آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

کواکبیان: مجمع صرفا به اختلاف مجلس و شورای نگهبان در CFT ورود کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , کواکبیان
دو موضوع پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان یافته ) و سی اف تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز باقی مانده است که دولت ،‌شورای نگهبان و مجلس نظر خود را گفته اند و صرفا مجمع تشخیص باید نظر نهایی را بدهد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مجمع صرفا در مورد اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان باید ورود کند گفت: چهارلایحه مربوط به اف ای تی اف از نظر دولت،‌ مجلس و شورای نگهبان تعیین تکلیف شده است بنابراین مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه زودتر نظر نهایی خود را اعلام کند.

 

به گزارش ایرنا، ‌مصطفی کواکبیان روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره مصوبه CFTگفت: مصوبه ای که امروز مجلس آن را تصویب کرد بسیار مهم بود . مجلس بررسی این موضوع را حدود یکسال قبل شروع کرده بود و امروز تمام کرد. هم دولت ،‌هم مجلس و هم شورای نگهبان در مورد چهارلایحه مربوط به اف ای تی اف نظر خود را دادند و دو لایحه یعنی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در سه نهاد مذکور تعیین و تکلیف شد که برای نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد.

 

نماینده مردم تهران گفت: دو موضوع پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان یافته ) و سی اف تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز باقی مانده است که دولت ،‌شورای نگهبان و مجلس نظر خود را گفته اند و صرفا مجمع تشخیص باید نظر نهایی را بدهد.

 

کواکبیان گفت: امیدواریم مجمع با برگزاری جلسه فوق العاده زودتر در این دو مورد نظر دهد، ضمن این که ما به عنوان مجلس معتقدیم مجمع صرفا برسر اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان باید ورود کند و نمی تواند قانونگذاری جدید کند یعنی همان اختلافاتی که مطرح بود را باید بررسی کند.

 

وی در ادامه یادآور شد: چندین جلسه در کمیسیون اشکالات شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت که بعضی از آنها از سوی کمیسیون امنیت ملی پذیرفته و اصلاح شد و در مواردی هم بر نظر خود اصرار کرد که به صحن آمد و امروز مجلس نیز به آن رای داد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نکته مهم این است که شورای نگهبان ،‌مجلس و دولت در مورد این چهارموضوع کاری ندارند و فقط مجمع تشخیص باید نظر دهد و با مصالحی که تشخیص می دهد منافع ملی را در نظر بگیرد.

 

وی یاد آور شد: با توجه به جو کلی مجمع تشخیص به احتمال زیاد این دو مورد نیز در مجمع تصویب خواهد شد در غیر این صورت بزرگان باید تصمیم بگیرند که چه برخوردی باید در مورد اف ای تی اف داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------