آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مجتهدزاده وکیل دادگستری: شهروندان می توانند از برخوردهای غیرقانونی گشت ارشاد، شکایت کنند/ بازگشت گشت ارشاد دوقطبی کردن جامعه است

مجتهدزاده وکیل دادگستری درباره بازگشت «گشت ارشاد» و برخوردهای صورت گرفته با زنان و دختران در خیابان به دیده بان ایران گفت: مطمئن باشید طرح…

واکنش متفاوت آشنا و ضرغامی به احتمال ریاست رئیسی بر قوه قضائیه



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,حسام‌الدین آشنا

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری از احتمال انتصاب حجت‌الاسلام سید ابراهیمی رئیسی به ریاست قوه قضائیه استقبال کرد.

 

روز شنبه  حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر جایگزین شدن رئیسی با آیت‌الله آملی لاریجانی گفت که این خبر فعلاً در فضای مجازی است و تا حقیقی شود، طول می‌کشد. این اظهار نظر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها یافت.

 

دیروز حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود با اشاره به گمانی‌زنی‌ها برای انتخاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه نوشت: «او از سال ۵۹ تاکنون سمت‌های قضایی مؤثری چون دادستانی کرج، همدان، جانشینی و دادستانی تهران، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی ویژه روحانیت، معاونت اول قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در سابقه خدمتی خود دارد. تجربه تولیت امامزاده صالح و سپس آستان قدس رضوی او را با واقعیات اجتماعی و اقتصادی و نهادهای بزرگ مدنی آشنا کرده است. تجربه رقابت در انتخابات در سطح استان خراسان جنوبی  و عضویت در مجلس خبرگان از سال ۱۳۸۵ و سپس رقابت در سطح ملی برای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ او را با واقعیات و پیچیدگی‌های عرصه سیاست داخلی و جلب اعتماد عمومی آشنا کرده است. تجربه عضویت و ریاست در شورای نظارت بر صدا و سیما و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام او را با مسائل رسانه‌ای از یک سو و سیاستگذاری کلان کشور از سوی دیگر آشنا کرده است. رؤسای قبلی قوه قضائیه در 40 سال گذشته معمولاً این ویژگی مشترک را داشتند که فقهایی مطرح اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور بودند مدتی را برای آشنایی با ساختار و مسائل این قوه صرف کنند. اگر او به ریاست قوه قضائیه منصوب شود، اولین رئیسی خواهد بود که دارای سابقه طولانی قضایی  است و از درون قوه قضائیه برخاسته است. جهان چون زلف و خط و خال و ابروست/   که هر چیزی به جای خویش نیکوست.»

 

عزت‌الله ضرغامـــــــــی، رئیس پیشین صدا و سیما هم  در حساب توئیتری خود در همین باره نوشت: «گمانه‌زنی برای رئیس بعدی قوه قضائیه زود است. معتقدم، قدرت مدیریت از قوه اجتهاد مهم‌تر است. رئیس بعدی باید توان ایجاد تحول و مقابله با کلیشه‌های حاکم، بر اساس تجربیات کارشناسان متعهد و روش‌های مدرن اداره دادگستری‌ها در دنیا را داشته باشد. مدل میتی کومان هم کماکان کاربردی و روحیه‌بخش است!»

 

 ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------