آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

روزنامه شرق: وزیر ارتباطات،همان کاری را که با عکس خود در مسکو کرد، دارد در باره طرح صیانت هم انجام می دهد



 وزیر ارتباطات,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

شرق نوشت:وزیر ارتباطات در روزهای اخیر به اشکال مختلف تلاش کرده خود را به صدر اخبار و توجهات برساند. جنجالی‌ترین بخش فعالیت‌های آقای وزیر مصاحبه او با خبرگزاری راشاتودی بود.

 

در این گفت‌وگوی تصویری وزیر سعی کرده بود همه آداب و پروتکل‌های داخلی را رعایت کند و حتی مصاحبه‌کننده روس با حجاب اسلامی مقابل زارع‌پور نشسته بود؛ غافل از اینکه همه ماجرا این نبود و یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در مصاحبه بدون رعایت این محدودیت‌ها و با پوشش متعارف روسی در پشت صحنه نشسته بود.‌

 

انتشار تصویر کامل و ادیت‌نشده یک گفت‌وگو و تضاد ساختگی میان آنچه جلوی دوربین می‌گذشت و واقعیتی که پشت صحنه جریان داشت، جنجالی را دامن زد که بازتاب‌هایش همچنان ادامه دارد. اتفاقی که حتی مشاور سخنگوی دولت را وادار به موضع‌گیری کرد و درعین‌حال وزیر را واداشت تا مدیر روابط‌عمومی خود را برکنار کند. تصمیمی که به اندازه همان رویداد اصلی تأمل‌برانگیز بود و گویای اینکه آنچه اهمیت ندارد، واقعیت است و چیزی که مهم است شیوه نشان‌دادن آن به مردم است؛ قابی جعلی و بزک‌شده.

 

به نظر می‌رسد این همان کاری است که با طرح صیانت از فضای مجازی قرار است در ابعاد ملی رخ دهد. درباره طرح صیانت که حالا اسم آن هم عوض شده -باز هم برای اینکه واقعیت آن از چشم مردم پنهان شود- در ماه‌های گذشته تحلیل‌ها و روایت‌های زیادی شده که هیچ‌کدام با واقعیت امروز ایران و دنیا همخوانی ندارد.

 

آنچه در عمل دیده شده، ماهیت بی‌رحم این طرح و نیت طراحان و پیگیری‌کنندگان آن است.طرح صیانت که این روزها به‌تدریج در حال اجراست و هر روز به شکل جدیدی زندگی ما ایرانی‌ها را با دردسر مواجه می‌کند، در حقیقت دارد همان بلایی را بر سر فضای مجازی و راه‌های ارتباطی مردم با یکدیگر و جهان می‌آورد که وزیر ارتباطات در مصاحبه با راشاتودی می‌خواست؛ مخدوش‌کردن واقعیت و تلاش برای تغییردادن آن.

 

وزیر ارتباطات از روسیه تا تهران روی حقایق را با نشان‌دادن تصویری جعلی از یک مصاحبه می‌پوشاند و با فیلترکردن اینترنت در ایران تلاش می‌کند واقعیت امروز جهان را تغییر دهد؛ واقعیتی که مثل همان عکس منتشرشده روزی آشکار می‌شود. دنیای امروز دنیای جعل واقعیت نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------