آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: ظهور اعمال خشونت آمیز در آینده، دلیل تصویب لایحه افزایش اختیارات ماموران امنیتی در استفاده از سلاح است



 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس  گفت: ظهور اعمال خشونت آمیز در آینده، دلیل تصویب لایحه افزایش اختیارات ماموران امنیتی در استفاده از سلاح است. این اصلاحیه به دلیل کرامت انسانی و حفظ جان ماموران امنیتی تصویب شده است. 

به  گزارش دیده بان ایران؛ لایحه «اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیرو‌های مسلح» تصویب شد. محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لایحه حق استفاده نیروهای امنیتی و لباس شخصی از سلاح گرم به سایت دیده‌بان ایران گفت: دولت یک اصلاحیه‌ای در خصوص حق استفاده ماموران امنیتی به مجلس ارائه داد که اتفاقا این قانون و اصلاحیه بسیار قانون خوب و حساب شده است!

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: این اصلاحیه به دلیل کرامت انسانی و حفظ جان ماموران امنیتی تصویب شد. در این قانون، تمامی چارچوب‌ها و ملاحظات به طور کامل ذکر شده است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم درباره لزوم تصویب این اصلاحیه به دیده بان ایران: پس از 27 سال، نهادهایی که با مباحثی نظیر حقوق مردم در ارتباط هستند، نیاز به این اصلاحیه داشتند! بالاخره ما یک تجربیاتی کسب کرده‌ایم، دولت هم به دلیل کسب همین تجربه، در سه الی چهار مورد این قانون اصلاحیه صادر کرد که با توجه به بررسی‌های ما اصلاحیه بسیار خوبی بود.

 

عباس زاده خاطرنشان کرد: با گذر زمان ممکن است یکسری اعمال خشونت آمیز جدیدی در جامعه ما ظهور پیدا کند به همین دلیل لزوم اصلاح این قانون بسیار ضروری بود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به این نکته که در برخی از موارد تذکر ماموران امنیتی جوابگو وضعیت نیست و آن‌ها باید از سلاح گرم استفاده کنند، گفت: اگر ماموری ببیند که یکی در حال اسید پاشیدن به صورت بانوان است،  تذکر که دیگر جوابگو نیست! در این موارد نیاز است مامور از سلاح گرم استفاده کند! اگر این اصلاحیه وجود نداشته باشد، پس این مامور چه کار کند؟! چگونه با مجرم رفتار کند؟!

 

او ادامه داد: بالاخره یکسری اتفاقات این شکلی افتاده که ما تشخیص دادیم که باید در قوانین و مقررات بازبینی‌هایی صورت بگیرد! باید قانون کشور به تکامل برسد. طبیعتا قانون نویسی در جمهوری اسلامی از روند جهانی جدا نیست و ما هم باید همانند سایر کشورها به سمت تکامل حرکت کنیم.  

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور را دلیل موضع گرفتن مردم در فضای مجازی در برابر این اصلاحیه دانست و تصریح کرد: به طور کلی؛ دولت یک اصلاحیه‌ای به مجلس فرستاد که اتفاقا این اصلاحیه در کمیسیون مطرح شد! دروغ‌هایی که رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی به جامعه ما تزریق می‌کنند، دلیل حساس‌ شدن گروهی از مردم نسبت به این اصلاحیه است! جا دارد تاکید کنم که اصلا موضوع بحث این اصلاحیه، برخورد با اعتراضات مردمی و از این قبیل دورغ‌ها نیست!

 

عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اضافه کرد: آنچه که در مجلس بررسی شد در راستای تکامل قانون، سلامت و امنیت مردم است.

 

عباس‌زاده در خصوص اعتراضات مردمی اظهار کرد: هیچ اشکالی ندارد اگر مردم نسبت به وضع موجود اعتراض دارند. اعتراض به شرطی خوب است که شکل مدنی به خودش داشته باشد نه اغتشاش!

 

این نماینده مجلس ادامه داد: باید شکل سازنده بودن اعتراضات تقویت شود! هدف از اعتراض این است که مشکلات و گلایه‌ها به گوش مسئولان برسد، بنابراین مردم باید به شکلی درست آن را بیان کنند.

 

او درباره گرانی‌های اخیر اظهار کرد: دولت و مجلس تا جایی که برایشان مقدور باشد سعی دارند که این نوسانات و مشکلات اقتصادی را کاهش دهند!

 

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره خارج شدن جمهوری اسلامی از ان پی تی و روند مذاکرات برجامی، در پاسخ به دیده بان ایران گفت: مذاکرات ادامه دارد، قرار نیست که مذاکرات همیشه پشت یک میز و در وین باشد! ما همین الان هم، هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم در حال ادامه مذاکرات هستیم. البته جا دارد این را بگویم که بنده "شخصا" پیشنهاد خارج شدن از ان پی تی را دادم و اذعان کردم که تحت شرایطی خاص، باید از آن خارج شویم!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------