آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

نجفی: شفافیت هر چه بیشتر در بودجه ۹۸ ضروری است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علی نجفی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ضمن درک شرایط کشور و وضعیت دولت برای مقابله با چالش‌ها و محدودیت‌ها شفافیت هر چه بیشتر در بودجه مورد تاکید است. وجود احکام فاقد عملکرد، نبود شفافیت در بدهی‌ها و مطالبات قطعی شده مردم از جمله مواردی است که باید شفاف شود. 

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، مجلس را نماد مردم سالاری دانست و اظهار کرد:‌ طی ماههای اخیر روندی مشاهده شده است که به تضعیف مجلس می‌انجامد. البته نمایندگان از خطا و اشتباه مصون نیستند. اما نباید مجلس را بیش از حد تضعیف کرد. تضعیف مجلس به تضعیف اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی نظام منجر خواهد شد.

 

وی خطاب به نمایندگان اصحاب رسانه و فعالین سیاسی و ائمه جمعه گفت: لطفا چینی ترک خورده امید مردم را نشکنید.

 

نماینده مردم بابل با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه بودجه ۹۸ در مجلس تاکید کرد:‌ ضمن درک شرایط کشور و وضعیت دولت برای مقابله با چالش‌ها و محدودیت‌ها، شفافیت هر چه بیشتر در بودجه لازم است. وجود احکام فاقد عملکرد، نبود شفافیت در بدهی‌ها و مطالبات قطعی شده دولت و عدم تمرکز کامل حساب دستگاه‌ها در حساب‌های خزانه از جمله مواردی است که باید در لایحه مذکور مورد توجه قرار گیرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مشکلات اقتصادی، فساد و بیکاری و ناکارآمدی نظام اداری را از جمله مسائلی دانست که مردم را آزار می‌دهد.

 

وی تاکید کرد:‌ آنچه که بیشتر و فوری‌تر برای مردم اهمیت دارد فرسودگی زیر ساخت‌ها اعم از حمل و نقل و انرژی و غیره است. حادثه تلخ اخیر اتوبوس دانشگاه آزاد و یا حادثه آن مدرسه در جنوب ایران تنها نمونه کوچکی از معضل فوق‌الذکر است. شایسته است که دولت و مجلس به این مساله اهتمام کافی داشته باشد.

 

نماینده مردم بابل مهاجرت‌های اقلیمی ناشی از چالش آب و هوا را جزء پدیده‌های نوظهور در ایران عنوان کرد و افزود:‌ این مساله به شدت جدی است و باید برای پیشگیری از پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی چاره اندیشید.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تعدادی از معاهدات بین‌المللی اظهار کرد:‌ واکنش دولت ها و سازمانهای بین‌المللی برای مقابله با این آنارشیسم آمریکایی حائز اهمیت است. در این راستا عزم اروپا برای ارائه ساز و کار مالی ویژه با ایران حداقل کاری است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام می‌تواند انجام دهد.

 

نجفی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: استیضاح جناب عالی را پس گرفتند. ولی همچنین که بارها تاکید شد برای وضعیت دامپروری، کشاورزی و به ویژه مرکبات مازندران چاره‌ای بیندیشید. کشاورزی در مازندران وضعیت خوبی ندارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------