آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

بررسی توئیت رضایی در شورای عالی امنیت ملی؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محسن رضایی
یک نماینده مجلس در واکنش به توئیت محسن رضایی گفت: افراد نباید برای تبرئه خود یا برای قهرمان نشان دادن خودشان آرمان‌های جنگ را زیر سوال ببرند این موضوعی است که شورای عالی امنیت ملی باید به آن ورود کند.

به گزارش خبرآنلاین، «فقط ۲۸۰ کاراکتر بود اما مانند یک بمب عمل کرد. بحث همچنان بر سر توئیت محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که نزدیک به ۳۰ سال پیش فرمانده سپاه بود از راز سر به مهر کربلای ۴ از منظر خود پرده برمی‌دارد و اعلام می‌کند: «با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ۱۰ روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم. عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد. اگر تحلیلگر تاریخی در فهم آن فریب بخورد، پس وای به حال نوشته‌های او.»

 

توئیت محسن رضایی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. افرادی مانند حسین الله‌کرم و مسعود ده‌نمکی از آن دفاع کردند و فردی هم مانند حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در کانال تلگرامی‌اش خطاب به رضایی نوشت: «بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا آسمان است. تحلیل‌های پسینی  مشکلی را حل نمی‌کند. ما شاید خطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.»

 

شورای عالی امنیت ملی ورود کند 

در همین راستا حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی در واکنش به توئیت محسن رضایی به خبرآنلاین گفت: موضوعی که آقای محسن رضایی مطرح کرده است و اساسا صحبت‌های حاشیه‌ای از این دست هیچ کمکی به امنیت کشور نمی‌کند. در قالب مکانیسم شورای امنیت ملی بررسی چنین موضوعاتی وجود دارد و لازم نیست چنین بحث‌هایی به سطح جامعه کشیده شود. به هر حال جمهوری اسلامی ایران جنگی را پشت سر گذاشت که هنوز بعد از ۳۰ سال پیکر شهدا به کشور بازگردانده می‌شود و در چنین شرایطی نه‌تنها طرح چنین مباحثی هیچ کمکی به منافع ملی نمی‌کند، بلکه ایجاد شائبه‌ می‌کند.

 

فلاحت‌پیشه همچنین گفت: افراد نباید برای تبرئه خود یا برای قهرمان نشان دادن خودشان آرمان‌های جنگ را زیر سوال ببرند. این موضوعی است که شورای عالی امنیت ملی باید به آن ورود کند.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی نیز به این بحث وارد خواهد شد یا خیر، گفت: کمیسیون امنیت ملی نیز اگر احساس کند موضوع به گونه‌ای است که طرح این بحث می‌تواند به مولفه‌های امنیت ملی آسیب بزند حتما ورود خواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون این احساس وجود دارد یا خیر گفت: ما در جلسه کمیسیون حتما در این رابطه صحبت خواهیم کرد و درباره آن تصمیم می‌گیریم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------