آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

چرا دولت روحانی سخنگو ندارد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علی تاجرنیا
بخش عمده این موضوع به نوع نگاه حلقه اول نزدیکان روحانی بر می گردد. آنها عمدتا تا قبل از این بیشتر در جایگاه هایی حضور داشتند که کمتر نیاز به مواجهه با افکار عمومی و پاسخگویی داشتند، به همین دلیل کمتر روحیه پاسخگویی در این حلقه وجود دارد. 

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب از تاخیر دولت در انتصاب سخنگوی دولت انتقاد کرد و به بیان علل پشت پرده آن پرداخت.

 

علی تاجرنیا در گفت و گو با  انتخاب  اظهار داشت: ضعف اطلاع رسانی دولت فقط مختص ماه های اخیر و نداشتن سخنگو نیست. متاسفانه دولت از ابتدای تشکیل و حضورش حتی در دوره اول آنچنان که باید و شاید از امکان پاسخگویی مناسب برخوردار نبود.

 

وی افزود: بخش عمده این موضوع به نوع نگاه حلقه اول نزدیکان روحانی بر می گردد. آنها عمدتا تا قبل از این بیشتر در جایگاه هایی حضور داشتند که کمتر نیاز به مواجهه با افکار عمومی و پاسخگویی داشتند، به همین دلیل کمتر روحیه پاسخگویی در این حلقه وجود دارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: متاسفانه وزرای روحانی هم این نقش را به درستی ایفا نمی کنند و بخش عمده دفاع از عملکرد دولت بر دوش شخص رئیس جمهور است.

 

وی یادآور شد: از دیدگاه من، فقدان سخنگو نیز نشات گرفته از همین علل هاست. احساس می شود دولت در حال حاضر در موضع منفعلانه قرار دارد. همین امر باعث می شود بسیاری از افراد زیر بار قبول کردن مسئولیت سخنگویی نروند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه سخنگویی برای هیچ کس در مجموعه دولت اهمیتی ندارد افزود: افراد احساس می کنند دولت عملکرد قابل دفاعی ندارد و حرفی برای گفتن ندارد.

 

وی ادامه داد: دولت عملکرد های مثبت زیادی داشته و اگر مسئولیت پاسخگویی دولت در دست افرادی بود که می توانستند به خوبی نقش خود را ادا کنند، افکار عمومی هم نسبت به بسیاری از اقدامات دولت مطلع می شدند.

 

او تاکید کرد: افکار عمومی، سیاسیون و نخبگان انتظار دارند در جریان اقدامات دولت قرار بگیرند و این مسئله موجب کم شدن اعتماد مردم به دولت می شود.

 

تاجرنیا یادآور شد: درواقع مردم کم کم به این نتیجه می رسند دولت عملکردی ندارد که نیاز به سخنگویی داشته باشد.

 

وی افزود: بهتر است در فاصله هرچه سریعتر این نقص در دولت رفع شود. البته عملا وقتی دولت می خواهد از تفکر اصلاح طلبانه فاصله بگیرد، عملا هیچ جریان فکری یا مجموعه جریان سازی در مجموعه دولت وجود نخواهد داشت.

 

تاجرنیا ضمن مقایسه دولت روحانی و اصلاحات گفت: اگر به دوران اصلاحات و ریاست جمهوری خاتمی نگاهی بیاندازیم در میابیم که در آن زمان نسبت به دفاع از خاتمی و دولت او وظیفه عمومی وجود داشت. اما در حال حاضر این مسئله در خصوص روحانی وجود ندارد و کم تر گروه های حامی وی در این بخش نقش دارند.

 

او افزود: برخی افراد و حتی خود روحانی در ابتدا فکر می کردند گفتمانی به نام اعتدال شکل گرفته و این گفتمان روحانی را به پیروزی رسانده در حالی که این گفتمان زیر شاخه و لاینفک اصلاحات قرار داشت که روحانی و برخی دوستان اصولگرای خود با مشی که داشتند به این سمت و این جریان فکری رجوع کردند.

 

تاجرنیا در پایان گفت: من فکر می کنم عملا دست دولت به واسطه گروه هایی که فارغ از وظیفه گرایی از منظر اشتیاق بخواهند در این جهت کار کنند، بسته شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------