آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

برگزاری دادگاه «حمید بقایی»/احمدی‌نژاد و مشایی هم آمدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حمید بقایی
چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر معاون اجرایی رئیس دولت دهم دقایقی قبل در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، حمید بقایی به همراه مهران عبدالله‌پور وکیل‌مدافع‌اش در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت.

 

وی پیش از ورود به دادگاه در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است امروز احمدی نژاد در جلسه دادگاه حضور یابد؟ گفت: ایشان به عنوان یک شهروندی عادی می‌توانند در دادگاه حضور داشته باشند و قرار است در این جلسه حضور یابند.

 

بقایی در ادامه با انتقاد از برگزاری غیرعلنی دادگاه ابراز عقیده کرد: این کار هیچ توجیه قانونی ندارد. وقتی می‌خواهند اتهام بزنند به صورت علنی این کار را می کنند، ولی وقتی زمان دفاع می شود جلسه را غیرعلنی برگزار می کنند. قاضی دادگاه به صراحت اعلام کرده دادگاه شما غیرعلنی است.

 

وی افزود: خود هزاران مساله دارند و باید پاسخگوی ملت باشند، آن‌ها دادگاهی علنی خواهند داشت و ما دادگاه آن‌ها را علنی برگزار می کنیم؛ خیالتان راحت باشد ما مثل آن‌ها رفتار نمی کنیم.

 

بقایی با طرح این ادعا که «یکسری از موارد اجرایی دولت قبل را آورده‌اند که تاییدیه دیوان محاسبات هم دارد و در اینجا مطرح می کنند» به دستگاه‌هایی که مدعیست عامل جمع‌آوری این موارد هستند اشاره کرد و گفت: ملت، فکر نکنید که اینها با هم بد هستند، اینها یکی هستند و دعوای آن‌ها زرگری است.

 

وی ادامه داد: از رسانه ها درخواست می کنم پیگیری کنند تا دادگاه علنی برگزار شود. شخصی را به زندان می‌برند و او آنجا می‌میرد، اگر خودکشی کرده قوه قضاییه مسئول است، نمی‌شود بی‌توجهی کند و اگر خودکشی نیست باید مسئول آن شناسایی شود.

 

وی راجع به روند رسیدگی پرونده اش در دادگاه نیز گفت: فعلا که رسیدگی پشت درب های بسته است.

 

بر اساس این گزارش، محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی نیز در مقابل محل برگزاری دادگاه بقایی حضور یافتند.

 

تعدادی از حامیان احمدی نژاد و مشایی، این دو نفر را تا مقابل دادگاه تجدیدنظر استان تهران (محل برگزاری دادگاه حمید بقایی) با سر دادن شعار الله اکبر همراهی کردند.

 

«احمدی احمدی، حمایتت می‌کنیم»، «فقر و فساد و تبعیض، احمدی نژاد بپا خیز» و «احمدی قهرمان، یاور مستضعفان» دیگر شعارهایی است که این افراد سر می دادند.

 

پس از بسته شدن در ورودی دادگاه، محمود احمدی‌نژاد بر روی پله‌های ساختمان دادگاه تجدیدنظر سخنانی را مطرح کرد.

 

برقراری نظم محل برگزاری دادگاه، توسط ماموران انتظامی در حال انجام است. 

 

پس از پایان سخنان احمدی‌نژاد، وی محل را ترک کرد و جمعیت حاضر مقابل دادگاه نیز متفرق شدند.

 

با باز شدن در ورودی دادگاه، مراجعه‌کنندگان برای انجام اقدامات خود وارد این مرجع قضایی شدند.

 

***

 

اسفندیار رحیم‌مشایی درباره دلیل همراهی احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد هدفش این بود که بیاید و از حق قانونی ملت دفاع کند و آن حق برگزاری دادگاه علنی است، احمدی‌نژاد می‌خواهد ببیند آیا او را در جلسه دادگاه راه می‌دهند یا خیر.

 

وی با طرح ادعای تخلف در روند بررسی پرونده بقایی افزود: ما نظر خود را درباره پرونده آقای بقایی اعلام کردیم. اقدامی که علیه ایشان انجام می‌شود کاملا سیاسی است.

 

***

 

محمود احمدی‌نژاد که در مقابل در ورودی محل برگزاری دادگاه حمید بقایی حاضر شده بود، با انتقاد از عملکردها دستگاه قضایی و حوادث اخیر در برخی زندان‌ها  گفت: می‌خواهیم از این رفتار شکایت کنیم اما کجا باید شکایت کنیم؟

 

وی در حالی که به در بسته دادگاه تجدیدنظر اشاره می‌کرد با تاکید بر ضرورت اجرای قانون اظهار کرد: مردم ایران به شما عرض کنم به لطف خدا و به فضل الهی این شرایط به زودی به نفع ملت اصلاح خواهد شد. 

 

وی مدعی شد: گفته بودند دادگاه علنی است، ما آمده بودیم در دادگاه علنی شرکت کنیم که می‌گویند ممنوع است، در آن‌جا چه می‌گذرد خدا می‌داند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------