آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

انتقاد تند علی مطهری به پرتاب یک زن از «ون» گشت ارشاد



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

شرق نوشت: نایب رئیس دهمین دوره مجلس ، برخورد ماموران گشت ارشاد با زنان را نشانه ضعف این نهاد نظامی دانست و بر لزوم مجازات ماموران خاطی و پاسخگویی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد.

 

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد ماموران با زنی در رشت، خواستار مجازات ماموران این اتفاق شد و گفت:« مامور خاطی در این ماجرا باید به صورت علنی مجازات شود. علاوه بر او، فرمانده و کسی که دستور این اقدام را داده نیز باید پاسخگو باشد. آنان باید علاوه بر عذرخواهی از آن خانم، اگر خسارتی به او وارد شده نیز، آن را جبران کرده و برای درمان و معالجه آن خانم اقدام کنند.»

 

او ادامه داد: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیری لازم برای پاسخگو کردن وزیر کشور را انجام دهند. او باید پاسخ دهد که چرا نیروی زیر مجموعه او به چنین اقدامی دست زده است. علاوه بر وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی نیز باید پاسخگو باشد.»

 

این فعال سیاسی با تاکید بر لزوم مجازات مامور خاطی، تصریح کرد: «کسی که عمل کننده بوده باید به طور علنی مجازات شود. اینکه بگویند با مامور خاطی برخورد شد یا در پرونده‌اش درج شد، کفایت نمی‌کند. ممکن است بگویند که برای رسیدگی به پرونده به شاکی خصوصی نیاز است ولی در مواردی از این دست، قوه قضائیه می‌تواند به عنوان مدعی العموم وارد شده و پرونده را به سرعت در دستور کار قرار دهد.»

 

مطهری یادآور شد: «علاوه بر مجازات علنی ماموران خاطی، باید نتیجه پرونده و جلب رضایت آن خانم به طور تمام و کمال به اطلاع مردم برسد.»

 

نایب رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به خاطره‌ای از استاد شهید، مرتضی مطهری، گفت: «روزی به ایشان تخلفی توسط ۲ مامو کمیته گزارش شد. ایشان به آقای مهدوی کنی که ریاست کمیته انقلاب را برعهده داشت، گفتند که آن ۲ نفر که تخلف کرده‌اند باید به همین نام کمیته‌ای، که نام سازمانی آنان است، به مردم معرفی و به طور علنی محاکمه و مجازات شوند. ایشان تاکید داشت نباید تصور کرد که مجازات این افراد به نام کمیته‌ای باعث تضعیف نظام می‌شود بلکه برعکس، مجازات ماموران خاطی به نام مامور نظام باعث تقویب نظام است.»

 

مطهری با انتقاد از رویه نیروی انتظامی تصریح کرد: « هم مجلس و هم رئیس جمهوری باید به این مساله ورود کرده و آن را حل کنند.»

 

نماینده تهران در مجلس دهم در خاتمه با اشاره به وضعیت حجاب در ایران گفت: «وضع حجاب در جامعه به طور کلی وضع نامناسبی نیست و در مجموع قابل قبول است. بنابراین ما نباید حساسیت بیش از حد نشان دهیم. البته اگر کسی بخواهد به صورت نیمه عریان ظاهر شود، باید با او برخورد شود. آن برخورد هم نباید از جنس برخورد خشن باشد ولی اجازه لختی و عریانی هم نباید داده شود. اما مواردی که در فیلم‌ها شاهدش هستیم، معمولا مواردی نیست که نیاز به برخورد داشته باشد بلکه اکثر آن‌ها حجاب را به طور نسبی رعایت کرده‌اند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------