آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

وزیر دفاع: تحریم های این دوره کوتاه تر از گذشته خواهد بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، گفت: پایان این دوره از تحریم ها کوتاه خواهد بود و اصلا مثل گذشته ها نخواهد بود، ملت ایران، مسولان و دولت جمهوری اسلامی در تامین نیازهای مردم که دشمن روی آن دست گذاشته، سرافراز و سربلند خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی امروز دوشنبه در آیین افتتاح دو نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، اظهار کرد: کشور به ارتقای کیفیت نیاز دارد و این ارتقا از دل دانشگاه و آزمایشگاه بر می آید. بسیاری از اهدف قابل تحقق است و تمام بخش های در معرض تحریم ، به سمت این ظرفیت عظیم حرکت کنند.

 

وی افزود: همه بخش های کشور می توانند نیاز خود را از داخل تامین کنند به شرطی که اعتماد به درون داشته باشیم و این شرایط تحریم امروز را به یک فرصت طلایی تبدیل کنیم.

 

امیرسرتیپ امیرحاتمی اظهار کرد: به عنوان عقبه راهبردی دفاع به شما نگاه می کنیم، دفاعی ها همیشه به عقبه راهبردی توجه می کنند و هر کدام هم تعریف خاص خود را دارند. اما چون بنای ما بر خوداتکایی و خودکفایی است، عقبه راهبردی اصلی را همین جمع و مشابه آن را در گستره ایران عزیز و بزرگ اسلامی می بینیم.

 

وی ادامه داد: این موضوع را به عنوان یک تعارف بیان نمی کنم بلکه به عنوان یک حقیقت می گویم. دانشگاه، پژوهش و شرکت های دانش بنیان را مثل قله های رفیعی می بینیم که خداوند علم، دانش و داشته های خود را به امانت گذاشته و ما در دامنه ها از زلال جاری آن استفاده می کنیم که به لطف خداوند هر روز زلال تر، گواراتر و جاری تر می شود.

 

امیرسرتیپ امیرحاتمی گفت: به عنوان بخش دفاع از روز اول با موضوع تحریم مواجه بودیم و آن را با پوست، گوشت، خون و تمام وجودمان حس می کنیم؛از این رو، باید به درون تکیه کرد و راهی جز این نیست.

 

وی اظهار کرد: در جایی مطرح کردم که ما تنها یک دهم درصد از این ظرفیت بزرگ یعنی پژوهش را استفاده می کنیم. حساب آن هم خیلی روشن است، اگر حدود یک میلیون دانشجوی کارشناسی ارشد دکتری همچنین استادیاران تا استاد تمام ها را حساب کنیم و برای هر کدام از آنها به طور متوسط سالی یک هزار ساعت ظرفیت تحقیقاتی قائل شویم، حدود یک میلیارد ساعت می شود. حدود 35 درصد از این ظرفیت در حوزه علمی و فنی فعال هستند که حدود 350 میلیون ساعت می شود اما میزانی که استفاده می کنیم عدد محدودی است.

 

وزیر دفاع گفت: از تمام صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی خواهش می کنم که این خواهش با فرمان پیش است و باید پیش به سوی استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و به ویژه بخش خصوصی برویم. باید بگویم، بخش خصوصی یک جریان بیکران و ظرفیت بی نهایت است و باید بتوانیم قدر این ظرفیت را بدانیم.

 

امیر سرتیپ امیر حاتمی ادامه داد: بخش هایی در این مجموعه بسیار مهم و گمنام هستند و سراغ آنها را به خاطر همین گمنامی و کم اطلاعی کمتر می گیریم. این بخش ها همان آزمایشگاه های تحقیقاتی است و قدر این آزمایشگاه ها را باید بیش از این بدانیم.

 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم شرکت های دانش بنیان توسعه یابند حتما باید آزمایشگاه تحقیقاتی را تقویت کنیم؛ محورهای آزمایشگاه ها استادانی بنام که در کشور ما به میزان قابل توجهی گمنام هستند و باید قدر آنها را بدانیم.

 

به گفته وزیر علوم، در بخش دفاع، تلاش ما این است که قدر این مجموعه های بسیار ارزشمند را که چشمه های اصلی علم و فناوری کشور هستند، بدانیم و ارتباط درست با آنها برقرار کنیم. اما این ارتباطات دقیق نیست و سراغ رابطه پیمانکاری با آنان می رویم که غلط ترین نوع رابطه است.

 

امیرحاتمی اظهار کرد: باید آنان را حمایت و نیاز آینده را به آنان اعلام کرد تا حداقل ما در حوزه خودمان با سازوکار روشن به این سمت حرکت کنیم. بنابراین از وزارت علوم و مسئولان این حوزه خواهش می کنم در این جهت عنایت ویژه به این بخش داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: ما به ارتقا کیفیت نیاز داریم و ارتقا کیفیت از پژوهش و فناوری، دانش بنیان، دانشگاه و به ویژه آزمایشگاه برمی آید. ما در حوزه دفاع وضع خیلی خوبی داریم. مدتی قبل هم یکی از فرماندهان تاکید کرد که در حوزه فناوری هوایی باید به زمان خیلی کوتاه و رویایی دست یابیم هر چند نیازمند فناوری های زیادی است.

 

وزیر دفاع در پایان افزود: تمام نیازها در بخش های نفت، انرژی، فناوری، خودروسازی که در تحریم هستند در کشور تامین می شود. از این رو باید به سمت این ظرفیت بسیار بزرگ یعنی دانشگاه ها و آزمایشگاه ها رفت و با این ظرفیت عظیم به سمت رفع نیازهای ضروری حرکت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------