آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

ظریف: جدل‌ها و بحث‌های انحرافی سازنده نیست/همه کوشش‌ها باید در جهت انسجام ملی کشور باشد



 محمدجواد ظریف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
محمدجواد ظریف با بیان این‌که جدل‌ها و بحث‌های انحرافی نه سازنده است نه باری از دوش مردم ایران بر می‌دارد تصریح کرد: در شرایط کنونی همه کوشش‌ها باید در جهت انسجام ملی و حل مسائل کنونی کشور و مردم باشد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه پیشین کشورمان در صفحه اینستاگرام خود در مطلبی با اشاره به انتشار بخشی از سخنانش در یک جمع دانشگاهی و غیرخبری در یکی از رسانه‌های کشور و برخی حواشی به وجود آمده پس از آن در این ارتباط نوشت:

 

سلام دوستان دنیای عجیبی است. در دوران مسئولیت وزارت خارجه همراه با همکاران دلسوزم کوشش نمودیم وظیفه گزارش‌نویسی شفاف و پاسخگویی مستمر را در حد توان به صورت کتبی و شفاهی و گزارش‌های شفاهی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسانیم که آخرین نمونه آن تدوین شش جلد کتاب «راز سر به مهر» و ارائه بیش از ۳۰۰۰ گزارش و اسناد قابل انتشار مذاکرات برجام به مردم دلاور ایران بود اما پس از پایان دوران وزارت، تنها به آموختن، پژوهش و آموزش پرداخته و از انجام مصاحبه و یا حتی سخنرانی عمومی خودداری نمودم به امید این‌که مزاحمتی در راه اجرای سیاست‌های مورد نظر مسئولان کنونی برای رفع مشکلات مردم و ایران ایجاد نکنیم.

 

هم زمان به رسم ادب، دیدار و گفت‌وگوی خصوصی را به شرح صریح رسانه‌ای نشدن می‌پذیرفته‌ام – که ظاهرا باید در آن هم تجدیدنظر کنم – متاسفانه در چند روز گذشته یک خبرگزاری به روش همیشگی خود در بی‌توجهی به اصول ابتدایی اخلاق حرفه‌ای، دزدانه به بخش‌های تقطیع‌ شده‌ای از یک گفت‌وگوی دو ساعته، دانشگاهی و غیر خبری با جمعی از اساتید و دانشجویان دست یافته و آن را به صورت گزینشی، تحریف شده و خارج از موضوع بحث منتشر کرده و سپس خود و همراهانش بر آن متن دزدانه دستکاری شده حاشیه‌نگاری کرده و با ببر کاغذی خود ساخته به جنگ و مناظره پرداخته‌اند.

 

از آنجا که گفت‌وگو خصوصی و غیرخبری بوده، آن را ضبط نکرده‌اند ولی دوستان رسانه‌ای همه می‌دانند که متن کامل یک گفت‌وگوی دوساعته دست کم ۱۲ هزار کلمه می‌شود و نه متن تقطیع و تحریف شده کنونی که با همه حاشیه‌نویسی‌ها کمتر از ۳۰۰۰ کلمه است. موضوع آن گفت‌وگو نیز برخلاف ادعای ناشران، ارائه یک تحلیل دانشگاهی پیرامون تکثر منابع قدرت در جهان کنونی و اهمیت روایت‌سازی از یکسو و تحلیل برنامه ریزی، روایت‌سازی و مدیریت رفتاری  رژیم صهیونیستی به عنوان یک مثال از سوی دیگر بود. علاقه‌مندان به ببر واقعی – و نه کاغذی – می‌توانند تفصیل بحث را در کتاب «دوران گذار روابط بین‌الملل در جهان پسا غربی» که در سال ۱۳۹۵ منتشر کردیم ملاحظه کنند.

 

دوستان گرامی، این جدل‌ها و بحث‌های انفرادی نه سازنده است نه باری از دوش مردم ایرانی بر می‌دارد و نه برپایه اصل اخلاقی و اسلامی و «جادلهم  بالتی هی احسن» شکل می‌گیرد لذا سال‌هاست این تیرهای ناسزا و دروغ را با سپر تحمل پاسخ داده‌ام و در شرایطی که باید همه کوشش‌ها در جهت انسجام ملی و حل مسائل کنونی کشور و مردم باشد همین روش را ادامه خواهم داد.

 

خدا می‌بیند و همین کافی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------