‌ها فکر کردید می‌توانید شاه را برکنار کنید؟ تو می‌روی منبر، باید با ما همکاری کنی... دیدم دونفری یک چمدان به چه بزرگی را دارند می‌آورند. چمدان را وارونه کردند روی میز.

 

روی میز پر شد از عکس بنده با یک خانم، من دیوانه شدم، رفتم مستقیم خانه آقای فلسفی. گفتم شما پدر مایی، رئیس جامعه وعاظی. نگفت برای من هم درست کردند. فلسفی پا شد و راه رفت و گفت هر کسی که فیلم‌برداری کرده، غلط کرده. یه‌ذره حالم جا آمد، بیرون آمدم و یک آقایی من را سوار کرد. مرحوم شیخ جواد مناقبی بود. به من گفت: شجونی عکس فلسفی رو دیدی؟ گفتم: نه، دست انداخت عکسو برداشت. دیدم عکسش با همون خانومیه که با من عکسش بود... مگه آخوند کیه؟ فرزند همین آدم‌های معمولیه. زن می‌گیره، صیغه می‌کند. آن چیزی که به فلسفی نسبت دادند، گفتند واقعیت دارد». وقتی هم رشیدپور اصرار می‌کند که بالاخره آن عکس‌ها درباره او واقعیت داشته یا مونتاژ بوده، می‌گوید: «ان‌شاءالله آن هم مونتاژ است.»

 

حسینی اخلاق در خانواده

 برنامه اخلاق در خانواده که توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سال‌های دهه ۷۰ خورشیدی هر هفته از تلویزیون پخش می‌شد. این برنامه به یک‌باره متوقف شد. کسی دلیل این اتفاق را کسی به درستی نمی‌داند و شاید از آن دست موضوعاتی است که خیلی نمی‌شود به آن پرداخت.

 

درآن سال‌ها این شایعه رواج داشت که حسینی بعد از سفری به کشور آلمان و ارتباطی که در حین سفر میان او و یک جاسوس آلمانی رخ داده بود، از حضور در تلویزیون دوری گزید. برخی مدعی بودند دولت آلمان به وسیله صدا‌ها و ویدئو‌هایی که از ارتباط حسینی با یک خانم آلمانی در دست داشته موفق شده یک بازرگان آلمانی را که به یک دختر شیعه در ایران تجاوز کرده و به اعدام محکوم شده بود را آزاد کند. این موضوع البته در زمانی اتفاق افتاده بود که وسعت رسانه به اندازه امروز نبود و هیچگاه صحت و سقم این شایعه مشخص نشد.

 

عطالله مهاجرانی

 در سال ۱۳۸۳ خانمی به نام یوسقی دلدار که کارمند سابق مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها بود، اعلام کرد که همسر صیغه‌ای مهاجرانی است و از او شکایت کرد و خواهان ثبت ازدواج شد. عطالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات هرگونه ارتباط با او را تکذیب و در بیانیه‌ای «این پرونده را جریان‌سازی جناح سیاسی رقیب» خواند و در پی شکایت، همان زن بازداشت شد. این ماجرا با خروج مهاجرانی از کشور پایان یافت.

 

سردار زارعی

 در روز‌های آغازین اسفندماه سال ۸۸ خبر دستگیری فرمانده سابق پلیس تهران سرتیپ رضا زارعی در سایت‌های غیررسمی منتشر شد. یکی از این سایت‌ها در مورد علت دستگیری وی چنین نوشت: «گزارش‌های رسیده حاکی است، سردار رضا زارعی رئیس پلیس استان تهران، در یک خانه فساد به همراه ۶ زن بازداشت شد. برخی رسانه‌ها به نقل از زنانی که بازداشت شده بودند، نوشته بود که زنان در جریان بازجوئی و تحقیقات از درخواست عجیب سردار زارعی در آن خانه نوشته بودند. مقام‌های قضایی درباره این موضوع سکوت کردند و تنها سید علیرضا آوایی رییس وقت دادگستری تهران درباره زارعی گفته بود که چند ماهی است تحت قرار بازداشت بود و عمده اتهامات او های كیفری و اخلاقی بوده است.

 

کامران دانشجو

 اوایل سال ۱۳۹۲ ویدیوی کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که به کامران دانشجو وزیر علوم احمدی نژاد منتسب شده بود. ویدئویی که در یوتیوب و فیس بوک نیز گسترده پخش شده بود از طریق دوربین مخفی یک آسانسور گرفته شده و فردی را با ظاهر اسلامی در کنار یک زن به تصویر کشیده بود. این ادعا نیز هرگز تایید یا تکذیب نشده است.

 

علی جنتی

 استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد دولت اول حسن روحانی با شایعاتی همراه بود. یک هفته بعد از برکناری جنتی، رسانه‌ها و توییت نویسان اصولگرا اخباری مبنی بر برملا شدن روابط خصوصی او با یک کارگردان زن سینمای ایران به عنوان دلیل اصلی برکناری او عنوان شد. این ادعا تاکنون ثابت نشده است.

 

سعید طوسی

 محمد گندم‌نژاد طوسی معروف به «سعید طوسی»، قاری قرآن و کارشناس شورای عالی قرآن، از حدود شش سال پیش با اتهام «آزار و اذیت جنسی» روبرو است و والدین برخی از قاریان نوجوان از وی شکایت کرده‌اند. قوه قضاییه جمهوری اسلامی پس از دو سال رسیدگی به پرونده این قاری قرآن، در بهمن ۹۶ او را «تبرئه» کرد.

 

زمانی که خانواده‌های قربانیان درخواست تجدیدنظر دادند، دادگاه یاد شده در حکم تبرئه سعید طوسی اعلام کرد: «شوخی‌های رکیک و زننده و بیان مطالب غیراخلاقی و حتی ماساژدادن و ملاعبه، از ارکان متشکله بزه محسوب نمی‌شود.»

 

محمد علی نجفی

 محمد علی نجفی از شهریور تا اسفند ۱۳۹۶ بر جایگاه شهرداری تهران نشسته بود، اما در واپسین روز‌های این سال استعفا کرد و بررسی کناره گیری او به جلسات شورای شهر تهران در سال بعد موکول شد و در آغاز سال ۹۷ اعضا با استعفای او موافقت کردند. کناره گیری نجفی با شایعاتی مبنی بر حضور یک زن جوان در زندگی نجفی همراه بود. این شایعات با انتشار تصاویر نجفی و میترا استاد در رسانه‌ها به یقین تبدیل شد. ازدواجی که در نهایت به قتل میترا استاد توسط نجفی و حکم قصاص دادگاه برای این مقام عالی رتبه سابق نظام انجامید.

 

سلمان خدادادی

 قریب ۲۰ سال نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و چندین سال فعالیت به‌عنوان یک نیروی امنیتی از جمله مهم‌ترین سوابق سلمان خدادادیاست.

 

در حالی که انتخابات مجلس هشتم برگزار شده و عمر مجلس هفتم رو به پایان بود، بازداشت نماینده ملکان خبرساز شد. روایت‌های متفاوتی برای بازداشت خدادادی در همان زمان مطرح شد. زمان بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس هشتم که رسید، پشت پرده ماجرای بازداشت کوتاه‌مدتسلمان خدادادی نماینده ملکان تا حدی افشا شد. شعبه ۱۳ بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس هشتم به ریاست روح‌الله حسینیان با اعتراض فاطمه آلیا، اعتبارنامه خدادادی را رد کرده بود.

 

انتشار یک ویدئو و فایل صوتی منتسب به زهرا نوید پور و سلمان خدادی بار دیگر پرونده اخلاقی این نماینده کنونی مجلس را به رسانه‌ها کشاند. در ویدیویی که منتشر شده فردی با نام زهرا نوید پور ادعا می‌کرد از سوی نماینده ملکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. ۶ ماه بعد از انتشار این فایل صوتی جسد زهرا نوید پور در منزلش پیدا شد.

 

شورای شهر بابل

 شهریور ۹۷ امام جمعه بابل در خطبه نماز جمعه از رسوایی بزرگی پرده‌برداری کرد و از ارتباط چهار عضو شورا با یک زن خبر داد. پس از این خبر تعداد دستگیری‌ها در مجموع شورا و شهرداری افزایش پیدا کرد و حتی پای برادر مرمر فیروز پور یکی از اعضای شورا در پرونده فساد باز شد.

 

گفته شده بود زنی با نام رکسانا که نام واقعی‌اش رقیه بوده و در یک آتلیه فعالیت می‌کرده اعضای شورا را به خانه‌ای که از قبل تهیه شده بود کشانده و با شش دوربین که در زاویه‌های گوناگون جاساز شده بود از فساد خود با اعضای شورای شهر فیلمبرداری کرد. هشت تن در خصوص پرونده شورای شهر بابل دستگیر شدند.

 

محمد سرافراز و شهرزاد میر قلی خان

 دوره ۱۸ ماهه ریاست محمد سرافراز بر سازمان صدا و سیما، حاشیه‌های زیادی داشت که نهایتا به استعفای او اردیبهشت ۱۳۹۵ منجر شد. اردیبهشت امسال ویدئویی منتشر شد که رییس سابق صدا و سیما را به همراه شهرزاد میرقلی خان مدیر سابق روابط بین الملل پرس تی وی نشان می‌داد. همزمان شایعه خروج اسناد محرمانه صدا و سیما توسط سرافراز نیز منتشر شد.

 

در این ویدئو محمد سرافراز رئیس سابق صداوسیما را نشان می‌دهد که اسنادی را در اختیار شهرزاد میرقلی خان می‌گذارد. شهرزاد میرقلی خان، شهروند ایرانی است که به اتهام دست داشتن در صدور غیرقانونی تجهیزات نظامی از جمله ۳۰۰۰ دوربین دید در شب در سال ۲۰۰۷ در آمریکا بازداشت شد. او در ۷ اوت ۲۰۱۲ از زندانی در ایالات متحدهٔ آمریکا آزاد شد.

 

میرقلی خان پس از بازگشت به ایران به عنوان مدیر روابط بین‌الملل پرس تی وی منصوب شد. پس از انتصاب محمد سرافراز به‌عنوان رئیس سازمان صدا و سیما، وی، میرقلی خان را به‌عنوان بازرس ویژه خود منصوب کرد.

 

عبدالرضا داوری

 توییت‌های «الهام سلمانی» همسر عبدالرضا داوری جنجال‌هایی را برای این چهره نزدیک به احمدی نژاد به همراه داشته است. الهام سلمانی در چند توییت از نفود یک پرستو به زندگی شخصی همسرش عبدالرضا داوری خبر داد.

 

درحالی که سلمانی با حروف اختصار از به اصطلاح پرستوی همسرش یاد میکرد و او را ف-ک میخواند، عبدالرضا داوری در یک توییت نام کامل فرد مذکور را بیان کرده و مدعی شد او خبرنگار خبرگزاری ایسنا بوده و به دلیل شایعاتی که سلمانی برای او ایجاد کرده از خبرگزاری اخراج شده است.

 

محمد علی ابطحی

 بازداشت ابطحی در سال ۸۸ و جریان انتخابات ریاست جمهوری همراه شده بود با برخی شایعات درباره رسوایی‌های اخلاقی ابطحی. این فعال سیاسی اصلاح طلب خود در مصاحبه‌ای با ایسنا به این اتهامات اشاره کرده و گفته فضاسازی‌هایی علیه من می‌شد و مثلا می‌گویند اعترافات من در دادگاه سال ٨٨ به‌خاطر مسائل شخصی بوده است، درحالی‌که باوجود این‌همه شایعات، من در زمان زندانی‌بودنم در سال ٨٨ یک‌بار هم درباره مسائل شخصی بازجویی نشدم و اتهام اخلاقی هم نداشتم، اما بیرون زندان می‌گفتند که مسائل شخصی داشته و پرونده‌ها را جلویش گذاشتند و او به هرچه آن‌ها خواسته‌اند اعتراف کرده است.

 

او همچنین گفته آن ایام سایتی بود به نام «گویا goyaa» که به‌همراه روزنامه‌های تندرو، تیتر زدند، «دختر ابطحی دنبال کلاس رقص» ... آن روز که به خانه رفتم دخترم شوکه شده بود و دائم دیالوگ‌هایش با دوستش که تلفنی با هم صحبت کرده بودند را برایم تعریف می‌کرد و سعی داشت برایم توضیح دهد اصل ماجرا چه بوده است و مطلب سایت‌ها و روزنامه‌ها صحبت‌های دوست او بوده است، نه خود او یا اینکه یک مرتبه پخش می‌کردند من در استخر مختلط در خارج از کشور بوده‌ام. یک مورد دیگر این بود که فردی علیه من ادعا کرد من را با شلوارک کنار ساحل بیروت دیده‌اند.

 

شایعات اخلاقی درباره ابطحی به سال ۸۸ محدود نشده است. چندی پیش شیما شعاعی خبرنگار مدعی شد که محمدعلی ابطحی معاون دولت اصلاحات در ارتباطات متداولی که میان یک روزنامه نگار و سیاستمدار وجود دارد، شئون را رعایت نکرده و پیغامی غیر اخلاقی برای او فرستاده است.

 

کاربران توییتر این پیغام را مصداق آزار جنسی خواندند، اما ابطحی در واکنش به این اظهارات از شیما شعاعی عذر خواهی کرده و نوشت: گمان نمی‌کردم فرستادن یک شعر اسمش آزار باشد. اگر چنین برداشت شده عذرخواهی می‌کنم. من هیچ وفت قصد آزار و صمیمیت نداشتم.

 

علی محمد احمدی

 یک کانال تلگرامی ضد انقلاب در خارج از کشور فیلمی منتشر کرده و مدعی شده این فیلم علی محمد احمدی استاندار سابق کهگلویه و بویراحمد و رابطه او با یک دختر جوان است. احمدی درباره این فیلم تا کنون سخنی نگفته است اما یک چهره نزدیک به استاندار سابق گفته علی محمد احمدی در مدتی که در یک سفر در تهران برای پیگیری امور در یک شرکت سرمایه گذاری حاضر می‌شود، با خانمی در آن شرکت آشنا می‌شود و این آشنایی در نهایت به ازدواج موقت او با این خانم منجر می‌شود و نهایتا خانه‌ای را برای آن خانم در تهران اجاره می‌کند و جاسوسان این فیلم را از او می‌گیرند.

 

عباس ملک زاده

 در روز‌های گذشته فیلمی منتسب به عباس ملک زاده منتشر شده که ادعا شده است این فیلم مربوط به رابطه جنسی عباس ملک زاده و یک خانم بوده است. همزمان رئیس‌کل دادگستری استان فارس از بازداشت ۴ نفر از مسئولان شهرداری و شورای شهر صدرا خبر داد. به گفته موسوی «تحقیقات قضایی در این خصوص در شعبه ویژه دادسرای انقلاب شیراز در حال انجام است و متهمان تحویل اداره‌کل اطلاعات استان فارس شده‌اند.»

 

منبع:رویداد 24

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------