آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

کنایه دوباره روحانی به اظهارات کاندیداها در مورد فضای مجازی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
حسن روحانی در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: امیدوارم کسانی که این روزها از توسعه اینترنت و فضای مجازی دفاع می‌کنند به قول و حرف خود پایبند باشند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با اشاره به راه اندازی دو سامانه مهم ساختار و مدیریت خدمات دولت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: توسعه دولت الکترونیک از اقدامات اساسی و زیربنایی در دولت تدبیر و امید بوده است و بسیار خرسندیم که این دولت توانست برای نخستین بار تصویر روشنی از دولت را ارائه کند.

 

حسن روحانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، با بیان اینکه این روزها شاهد اظهار نظرهای خوبی درمورد شفافیت از سوی برخی افراد هستیم، اظهار داشت: در این دولت در زمینه شفافیت به جای شعار عمل کرده ایم و تنها در حوزه دولت الکترونیکی سه برنامه مهم در شفافیت به نتیجه رسیده و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، ایجاد دسترسی کسب و کارها به داده‌های دولت و پایش اجرای شاخص‌های شفافیت در دستگاه‌های اجرایی از افتخارات این دولت است.

 

دکتر روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی برغم طرح شعارهای متعدد، از شفافیت گریزان هستند، گفت: امروز روزی است که نه فقط دولت بلکه کلیه نهادهای خارج از دولت نیز باید به این جریان شفافیت بپیوندند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تقریبا ۱۰۰ درصد روستاهای کشور به اینترنت متصل شده‌اند، تصریح کرد: دوران کرونا نشان داد اگر تدبیر دولت در فراهم کردن زیرساخت‌ها نبود و اگر این سطح از دسترسی را نداشتیم مشخص نبود که در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، کسب و کار، سلامت الکترونیکی، ارائه خدمات به مردم چه کاری می توانستیم انجام دهیم و این افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

دکتر روحانی با ذکر اینکه امیدوارم کسانی که این روزها در تبلیغات انتخاباتی از دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی استقبال می‌کنند، به تعهد و قول هایی که در این زمینه به مردم می‌دهند پایبند بمانند، گفت: با توسعه دولت الکترونیک و زیرساخت‌های لازم در این زمینه امروز ایران فقط تهران نیست و از هر کجای کشور می‌توان به خدمات دولت الکترونیکی کسب و کارها متصل شد.

 

رئیس جمهور با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در حوزه‌های بیمه و سلامت الکترونیکی و الکترونیکی شدن ۳۰ خدمت در سازمان تامین اجتماعی، ارائه خدمات عمومی از جمله ارائه کارت هوشمند ملی و همچنین سامانه‌های آموزش مجازی، افزود: امروز با راه‌اندازی سامانه ثبت نام دانش‌آموزان و خدمات آموزشی مدارس و سایر سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش، حرکت به سمت تحول دیجیتالی این بخش و ارتقای نظام آموزشی شدت گرفته است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نیاز کشور تحول اساسی در سواد و مهارت‌های دیجیتالی دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموز امروز ما باید برای عصر کاملا دیجیتالی سال‌های پیش رو و قرن جدید شمسی آماده باشد و طراحی مهارت‌های تفکر مبتنی بر رایانه، برنامه‌نویسی، نیازمندی‌های امروز و فردای ایران است.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز شاهد یک تحول دیجیتال در آغاز دسترسی هر ایرانی به خدمات دولت در هر جا و هر زمان هستیم که گام‌های طی شده در این مسیر غیرقابل بازگشت است و این افتخار برای همیشه برای دولت تدبیر و امید باقی خواهد ماند.

 

الزمات تحقق رشد مستمر شاخص‌های توسعه دولت الکترونیک شامل ۱۱ ماده و تکالیف دستگاه‌ها برای ارائه ۲۰ خدمت پایه در درگاه دولت هوشمند، آغاز آموزش‌های مبتنی بر برنامه‌نویسی و تفکر رایانشی کودکان در کلیه مدارس و الزامات آموزش مهارت‌های دیجیتال، توسعه شبکه دولت الکترونیکی و یکپارچه‌سازی شبکه فعلی دولت با شبکه مرکز ملی تبادل اطلاعات و به کارگیری کارت هوشمند ملی به عنوان ابزار ورود به خدمات الکترونیکی دولت در پورتال‌ها و برنامه‌های روی گوشی تلفن همراه چهار مصوبه ای بود که در جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات به تصویب رسید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------