آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رئیسی: بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن مرا به خود مشغول کرده است



ابراهیم رییسی,اخبار امروز,اخبار جدید
رییس جمهوی منتخب گفت:گمانه زنی‌ها در خصوص اعضای کابینه دولت که در رسانه ها اعلام می شود چندان دقیق نیست و بعدا مشکل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رییسی جمعه در برنامه بدون تعارف مجموعه خبری ۲۰:۳۰ سیما که از جوار حرم مطهر رضوی پخش شد افزود:  اگر دوستان پیشنهادی دارند از طریق سامانه ای که فعال خواهیم کرد ارایه دهند، این سامانه پیش روی همه نخبگان، صاحب نظران و دغدغه مندان کشور قرار می گیرد و ما به همه نقطه نظرات در خصوص اعضای کابینه اهمیت می دهیم به ویژه به پیشنهادات درست.

 

وی ادامه داد: بنای ما در دولت جدید آن است که با همه کسانی که در جای جای دولت کنونی فعالیت دارند مشروط بر توجه داشتن به دغدغه های مردم، همکاری کنیم، شرط همکاری با دولت جدید، قبول داشتن من نیست، افراد باید کرامت مردم را حفظ کنند و از کار آنان گره گشایی نمایند، در این صورت می توانند همکار دولت باشند.

 

رییس جمهوری منتخب گفت: کارآمدی، فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی ، مردمی بودن و شایسته سالاری اساس کار ما در انتخاب افراد و همکاری با آنان است، شایستگی افراد مهم است نه اینکه جزء کدام جناح و گروه سیاسی یا با چه سلیقه سیاسی باشند.

بستگان و نزدیکانم در کار من دخالت نکرده اند و نمی کنند

 

رییسی افزود: هیچ گاه بستگان و نزدیکانم در کار من دخالت نکرده اند و نمی کنند، ارتباط ما با مردم و نزدیکان از طریق سامانه هایی است که در اختیار آنان می گذاریم، در همین دوران انتخابات، بنده نشستهایی را با مردم به عنوان نمونه با دانشجویان در دانشگاه تهران گذاشتم که کمتر نامزد انتخاباتی چنین نشستی برگزار می کند و بنای ما در دولت جدید استمرار برگزاری این گونه نشستهاست.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا به توصیه ها و پارتی بازی ها عمل می کند یا خیر اظهار داشت: زمانی توصیه به حق است مبنی بر این که حقی ضایع می شود یا حقی داده نمی شود که در این مورد وارد می شویم و به توصیه عمل می کنیم اما پارتی بازی و داشتن روابط ناسالم، رانت و رانت خواری به هیچ وجه پذیرفتی نیست و در دولت جدید جلوی این موارد را خواهیم گرفت و در همه سطوح با همه همکاران شفاف و روشن خواهیم بود و شرط ما برای همکاری، کار است و کار است و کار.

 

رییس جمهوری منتخب در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در چند سال اخیر اوقات فراغت داشته است یا خیر گفت: در چند سال اخیر مرخصی یا اوقات فراغت کمتر داشته ایم و ان شاء الله در آینده نیز بتوانیم هم به کارمان برسیم و هم احوال خانواده و نوه هایمان را بپرسیم.

 

رییسی افزود: زندگی ام را مرهون امام رضا(ع) هستم، از کودکی و نوجوانی در مشهد بودم، وقتی به قم رفتم در دوران مسوولیتهای مختلفم ارتباطم را با امام رضا(ع) قطع نکردم، ارتباطی بسیار سازنده داشته ام که در همه شئون زندگی ام تاثیر داشته است و در این دوران هم معتقد بودم که قبل از هر اقدامی خدمت آقا برسم و از آن حضرت در جهت حرکت به سوی آینده ممد بطلبم.

 

وی اضافه کرد: تقریبا تا ۱۴ سالگی در مشهد زندگی کردم، سومین فرزند خانواده بودم، پدرم روحانی بودند اما پنج ساله بودم که پدرم را از دست دادم و از جهت اقتصادی، چون پدر نداشتیم، شرایط زندگیمان خاص بود و در زمان ابتدایی یا در دوران طلبگی، همراه درس کار کرده ام و در هیچ زمانی از دوران تحصیلم بدون کار کردن نگذشته است.

 

به ارتباط با مردم سخت نیاز دارم

 

رییس جمهوری منتخب در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا ارتباط نزدیک شما با مردم با وجود نیروهای حفاظتی شما حفظ خواهد شد یا خیر افزود: می شود نظرات نیروهای حفاظتی را با نظرات مردم جمع کرد، باید تعامل بین نیروهای حفاظتی با مردم و اهالی رسانه ایجاد شود، تلاش خواهیم کرد که مراقبت کنیم ارتباط نزدیک ما با مردم حفظ شود، زیرا به این ارتباط سخت نیاز دارم، برای آگاهی از مسائل کف بازار و کف خیابان، به این ارتباط نیاز دارم، این ارتباط را نه برای خودم به عنوان مسوول بلکه برای بسیاری از مسوولان ضروری می دانم و بنا دارم که این رفتارم تغییر نکند چون اساسا با روحیه من نمی سازد که بخواهم غیر از این رفتار کنم.

 

رییسی به دوران تصدی خود به عنوان تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در آن زمان مفهومی تحت عنوان "خدمت، خادم و مخدوم" با رویکرد توجه به نیاز زائر حضرت رضا(ع) تعریف کردیم تا بتوانیم از گرفتاریهای علاقه مندان و زائران حضرت رضا(ع) بکاهیم، با درد مردم آشنا شویم و در کنار مردم باشیم تا مورد رضایت حضرت ثامن الحجج (ع) قرار گیرد.

 

بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن مرا به خود مشغول کرده است

 

رییس جمهوری منتخب گفت: در آغاز کار دولت، بیش از همه مساله بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن من را به خود مشغول کرده است، وعده من هم علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین مسکن بوده که امکان ایجاد آن را در کشور داریم با این حال ایجاد نظام اداری سالم از دغدغه های جدی من است.

 

رییسی افزود: مردم می دانند که تحقق برخی وعده ها و رفع مشکلات مردم زمان بر است، اما تلاش شبانه روزی می کنم که زمینه اشتغالزایی فراهم و بیکاری حل شود، کلید ساخت و توسعه مسکن را خواهیم زد، اما تحقق این برنامه ها زمان می برد اما مردم را ناامید نخواهم کرد و برنامه ها بسیار زودتر از آنچه به نظر می رسد به ثمر خواهند نشست و با داشتن برنامه درست، نیروی جوان کارآمد، به نتیجه رسیدن برنامه های اشتغال و مسکن سخت نیست.

 

وی ادامه داد: این روزها مسوولان زیادی درخواست ملاقات با بنده را می کنند، اما نمی خواهم که این ملاقاتها صرفا به بیان تبریک ختم شود، بنابراین ملاقاتهایم را تبدیل به یک نشست کاری با مسوولان کردم، هر کدام از آقایان وزرا که به ملاقات  می آیند، عملکردی ارایه می دهند و با آنان در خصوص این که چگونه می توان همکاری خود را ادامه دهند یا این که چه کارهایی می خواستند در وزارتخانه انجام دهند که نتوانسته اند صحبت می شود. این ملاقاتها نباید تشریفاتی باشد و به نظرم توقع مردم هم این است که این نشستها کاری باشد.

 

خاطره ای از شهید سلیمانی

 

رییس جمهوری منتخب به تشریح خاطره ای از خود با شهید سردار سلیمانی در حرم مطهر رضوی در زمان تصدی تولیت آستان قدس رضوی پرداخت و گفت: هر زمان که شهید سلیمانی به مشهد مشرف می شدند، به خدمتشان می رسیدم و در ارتباط با مسائل مختلف گفت و گو می کردیم اما یک بار ایشان را به مراسم غبارروبی در حرم مطهر رضوی دعوت کردم، حاج قاسم در کنار ضریح مطهر بسیار گریه می کرد، از ایشان خواستم که برخلاف روال معمول مراسم غبارروبی به داخل ضریح بیاید که تا آن زمان این کار مرسوم نبود.

 

رییسی افزود: دعوت من به این خاطر بود که ایشان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقش بسیار موثری داشت و در جای جای این منطقه نقش برجسته ای ایفا کرده بود و خادم برجسته امام رضا(ع) بود و باید به داخل ضریح می آمد سردار سلیمانی به داخل ضریح آمد و در داخل ضریح حال و هوا و صفای خاصی داشت به یاد یاران شهیدش بود و در همان زمان بود که از امام رضا(ع) شهادتش را خواست.

 

 نقد و نقدپذیری جزء برنامه های دولت است

 

رییس جمهوری منتخب در خصوص نقدپذیری دولت در مقابل رسانه ها گفت: اگر دولت نقد را نپذیرد، اول به خود و در نهایت به مردم جفا کرده است و  نقد و نقدپذیری جزء برنامه های دولت است.

 

رییسی افزود: نقد منصفانه همراه با آگاهی و اطلاع کامل از مسائل از سوی رسانه ها مورد پذیرش دولت خواهد بود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا روند تحولی که در قوه قضاییه در زمان او آغاز شد ادامه خواهد یافت یا خیر ادامه داد: سند تحول قوه قضائیه متکی به بنده نیست، ریل گذاری انجام شده بعد از من نیز ادامه خواهد یافت و این سند، سندی نیست که بندی به آن اضافه نشود و  در حال ارتقا خواهد بود و بعد از ما نیز ادامه خواهد یافت.

 

رییس جمهوری منتخب به عنوان آخرین سخن خود در این گفت و گو خطاب به مردم اظهار داشت: مردم عزیز بدانند به لطف ایزد متعال، مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند را حل خواهیم کرد و بنای دولت این است که بهترین اتفاقات را برای مردم رقم بزند و ایرانی قوی با کمک مردم بسازد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------