آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

سناتورهای آمریکایی خواستار توافق گسترده با ایران شدند



کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل,اخبار امروز,اخبار جدید
کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) از طرفداران خود خواسته از سناتورهای آمریکایی بخواهند نامه‌ای را امضا کنند که از دولت آمریکا می‌خواهد به توافقی گسترده با ایران دست بیابد و عملاً با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در قالب فعلی آن در تضاد است.

به گزارش فارس، نامه مذکور را که «باب منندز» سناتور تاثیرگذار دموکرات و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آن را پیش می‌برند، در ادامه اعمال فشار مشابه دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا است که از حمایت ده‌ها قانون‌گذار آمریکایی برخوردار است.

 

در پیش نویس نامه گراهام-منندز ادعا شده است: با نگاه به جلو، ما به شدت اعتقاد داریم که باید از تمام قدرت ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی در هماهنگی با متحدان خود در شورای امنیت سازمان ملل و منطقه برای دستیابی به توافقی که مانع ایران برای همیشه از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌شود و به شکلی معنی‌دار فعالیت بی‌ثبات‌کننده آن در کل منطقه و همچنین برنامه موشکی آن را محدود می‌کند، استفاده کنید.

 

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست آی»، گرچه این سند صریحاً بازگشت به برجام را رد نمی‌کند، خواسته‌هایی در آن مطرح شده که از محدوده برجام خارج هستند که اعتراضی به احیای توافق سال ۲۰۱۵ است که تنها به برنامه هسته‌ای ایران می‌پردازد.

 

منندز که مسئولیت پیش بردن این نامۀ تحت حمایت آیپک را برعهده دارد، رئیس کمیته روابط خارجی سناست.

 

به گفته لابی صهیونیستی، تا روز جمعه (دیروز) «کریس کُنز»، «جو مانچین» و «بن کاردین»، سه سناتور دموکرات دیگری هستند که به ۱۸ سناتور جمهوری‌خواه در حمایت از این نامه پیوسته‌اند.

 

کُنز که دِلاور، ایالت محل زادگاه «جو بایدن» را در سنا نمایندگی می‌کند، به رئیس‌جمهور آمریکا نزدیک است. او در روزهای گذشته از سوی دولت آمریکا برای ماموریت دیپلماتیک در اتیوپی اعزام شد.

 

در ادامه این نامه آمده است: معتقدیم مهم است که با شرکای اروپایی، اسرائیل و شرکای امنیتی خلیج (فارس) درباره مسیر رو به جلو با ایران، مشورت کنید. توافق‌های اخیر ابراهیم (اشاره به توافق‌های سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) این امید را ایجاد می‌کند که شرکا و متحدان ما می‌توانند با هم برای همکاری منطقه‌ای بیشتر کار کنند.

 

بر اساس این گزارش، نامه سنا بحث‌هایی را درباره سیاست در قبال ایران حتی قبل از انتشار برانگیخته است. آیپک در هشداری برای درخواست اقدام از سوی طرفداران خود که در روزهای گذشته به صورت پیامک ارسال کرد، اعلام کرد «ایران همچنان بزرگترین تهدید برای اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه است. یک ایران هسته‌ای خطری مستقیم برای منافع آمریکا و تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل خواهد بود. لطفاً از سناتورهای خود بخواهید نامه دو حزبی را خطاب به رئیس‌جمهور بایدن امضا کنند و اجماع دو حزبی در این خصوص که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای تهدیدی جدی برای منافع امنیت ملی ما، متحدان و شرکای ما خواهد بود را بیان کنند.»

 

لابی صهیونیستی آیپک پیشگام کارزاری در رد توافق ایران بعد از امضای آن در سال ۲۰۱۵ بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------