آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اظهارات سخنگوی دولت درباره خبر تجاوز در ایرانشهر، نامه مذاکره با آمریکا، کمپین علی کریمی، انتقاد اصلاح‌طلبان به رئیس‌جمهور و جلسه امروز روسای قوا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی دولت
سخنگوی دولت تاکید کرد: حمایت قوه قضائیه و مقننه از تصمیمات قوه مجریه بسیار مبارک است. 

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در جلسه هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به دومین جلسه شورای هماهنگی قوای سه‌گانه با حضور روسای قوا گفت: باتوجه به فرمایشات رهبری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی و شرایط زمان تحریم، خوشبختانه صبح امروز این جلسه در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل شد و روسای هر سه قوا حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: این جلسات ادامه خواهد داشت و بحث امروز در خصوص حمایت از بازار سرمایه و بورس بود.

 

نوبخت با بیان این که برای جلوگیری از انباشت نقدینگی در بازار تقاضا به جای تولید این تصمیم گرفته شد، گفت: هفته گذشته به جای این که نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز برود، به سمت بازار سرمایه و بورس سرازیر شده است.

 

وی تاکید کرد: این مساله بسیار مبارک است که قوه قضائیه و مقننه از تصمیمات قوه مجریه حمایت کنند، رهبری محترم هم از این تصمیمات حمایت خواهند کرد.

 

سخنگوی دولت اظهار داشت: می‌توانم بحث کمرنگ شدن تحریم‌ها را با وجود این شورای هماهنگی اعلام کنم.

 

وی با اشاره به اینکه در این برهه اگر درباره احساس روانی صحبت می‌شود، احساس ناامنی باعث می‌شود که یک تقاضای غیرمعمول صورت بگیردف گفت: این تقاضای غیرواقعی صرفا برای ذخیره است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نیازهای روانی واقعی نیست اما انتظارات تورمی را به وجود می‌آورد. در خصوص منابع ریالی و ارزی تا این لحظه دولت و کشور در این خصوص مشکلی نداشته است.

 

وی افزود : از اول فرودین سال جاری تا ۲۷ خرداد مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای انواع کالاها ارز تخصیص داده شده است.

 

نوبخت خاطرنشان کرد: این تخصص با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که برای داروها و کالاهای ضروری ۳هزار و ۸۰۰ تومان است.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: می‌گویند که ارز برای این پرداخت‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ است که گرفته است؟ باید بگویم که دولت پرداخت کرده است. این ظلم است که با ارز دولتی کالایی وارد می‌شود اما در کوچه و پس کوچه با ارز دیگر به فروش برسد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برخی از اظهارنظرها گفت: در شرایطی که یک آدمی قصد دارد دنیا را علیه ایران کند، این رفتاها درست نیست، دولت فقط قوه مجریه نیست، بلکه تمام ارکان نظام است.

 

وی گفت: برای استقلال ملی انتظار می‌رود همه ارزهای خود را در بازار عرضه کنند، در این شرایط که یکی زور می‌گوید، اینکه نامه بنویسم که آقای آمریکا بیا مذاکره کنیم، چندان درست نیست، آیا ترامپ قابل اعتماد است؟ اصلا زمینه مذاکره با چنین فردی وجود ندارد. افکار عمومی هم از مذاکره با ترامپ استقبال نمی‌کند. مگر ما خواسته غیرحقی از آمریکا داریم؟ ما باید بایستیم و مقاومت کنیم. موضع ما حق است .

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع ریالی گفت: این گزارش رسمی تا ۲۴ خرداد است که منابع از اول سال تا به این روز ۹۳ درصد افرایش داشته‌ایم که حتی ۲۱ درصد بالاتر از پیش‌بینی ما بوده است.

 

نوبخت گفت: آمار نشان می دهد که ما رشد داشته‌ایم. آن چه که ما تا الان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده‌ایم ۲۲ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های جهانی ما رشد ۴ درصدی داشته‌ایم، حیف است که این منابع را به سمت بازارهایی ببریم که سودی ندارد. در کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که ما باید استفاده کنیم.

 

نوبخت گفت: در جلسه شورای هماهنگی قرار شد در مورد کالایی که مورد مشابه داریم واردات صورت نگیرد تا از کالای ملی حمایت کنیم.

 

وی ادامه داد: امروز بحث این نیست که ایران ضعیف است و باید محدودش کنیم بلکه بحث این است چون ایران کشوری قوی و تاثیر‌گذار است باید محدودش کنیم.

 

سخنگوی دولت درباره جاسوسی وزیر سابق دولت اسرائیل گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم

 

نوبخت درباره پرونده دختران ایرانشهری گفت: قوه قضائیه باید در این خصوص پاسخ دهد،  باید این نوع مسائل را به ویژه وقتی که قضائی می‌شود باید به قوه محترم قضائیه بسپاریم.

 

سخنگوی دولت درخصوص کمپین علی کریمی درباره نخریدن کالای گران گفت: طرح، طرح خوبی است از ایشان تشکر می‌کنم، مردم کالایی گران نخرند وقتی کالایی گران است و  نیاز نداریم نخریم و به بازار فشار نیاوریم.

 

وی درخصوص انتقادات اصلاح‌طلبان به دولت گفت: هرکسی که رأی داده است حق اظهار نظر و انتقاد دارد. ما به این انتقادات از سوی مخالف و موافق عادت کرده‌ایم.

 

نوبخت درباره واردات اجناسی مانند خاک برای خواب گربه و یا سایر اقلام دیگر گفت: تلاشمان این است اجناسی که مشابه داخلی دارند، وارد نکنیم. حال ممکن است در این میان کالاهایی این چنینی وارد شود و دولت با این نوع موافق نیست و برنامه‌ای هم در این خصوص نداریم.

 

وی درخصوص انتقادات اصلاح‌طلبان به دولت گفت: هرکسی که رأی داده است حق اظهارنظر و انتقاد دارد. ما به این انتقادات از سوی مخالف و موافق عادت کرده‌ایم.

 

سخنگوی دولت درباره تمهیدات دولت در زمان تحریم گفت: چهار سناریو برای این امر نوشته‌ایم و برای هریک بودجه هم در نظر گرفته شده است، ما برای تحریم یک ساز و کار نهادینه تعریف شده داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز تحریمی پیش نیامده به قول قدیمی‌ها هنوز شیپور جنگ است اما بعضی‌ها خودشان را نشان دادند

 

سخنگوی دولت درباره نامه کارگران سایپا به رئیس‌جمهور گفت: من این نامه را ندیده‌ام.

 

وی در خصوص تصمیم‌گیری درباره مؤسسات مالی گفت: همکاری خوبی بین قوای سه گانه صورت گرفت و بسیاری از پول‌ها بازپرداخت شده است.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایلنا درباره طرح عربستان و روسیه برای افزایش تولید نفت‌شان در حالی مطرح است که در بحث سوریه و مذاکرات روسیه با اسرائیل احساس می‌شود روسیه به نوعی دنبال کارشکنی و دور زدن ایران است. رویکرد ایران در این باره چیست، گفت: اجازه بدهید از این فرصت برای پاسخگوی به این سوال استفاده کنم، در دیپلماسی خارجی و روابط بین‌الملل قهر و آشتی، صد در صد مخالف و موافق نمی‌توانیم متصور شویم. کشورها می‌توانند اتحاد منافع و یا اختلاف منافع داشته باشند. همه کشورها منافع خودشان را می‌بینند.

 

نوبخت خاطرنشان کرد:‌ در بحث فروش نفت باید گفت دشمن در تلاش است که سهمیه مربوط به ایران را مانند قبل از برجام بگیرد. بعد از برجام شاهد بودید سهم خودمان را پس گرفتیم و در حال حاضر هم هنگام مذاکره با کشورهای اروپایی می‌گوییم شما باید همان سهمیه قبلی را خریداری کنید و حتی در بعضی جاها که فروش کم است، کمک کنید.

 

وی افزود: دیگر کشورها هم در بازار نفت سهمیه دارند و روی کم شدن سهمیه ایران هم حساب می‌کنند، در عالم اقتصادی هرکسی باید حواسش باشد که کلاهش را باد نبرد . ما با بعضی از کشورها در بعضی از زمینه‌های خاص اتحاد و همگرایی داریم و در بعضی دیگر واگرایی داریم و تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

سخنگوی دولت در خصوص مهاجرت از شهرهای کوچک به تهران و شهرهای بزرگ، گفت: این موضوع یکی از سیاست‌های فعلی ما است و همچنان در راستای جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ در حال تلاش هستیم.

 

وی در خصوص ورود خودروهای گران قیمت به کشور، اظهار داشت: خودروهای ثبت سفارش شده با ارز ٤٢٠٠ تومانی وارد می‌شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برگزای جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: روز گذشته بنده همزمان در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم و از محتوای این جلسه اطلاعی ندارم، اما جلسات بعدی را حتما اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

 

سخنگوی دولت درباره اظهارات منتقدان دولت در مورد قانون تامین مالی تروریسم تصریح کرد: منتقدان و مخالفان دولت به دنبال این هستند که تلاش‌های دولت را کم جلوه و بی تاثیر بیان کنند. در حالی که تلاش می‌شود بی‌جهت به بهانه تامین مالی تروریسم ما را در لیست سیاه نگه دارند و بهانه‌ای شود برای آمریکا که ما را به لیست سیاه برگرداند و در این خصوص به ما انتقاد می‌کنند.

 

وی افزود: در چنین شرایطی وضعیت اقتصادی ما سخت‌تر خواهد شد که در این صورت هم باز به دولت انتقاد خواهند کرد که چرا این شرایط را ایجاد کردید؟ عده‌ای از هرچه که دولت را بتواند در شرایط سخت قرار دهد حمایت می‌کنند ولو اینکه این شرایط باعث تضعیف نظام شود.

 

 نوبخت درباره پرداخت افزایش حقوق کارکنان، عنوان کرد: درصد افزایش حقوق کارکنان به دستگاه‌ها پرداخت شده اما نیازمند احکام است که در روزهای آینده احکام آن صادر خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------