آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آنچه‌ هاشمی گفت و منتشر نشد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آنچه‌ هاشمی گفت و منتشر نشد! 

آرمان – اعضای فراکسیون خط امام(ره) مجلس هشتم همانند بسیاری دیگر از سیاسیون می‌دانند که راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور بازگشت و توجه به آن چیزی است که سال‌هاست آیت‌ا... ‌هاشمی‌ گفته است؛

راهکاری به نام اعتدال و دوری از زیاده‌روی و زیاده‌خواهی در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی و... . اعضای این فراکسیون که با پایان مجلس هشتم دوستی‌هایشان باقی و حتی مستحکم‌تر از قبل شده، 27 فروردین ماه به دیدار آیت‌ا...‌ هاشمی رفتند و با او سخن گفتند. 

از شرایط کشور و اوضاع سیاسی و اقتصادی تا وضعیت اجتماعی و رشد برخی ناهنجاری‌ها و منتظر شدند تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آنها بگوید در این مقطع چه باید کرد و چه باید اندیشید. البته این تمام حرفشان نبود چرا که کمی بعد خواسته اصلی خود را مطرح کردند و آن هم دعوت از آیت‌ا... برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بود. 

آنها از آیت‌ا... ‌هاشمی خواستند تا آنچه را به عنوان راهکار ارائه می‌دهد، در مقام بالاترین پست اجرایی کشور، اجرایی کند تا شاید بار دیگر مردم بتوانند مزه شیرین زندگی بدون نوسانات سیاسی و اقتصادی را بچشند.

اصولگرایان هم که این روزها بیم آمدن‌ هاشمی به عرصه انتخابات را دارند و در سکوت انتخاباتی او هر روز سخنی تازه می‌گویند؛ مثلا روزی عنوان می‌کنند که ‌هاشمی مظلوم است و تنها او به درد این روزهای کشور می‌خورد و یک روز دیگر مانند محمدرضا باهنر که در کمال حیرت خود را شایسته کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داند، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حضور ‌هاشمی‌ در انتخابات تصریح می‌کند: اگر ‌هاشمی بیاید رقیب اصولگرایان است و به نفع‌ هاشمی کنار نخواهم رفت و حمایت نمی‌کنیم بلکه در رقابت با ‌هاشمی چیدمان رقابت و آرایش بازی را عوض خواهیم کرد.

این نشان دهنده واقعیتی هر چند تلخ برای اصولگرایان است چنان که روزی می‌گویند هدف آنها از شرکت در انتخابات بهبود شرایط کشور است و روز دیگر به وضوح بر سر نشستن بر کرسی قدرتی که عمر 4 ساله دارد، به رقابت با یکدیگر مشغول می‌شوند و آنچه فراموش می‌شود، خدمت است. 

نمونه این امر در اظهارات اخیرشان در مورد آیت‌ا...‌ هاشمی مصداق دارد که روزی او را مرد حل مشکلات می‌خوانند و روز دیگر برای عدم حضور او در انتخابات از هر ترفندی بهره می‌گیرند. به هر حال اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم روز سه‌شنبه به دیدار آیت‌ا... ‌هاشمی رفتند و از او برای حضور در انتخابات دعوت کردند که میزبان به آنها راهکاری نشان داد و آنها به سمت اجرای آن رفتند. البته اکنون قرار نیست آنچه آیت‌ا...‌ هاشمی به اعضای فراکسیون خط امام(ره) مجلس هشتم گفت و آنها اجرا کردند، خبری شود اما به هر حال راهکارهای آیت‌ا... همواره در بحبوحه مشکلات کارسازترین راهکار بوده است.

هاشمی آمدن به انتخابات را رد نکرد

در رابطه با این دیدار با 2عضو فراکسیون خط امام(ره) به گفت‌وگو نشستیم؛ داریوش قنبری و فاضل موسوی اعتقاد دارند که راهکارهای ارائه شده از سوی آیت‌ا... ‌هاشمی برای حضور در انتخابات راهکارهای مفیدی هستند که می‌تواند به نفع کشور باشد. داریوش قنبری می‌گوید: از ایشان دعوت به حضور کردیم اما ... .

ماجرای دیدارتان با آقای ‌هاشمی در روز سه‌شنبه چه بود؟

27 فروردین ماه به دفتر آیت‌ا... ‌هاشمی رفتیم و با ایشان در مورد موضوعات مختلف صحبت کردیم.

درباره انتخابات هم بحثی داشتید؟

بله. ایشان بر لزوم حضور بانشاط و پرشور مردم در انتخابات و فواید آن برای نظام و کشور تاکید کردند و خواستند راهکارهایی برای افزایش حضور مردم اندیشیده شود.

از خودشان برای حضور در انتخابات دعوت نکردید؟

ما از ایشان خواستیم که مانند همیشه برای بهبود وضع کشور وارد عرصه انتخابات شود تا با پیروزی در این رقابت، از مشکلات کم کند. نمایندگان درباره حضور ‌هاشمی‌ در انتخابات و ضرورت کاندیداتوری ایشان سوالاتی را از رئیس مجمع داشتند ولی آقای ‌هاشمی صراحتا پاسخی ندادند.

فکر می‌کنید با حجم زیاد دعوت‌هایی که از ایشان می‌شود، به عرصه انتخابات وارد شوند؟

برداشت ما این بود که آقای ‌هاشمی درحال رصد اوضاع است و فعلا به طور واضح در این باره صحبتی نکرده است.

حساسیت اوضاع را تشریح کردیم

فاضل موسوی هم دیگر عضو مجلس هشتم و فراکسیون خط امام(ره) مجلس بود که درباره این نشست توضیحاتی را به آرمان ارائه کرد.

در نشستی که 27 فروردین با آقای ‌هاشمی داشتید، چه مسائلی مطرح شد؟

از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت و حساسیت قضایای کشور را مطرح کردیم.

پاسخ آقای ‌هاشمی در برابر درخواست کاندیداتوری از ایشان چه بود؟

ایشان پاسخی به این درخواست نداد و به نظر می‌رسد در حال ارزیابی شرایط هستند.

نظر کلی ایشان در مورد فردی که می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، چیست؟

در مجموع نظر آقای ‌هاشمی این بود که کسی به عرصه بیاید که اجماع قابل قبولی در کشور بر او بوده و از نخبگان، توانمندان و شخصیت‌های شناخته شده باشد.

شما و سایر دوستانی که به دفتر ایشان رفتید، چه صحبت‌هایی داشتید؟

تقریبا تمام دوستان صحبت کردند و بحث‌های مفصلی صورت گرفت. آقای ‌هاشمی هم بحث‌های قابل تاملی داشتند. دوستان به آیت‌ا... ‌هاشمی تاکید کردند که اگر دقت لازم برای حضور در انتخابات نشود، تاریخ قضاوت خوبی نخواهد کرد. به او گفتیم شما که مرد بحران‌ها هستید باید به طور جدی حضور داشته باشید و فعالیت بیشتری کنید.

به ایشان گفتیم که از وضعیت فعلی سیگنال‌های خوبی دریافت نمی‌شود که موجب نگرانی است که ایشان این نگرانی‌ها را پذیرفتند. همچنین گزارشی از وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف تقدیم ایشان کردیم که خودشان بیشتر از این گزارش اطلاعات داشتند.

در نهایت پاسخ آقای ‌هاشمی به دعوتتان از ایشان برای حضور در قامت کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم چه بود؟

برداشت‌ها این بود که ایشان حضورشان رارد نکردند.

روزنامه آرمان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------