آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس : رئیسی شخصاً از قالیباف خواست استیضاح فاطمی امین از دستور کار خارج شود



 استیضاح فاطمی امین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
بابایی کارنامی می‌گوید: استیضاح فاطمی امین براساس تشخیص رئیس مجلس، مطرح نشد، البته قالیباف هم براساس درخواستی که خود رئیس جمهور از رئیس مجلس کرده بود، این کار را انجام داد و این رویه عرف است. 

به گزارش مردم سالاری آنلاین، علی بابایی کارنامی، نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه گفته شده یکی از پیشنهادهای شما برای بر عهده گرفتن وزارت کار، شمس‌الدین حسینی است، گفت: خیر، شمس‌الدین حسینی گزینه من نیست. بنده گفتم اگر دولت اشخاصی مانند شمس‌الدین حسینی را برای وزارت کار پیشنهاد کند، مجلس رأی می‌دهد. البته افرادی نظیر محمد عباسی که در حال حاضر معاون وزیر کشور است و قبلاً هم نماینده مجلس بود کارآمدی دارد. محمد عباسی در مدت کوتاهی که مسئولیت بیشتر بر عهده گرفته و معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور شده، یک تحولی در ساختار به وجود آورده است. او پیش از این هم که معاون وزرای تعاون و ورزش بود، بسیار موفق عمل کرد.

او افزود: به عبارت دیگر دولت باید برای کسی که سوابقی نظیر معاونت وزیر تعاون و وزیر ورزش را دارد و در حال حاضر هم معاون وزیر کشور است و همسوی دولت و همراه رئیسی و از طرفی در مجلس و در بیرون طرفدار دارد، دعوتنامه بفرستد. لذا اگر بنده جای رئیسی بودم برای افرادی نظیر محمد عباسی دعوت‌نامه می‌فرستادم.

 

بابایی کارنامی در واکنش به اینکه دولت برای معرفی وزیر کار تعلل کرده است، تصریح کرد: دولت برای معرفی وزیر کار دیر نکرده اما ای کاش در این مورد زودتر تصمیم می‌گرفت. در حقیقت با توجه به اینکه رئیسی، رئیس جمهور، خوبی است و برای مردم اهمیت قائل است، ای کاش همان فردا صبح بعد از استعفای عبدالملکی، وزیر جدید را معرفی می‌کرد چرا که اطراف رئیسی آدم‌های شناخته شده و کارنامه‌داری هستند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه شما از جمله نمایندگان حامی استیضاح وزیر صمت بودید، چرا این استیضاح به سرانجام نرسید؟ خاطرنشان کرد: استیضاح فاطمی امین براساس تشخیص رئیس مجلس مطرح نشد، البته قالیباف هم براساس درخواستی که خود رئیس جمهور از رئیس مجلس کرده بود، این کار را انجام داد و این رویه عرف است. به عبارت دیگر رئیس جمهور از رئیس مجلس درخواست کرد که به شرطی که شما وزیر صمت را استیضاح نکنید، من این کار را می‌کنم، لذا رئیس مجلس هم از ما خواهش کرد.

 

بابایی کارنامی در پاسخ به اینکه شرط مجلس برای خارج کردن استیضاح وزیر صمت چه بود؟ افزود: رئیسی گفت که من تا شهریورماه دو وزیر جدید در دو وزارتخانه انتصاب می‌کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه یعنی رییسی تا شهریورماه می‌خواهد دو وزیر جدید وارد کابینه کند؟ اظهار کرد: بر اساس صحبتی که قالیباف کرد، بله دو وزیر جدید معرفی می‌شود.

 

بابایی کارنامی در واکنش به اینکه بنابراین رئیسی وزیر صمت را کنار می‌گذارد؟ یادآور شد: در این مورد اطلاعی ندارم شاید هم دوباره فاطمی امین را معرفی کند یکی صمت است و یکی بازرگانی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------