آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مبلغ: نامه منتشر شده نظر اصلاح‌طلبان نیست/ مشکل اصلی، چالش‌های داخلی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مبلغ
مرتضی مبلغ گفت: نامه منتشر شده نظر کل اصلاح‌طلبان نیست و در جریان اصلاحات، عده‌‌ای تشخیص داده‌اند که چنین نامه‌ای را بنویسند.

 به گزارش ایلنا؛ وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبانی که مشهور و شناخته شده هستند و عموما در مسائل مهم و ملی کشور ورود می‌کنند؛ در این نامه یا حضور ندارند و یا تعدادشان انگشت شمار است.

 

مهمترین بخش های سخنان وی به شرح زیر است:

* به طور کلی نفس مذاکره اگر در راستای منافع ملی هر کشور صورت گیرد، خوب و ضروری است، طبیعی است هر کشوری که منافع ملی برایش مهم باشد در شرایط مقتضی مذاکره می‌کند، نمونه بارز این نوع گفت‌وگو، برجام است.

 

*زمانی شرایط موجود یا طرف مذاکره و یا مورد مذاکره به گونه‌ای است که نفس مذاکره را زیر سؤال می‌برد و یا منتفی می‌سازد.

 

*ترامپ نشان داده است به هیچ تعهدی پایبند نیست و مشاهده کردید او بدون منطق و استدلال کاملا یک طرفه این معاهده را برهم زد.

 

* وزیر امور خارجه آمریکا برای ما دوازده شرط می‌گذارد و مثل یک ارباب تحکم می‌کند که این شروط را باید انجام دهید، قطعا با چنین جریانی طرح مذاکره موضوعیت پیدا نمی‌کند چه برسد به این که مطرح شود.

 

* زمانی است که طرفین آمادگی لازم را دارند؛ شروط خود را کنار می‌گذارند و موضوعات را مشخص و بررسی می‌کنند و به نتیجه هم ‌می‌رسند، اما وقتی یک طرف دیوانه‌وار عمل می‌کند و رفتارهای ارباب و رعیتی از خود نشان می‌دهد، مذاکره در چنین شرایطی فاقد موضوعیت می‌شود و طرح آن از این طرف می‌تواند پیام نقطه ضعف و عقب‌نشینی را به طرف مقابل منتقل کند و احیانا او را بر رفتارهای ارباب‌رعیتی خود تشجیع نماید.

 

* اتفاقا امروز باید تعمیق و گسترش مذاکرات سازنده و مؤثر با طرف‌های اروپایی و کشورهای عضو برجام را مورد توجه جدی قرار داد.

 

* البته در این شرایط اگر کسانی هم بخواهند برای برون رفت از مشکلات از مذاکره دم بزنند بهتر است از امریکا بخواهند از رفتارهای مخرب خود دست بردارد و با بازگشتن به برجام و جبران خسارت‌هایی که به مردم ایران وارد کرده است، شرایط منطقی و عادلانه مذاکره را فراهم کند.

 

* بدون تردید عمده مشکلات ما به چالش‌های داخلی باز‌می‌گردد؛ متاسفانه چون ما سامان سیاسی سازنده و مناسبی نداریم رقابت‌های مخربی شکل گرفته است، دلسوزان مردم و نظام باید بطور جدی و با اولویت اول در راستای اتحاد و انسجام داخلی گام بردارند.

 

* چالش‌های جدی بین جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و در سطح حاکمیت بر سر مسائل اصلی کشور وجود دارد، متاسفانه تفکرها خلاف یک‌دیگر عمل می‌کنند و به فکر هم‌افزایی نیستند! باید این مسائل جدی گرفته شود.

 

* جریان‌های افراطی داخلی باید به بیرون رانده شوند، افکار واپس مانده‌ای که به اسم ارزش‌‌ها و دین و با اتهام‌افکنی و تخریب دیگران بیشترین آسیب را به کشور زده‌اند و بارها ناتوانی و ناکارآمدی و مخرب بودن خود را نشان داده‌اند باید روشن شوند و افکار جدید و سازنده و روزآمدی جایگزین آن‌ شود تا کشور به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند که اگر این اتفاق‌ها رخ دهد و انسجام داخلی صورت پذیرد قطعا دشمنان ما هم متوجه خواهند شد که نمی‌توانند هرگونه که دلشان خواست با ما رفتار کنند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------