آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

محمود صادقی: مجمع تشخیص، باید اثباتا یا نفیا در رابطه با سی‌اف‌تی و ‌پالرمو نظر بدهد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: کارکرد مجمع تشخیص حل معضلات کشور بوده و باید چه اثباتا و چه نفیا در رابطه با "سی اف تی" و "پالرمو" نظر بدهد؛ چرا که هم قوه مجریه و هم قوه مقننه در این باره نظر دادند.

به گزارش خانه ملت، محمود صادقی به بلاتکلیفی یکساله لوایح "سی اف تی" و "پالرمو" اشاره کرد و گفت: روشی که در مجمع برای تایید "سی اف تی" و "پالرمو" در حال طی شدن است، روشی بوده که با فلسفه وجودی مجمع تشخیص در تعارض است.

 

وی در ادامه افزود: این سوال وجود دارد که چرا مجمع تشخیص  در سال ۶۷ تاسیس شد؟ برای اینکه نظام به بن بست خورده بود؛ یعنی همین رفت و برگشت‌ها وجود داشت و امام (ره) برای اینکه بن بست شکنی کنند مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشکیل دادند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: امام (ره) همان موقع در فرمان بازنگری قانون اساسی فرمودند که مجمع تشخیص را در قانون می‌بریم، اما به گونه‌ای که تبدیل به قوه ای در عرض قوای دیگر نشود که این روند البته گاه رخ می دهد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: کار کرد مجمع تشخیص حل معضلات کشور بوده و باید چه اثباتا و چه نفیا در رابطه با "سی اف تی" و "پالرمو" نظر بدهد؛ چرا که هم قوه مجریه و هم قوه مقننه در این باره نظر دادند و بعضی از آنها را هم حتی شورای نگهبان تایید کرده‌، اما براساس سیاست‌های کلی که یک امر مبهم و تفسیربردار است، این لوایح را نگه داشتند و دچار بن بست کردند، نهادی که وظیفه‌اش بن بست شکنی است؛ نباید بن بست ایجاد کند چون این خلاف فلسفه وجودی مجمع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------