آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بازگشت احمدی نژاد و رفقا ؛ پشت پرده نامه نگاری به استاندار روحانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

بازگشت احمدی نژاد و رفقا ؛ پشت پرده نامه نگاری به استاندار روحانی / «خیابان» ؛ مقصد جدید سیاست ورزی احمدی نژاد است / به احمدی نژاد مجوز بدهید تا یکبار برای همیشه این ماجرا هم تمام شود/ چرا رحمانی فضلی مانند لاریجانی عمل نمی کند؟/ گرانی و تورم میراث احمدی نژاد است ؛ بگذارید پاسخگو باشد 

سکوت احمدی‌نژادی‌های در حالی ادامه یافته که انتظار می‌رفت در پایان ناآرامی‌ها خاتمه یابد. برخی از تحلیل‌گران تصور می‌کردند که او به دنبال بهره‌برداری سیاسی از اعتراضات اخیر است اما ادامه سکوت او نشان می‌دهد که هدف بزرگتری در سر می‌پروراند. 

 به گزارش نامه نیوز: آيا احمدی نژاد بعد از یک سکوت سنگین دوباره عزم بازگشت کرده است ؟ آیا ناه ای که 7 رفیق او نوشته اند نشانه ای برای آغاز جنجال های تازه است ؟

 

اصلا چرا درخواست مجوز راهپیمایی کرده است ؟ آیا او می خواهد سیاست را به خیابان ها ببرد ؟آیا آنچه خواسته تاییدی برای گفته های کسانی که می گفتند نشانه هایی از نقش یک مسئول سابق در اغتششات دیده شده نیست؟

 

پاسخ این چرا و سوالهای دیگر هر چه باشد همگی نشانه هایی است از اینکه احمدی نژاد همچنان بر مدلی که دنبال می کرده اصرار دارد و همین روزها باید در انتظار شکسته شدن سکوتش باشیم . سکوتی سنگین که شاید همین روزها شکسته شود .

 

او سکوت کرده است ؛ سکوتی که از بعد از اغتششات شروع شده و هنوز تمام نشده است.

 

سکوت محمود 

 سر و صدای اعتراضات فرونشست اما صدای احمدی‌نژادی‌ هنوز در نیامده است. این درحالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سکوت عجیب فرقه سه‌نفره احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی را تاکتیکی برای بهره‌برداری سیاسی از ناآرامی‌های اخیر می‌دانستند. ادامه این سکوت اما مشخص می کند که مساله جدی تر از این حرف ها است. رئیس جمهور سابق که اخیرا ردای اپوزیسیون به تن کرده و بی‌پروا بر همه می‌تاخت، به طرز عجیبی ساکت است و اصلا به روی خود نمی‌آورد که این همه اتفاق افتاده است. اتفاقاتی که به گفته فرمانده سپاه رد پای یک مسئول سابق در آن دیده می‌شد.

 

این اولین بار نیست که احمدی نژاد از استراتژی سکوت استفاده می کند. سال گذشته نیز مدتی ساکت بودند؛ آنقدر که آرامش قبل از توفان تعبیر شد و حتی رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما گفت:احمدی نژاد می خواهد خودش را تا انتخابات سال ۹۶ بکر نگه دارد و آن وقت بیاید یک حرفهایی بزند». احمدی‌نژاد و یارانش قبل از شروع اغتششات جنجالی بزرگ با قوه قضاییه را کلید زدند اما در نهایت به خانه سکوت برگشتند. سکوت به اندازه‌ای که یک رسانه عربی از در حصر بودن احمدی نژاد بنوسید و کار به تکذیب خبر برسد.

 

تکذیب شایعه حصر نیز از سوی حلقه اولیه هواداران یعنی مشایی و بقایی یا حتی جوانفکر صورت نگرفت. آن‌ها به سکوت خود ادامه داده و بهمن شریف زاده ، روحانی نزدیک به این جریان ، گفت:« این موضوع صحت ندارد. برخی دوستان با ایشان در دفتر ولنجک دیدار کردند. ایشان هیچ محدودیتی برای برنامه و کارهای‌شان ندارند و به برنامه های روزانه خودشان می رسند.» کانال تلگرامی دولت بهار نیز با انتشار عکسی از احمدی‌نژاد با توضیح« امشب، نارمک، میدان ۷۲» تلاش شایعه ایجاد محدودیت برای او را تکذیب کرد. شریف زاده در گفت وگوی خود با روزنامه قانون گفته بود که سکوت احمدی‌نژاد به خاطر ناآرامی‌ها و کشیده شدن اعتراضات به خیابان است اما برخی از تحلیل‌گران گمان می‌کنند که استراتژی سکوت آن‌ها بیش از ناآرامی‌های اخیر به انتخابات آتی مربوط است. 

 

حالا که انتخابات هنوز فرا نرسیده و از انتخابات قبلی و ماجرای ثبت نام قایی و رای دادن احمدی نژاد به او عبور کرده ایم؛ می‌توان دنبال علل دیگری نیز گشت.

 

باید دید که چرا سریال ویدئوهای آنچنانی احمدی‌نژاد پایان یافته و خبری از بست نشینی یا زنبیل قرمز نیست. این سکوت عجیب و معنادار به نظر می رسد.

 

 برخی می گویند شاید این سکوت به دلیل صحبت های مقام معظم رهبری باشد. آنجا که گفتند  « کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند». 

 

برخی دیگر می گویند که صحبت‌های فرامانده سپاه حساب کار را دستشان داده است. آن وقت که سرلشكر جعفري گفت: «اين موضوع با فراخوان يكي از سايت‌هايي صورت گرفت كه وابسته به شخصي است كه اين روزها زبان به مخالف‌خواني نسبت به اصل و ارزش‌هاي نظام گشوده است. نيروهاي امنيتي درحال بررسي اين مساله هستند و اگر به دخالت اين مسوول سابق برسند قطعا متناسب با وضعيت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند كرد.»

 

این گمانه که احمدی نژادی‌ها از بررسی‌های مورد اشاره سرلشکر جعفری محاسباتی در ذهنشان شکل گرفته باشد یا اینکه بعد از ضرب‌الاجل تعیین کردن ها و ... تذکرات محرمانه ای گرفته باشند ؛ چندان دور از ذهن نیست اما نمی‌توان فراموش کرد که احمدی‌نژاد نمونه های زیادی داشته که توچهی به تذکرات نکرده است..

 

معمای سکوت احمدی‌نژاد پیچیده تر می‌شود وقتی می‌شنویم که برخی به رسانه‌ها توصیه می‌کنند از او در جلسه مجمع تشخیص مصلحت عکس نگیرند. 

اما نامه ای که این روزها توسط 7 نفر از نزدیکان او برای صدور درخواست تجمع خیابانی نوشته شده می تواند جرقه ای باشد برای بازگشت احمدی نژاد. این سکوت احتمالا به همین زودی ها خواهد شکست . باید دید این بار فرجام تحرکات او چه خواهد بود ؛ آیا احمدی نژاد دوباره تحمل خواهد شد ؟

 

در این میان اما برخی اعتقاد دارند که بهتر است رحمانی فضلی نیز نیز مانند علی لاریجانی عمل کتد. رفتاری که علی لاریجانی در روز یکشنبه سیاه داشت موجب شد آن تصویری که از افشاگری های آنچنانی احمدی نژاد وجود داشت برای همیشه از بین برود. حالا که او اصرار دارد به خیابان برود چرا نباید به او این مجوز را داد؟ او اکنون معترض همان چیزی شده است که میراث خودش برای روحانی است . گرانی و تورم میراث احمدی نژاد برای روحانی و مردم است ؛ او باید به خیابان بیاید ؛ نه برای اعتراض بلکه برای پاسخگویی!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------