آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

فلاحت پیشه: منظور رئیس جمهور از تهدید نفتی، بستن تنگه هرمز نبود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , فلاحت پیشه
فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدید تلویحی نفتی آمریکا از سوی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با ایرانیان مقیم سوئیس گفت: منظور رئیس جمهور این است که اگر قرار باشد بر اساس اراده ها، قوانین بین المللی بر هم بخورد باید برای همه باشد به خصوص که سیاست ایران بر اساس دیپلماسی بین المللی فعالیت می‌کند که اگر طی آن، سیاست ایران شکست بخورد، این شکست باید برای تمامی دنیا باشد به ویژه اینکه ۴۶ درصد مسیر کلی صادرات نفت از خلیج فارس صورت گرفته و این منطقه نقش مهمی در چرخش نفت دارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند، هیچ کشوری نباید این امکان را داشته باشد.

 

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خانه‌ملت، با اشاره به تهدید تلویحی نفتی آمریکا از سوی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با ایرانیان مقیم سوئیس گفت: منظور رئیس جمهور بستن تنگه هرمز نیست چرا که این موضوع تحت مقررات بین المللی بوده و باید رعایت شود.

 

منظور رئیس جهمور از تهدید نفتی آمریکا چه بود؟

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: رئیس جمهور اظهار داشت که اگر قرار باشد ایران نفت صادر نکند، یعنی شرایط بحرانی حاکم شده و هیچ کشوری نباید اقدام به صدور نفت کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ایران نقض مقررات بین المللی یا معاهده‌ای مثل برجام را در کارنامه خود نداشته، عنوان کرد: یک سازمان بین المللی به تنهایی نمی‌تواند اقدامی علیه ایران داشته باشد بلکه اقدامات علیه ایران مجموعه از اراده‌های آمریکایی است که نمونه آن تحریم است.

 

اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشوری نباید صادر شود

فلاحت پیشه در ادامه به تشریح منظور رئیس جمهور از تهدید آمریکا پرداخت و اذعان داشت: منظور رئیس جمهور این است که اگر قرار باشد بر اساس اراده ها، قوانین بین المللی بر هم بخورد باید برای همه باشد به خصوص که سیاست ایران بر اساس دیپلماسی بین المللی فعالیت می‌کند که اگر طی آن، سیاست ایران شکست بخورد، این شکست باید برای تمامی دنیا باشد به ویژه اینکه ۴۶ درصد مسیر کلی صادرات نفت از خلیج فارس صورت گرفته و این منطقه نقش مهمی در چرخش نفت دارد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه ایران در بازار نفت دست بسته باقی نخواهد ماند، اظهار داشت: شرایط ما به هیچ وجه بدتر از گذشته یعنی پیش از برجام نخواهد شد و اکنون امکان فروش نفت را داریم حتی اگر سیاست‌های تحریمی آمریکا مانع شود ایران سازوکاری برای فروش نفت دارد.

 

نفت صادراتی ایران تنها یک پنجم توان واقعی کشور برای تولید نفت است

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که نفت صادرشده از سوی ایران تنها یک پنجم توان واقعی ما برای تولید نفت است، عنوان کرد: ما در داخل قدرت تأمین انرژی به میزان کافی و پتروشیمی را داریم از این رو به جای معطل ماندن سر این قضایا باید برای دوران تحریم سیاست چید.

 

فلاحت پیشه ادامه داد: در شرایط کنونی نباید توان کشور را دست کم گرفت که این شرایط را بحرانی می‌کند همچنین نباید درباره توان دولت آمریکا اغراق کرد چرا که آن‌ها تا کنون ۳۶ نوع تحریم دیگر نیز علیه ما به کار گرفتند.

 

تشریح برنامه کمیسیون امنیت ملی برای احیای ظرفیت مرزی

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با اشاره به آغاز کار کمیسیون امنیت با مدیریت جدید عنوان کرد: لازم است چهار کار در کشور صورت گیرد تا تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود؛ مدیریت قوی و سالم در داخل، وحدت در حوزه سیاسی، جلوگیری از اجماع بین المللی علیه کشور و ایجاد ظرفیت‌های همکاری و تحریم زدایی در مرز‌های کشور از اهم برنامه‌های کمیسیون خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود مبنی بر بازدید از مرز‌های کشور در هر هفته اظهار داشت: اولین سفر خود را به مرز کرمانشاه داشتم و امروز نیز به مرز ایلام خواهم رفت و طی این سفر‌ها ظرفیت‌های مرزی را مورد بررسی قرار می‌دهم چنانچه در زمان تحریم بسیار می‌توان از ظرفیت مرز‌ها استفاده کرد.

 

ضرورت استفاده از ظرفیت تجارت با کشور‌های مرزی به‌جای اروپا

فلاحت پیشه اضافه کرد: ۱۰ میلیارد دلار صادرات از کرمانشاه داریم که ۹۰ درصد به سود اقتصاد کشور است که این میزان تقریبا ۵ برابر مجموع صادرات غیرنفتی است که به ۲۸ کشور اروپایی داریم از این رو به جای انتظار از اروپایی‌ها باید از ظرفیت کشور‌های دیگر همچون عراق استفاده کنیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تبادلی بیش از عراق با ترکیه داریم که به حدود ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد از این رو زمانی که ۱۵ مرز و ۲۵ کشور همجوار داریم که باید این ظرفیت را در داخل فعال کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------