آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رئیس‌جمهور: دولت خانه‌ساز خوبی نیست/ اجاره‌نشینی سخت است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام حکومت‌ها برای خانه‌دار شهروندان طرح‌هایی داشته‌اند، تاکید کرد: همه تلاش کردند راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. من تاکید می‌کنم دولت خانه‌ساز خوبی نیست کما اینکه تاجر و بنگاه‌دار خوبی هم نیست. هر کاری که به دولت سپرده شود و می‌توانستیم به مردم واگذار کنیم حتما ضرر می‌کنیم. 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: ایام دهه فجر را به همه ملت ایران و به پرسنل نیروهای هوایی که امروز به نام آنها است که کار عظیمی آنها در ۱۹ بهمن ۵۷ انجام دادند که می‌توان را به ضربه نهایی تعبیر کرد.

 

ارتش در ایام انقلاب نمره قبولی گرفت

وی با بیان اینکه نیروهای هوایی به معنایی السابقون السابقون اولئک المقربون هستند، اظهار داشت: همه نیروهای مسلح و ارتش در ایام انقلاب روزهای پیچیده و سختی را سپری کردند اما در پایان نمره قبلی گرفتند که با الحاق به مردم و کمک کردن به پیروزی انقلاب صورت گرفت اما نمره نیروی هوایی از همه بهتر و بیشتر بود. نمره مطلوب و قابل قبولی داشت. همافران، افسران، درجه‌داران، پرسنل و کارکنان نیروی هوایی با امام بیعت کردند و امید بزرگ را در مردم آفریدند و با کسانی که درصدد سرکوب بودند، جنگیدند.

 

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: منطقه‌ای که امام ساکن بودند و منطقه نیروی هوایی تقریبا نزدیک به یکدیگر است. کاری که نیروی هوایی انجام داد توطئه‌های امریکا را به طور کلی نابود کرد. در رژیم گذشته بیشترین سرمایه‌گذاری‌ای در ارتش صورت گرفته بود، در نیروی هوایی بود. تنها پرسنلی که با فرد دیکتاتور دیدار می‌کردند، پرسنل ارشد نیروی هوایی بودند و برای آنها نیروی هوایی اهمیت داشت و سال بعد هم بر برخی از این پرسنل سرمایه‌گذاری کردند که ناموفق بودند.

 

دولت دوازهم برای تقویت نیروهای مسلح قدم‌های خوبی برداشته و برخواهد داشت

روحانی با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش در طول دهه‌های اخیر اظهار داشت: من امروز را به نیروهای مسلح و به ارتش و به ویژه نیروی هوایی به خاطر تلاش‌هایشان در ۳۹ سال قبل و طی این سال‌ها به ویژه دفاع مقدس تبریک می‌گویم که کارهای بزرگی انجام دادند. آنها در دومین روز دفاع مقدس با ۱۴۰ فروند به عراق رفتند و اهداف استراتژیک را نابودند کردند و روحیه دشمن را خرد کردند. دشمن ساعت پنج بعد از ظهر به کشور حمله کرد ولی ساعت پنج صبح فردای آن روز، مردم شاهد حرکت غرورآفرین نیروی هوایی ارتش بودند و بزرگترین نور امید را برای دفاع مقدس روشن کردند و نشان دادند ملت ایران ملت موفق و پیروزی است.

 

وی افزود: دولت یازدهم و دوازهم برای تقویت نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی قدم‌های خوبی برداشته و برخواهد داشت.

 

طرح امروز برنامه اساسی دولت برای مسکن است

رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای فرمان بازآفرینی شهری تصریح کرد: طرحی که امروز به دنبال آن هستیم یک برنامه اساسی دولت برای مسکن، برای سلامت جان مردم، برای آماده کردن مسکن برای خانه اولی‌ها نوسازی و بازآفرینی محلات فرسوده و طرح جدیدی در مساله مسکن است که به طور اختصار توضیح می‌دهم.

 

روحانی با بیان اینکه مسکن برای همه افرد و به ویژه ایرانیان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مسکن با منزل فرق می‌کند. مسکن یعنی محلی که انسان با ورود به آن، احساس آرامش می‌کند. اگر درب منزل را باز کردید و نفس راحت کشیدید و احساس کردید به محل امن‌تری وارد شدید، آنجا مسکن است. البته به تعبیر قرآن یک همسر با وفا هم باید آنجا باشد تا آن مکان مسکن شود.

 

اجاره‌نشینی سخت است

وی اضافه کرد: هم مرد باید در کنار همسر سکونت و آرامش را احساس کند و هم اینکه زن باید در کنار شوهرش احساس آرامش کند. ساختمان و همسر و زوج می‌توانند آرامش ایجاد کند و فرزند صالح و سالم آرامش بیشتری را ایجاد می‌کند.

 

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه برخی از مردم اجاره‌نشین بوده‌اند می‌دانند مسکن چقدر مهم است، ابراز داشت: من خودم اجاره‌نشین بودم و چهار، پنج صاحبخانه را تجربه کردند. اجاره‌نشینی سخت است. برای انسان مشکل است. اگر بچه‌ای بیشتر زیر دوش حمام بماند، از آن بالا می‌گویند چاه پر شد. بچه در خانه را محکم می‌بندد، از آن بالا می‌گویند در خانه است. اجاره دیر می‌شود، صبح که به او سلام می‌کنی به گونه‌ای دیگر حرف می‌زند و از پاسخ سلامش آدم را آزار می‌دهد.

 

دولت خانه‌ساز خوبی نیست 

روحانی با بیان اینکه خانه‌دار شدن از آرزوی زوجین است و گاهی دعوای زن و شوهر از همین مسئله مستاجری شروع می‌شود، عنوان کرد: یک وظیفه بسیار بزرگ ما خانه‌دار کردن جوانان ماست. نباید این مسئله طول بکشد بگذاریم. اینها زودتر خانه‌دار شوند. راحت‌تر فرزندان خود را بزرگ کرده و زندگی کنند.

 

وی با بیان اینکه تمام حکومت‌ها برای خانه‌دار شهروندان طرح‌هایی داشته‌اند، یادآور شد: همه تلاش کردند راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. من تاکید می‌کنم دولت خانه‌ساز خوبی نیست کما اینکه تاجر و بنگاه‌دار خوبی هم نیست. هر کاری که به دولت سپرده شود و می‌توانستیم به مردم واگذار کنیم حتما ضرر می‌کنیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------