آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

عضو هیات رییسه مجلس: قانون گذاری فراتر از وظایف مجمع تشخیص است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علیرضا رحیمی
فلسفه اولیه تشکیل مجمع حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان است . 

علیرضا رحیمی در مورد چگونگی بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فلسفه اولیه تشکیل مجمع حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان است.

 

این عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: وقتی موضوع حل اختلاف به وسط می‌آید، مجمع باید یک نظر را حاکم کند و‌یک نظر را رد کنند یعنی یا باید یا نظر مجلس و یا نظر شورای نگهبان را بپذیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد:  اگر مجمع بخواهد به بحث اصلاح قانون ورود پیدا کند، قطعا این حرکت فراتر از وظایف مجمع است چراکه در قانون اساسی شان قانونگذاری برای مجمع در نظر گرفته نشده است و رهبری در تفویض اختیاری که به هیات نظارت کردند، نظارت بر مصوبات مجمع است و تا الان هم هیچ گزارشی از نظارت بر اجرای مصوبات نیامده است.

 

رحیمی ادامه داد: به مرور زمان این شائبه ایجاد شده است که هیات نظارت از رهبری تفویض گرفته‌اند که مداخله و ورود به صورت محتوای به قانون اساسی داشته باشند.

 

نماینده تهران  با اشاره به سخنان علی مطهری گفت: آقای مطهری این مسئله را مطرح کردند که بر فرض اگر هیات نظارت مجمع  نبود و خود رهبری می خواستند شخصا نظارت کنند آیا به قانون گذاری ورود می کردند؟ نگاه ما این است که قطعا رهبری به بحث اصلاح قانون ورود پیدا نمی کردند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لذا در مقام حکمیت بین مجلس و شورای نگهبان ورود محتوایی مجمع به قانون،انحراف از وظایف‌اش است.

 

عضو هیات رییسه مجلس افزود: متاسفانه در مورد لوایح چهارگانه یک فضای هیجانی در کشور ایجاد شد و در سایه این فضای هیجانی که به خیابان ها کشیده شد برخی از مراجع تصمیم گیری هم در سایه این فضا قرار گرفتند در صورتیکه موافقین و مخالفینی که استدلال دارند و نگاه افرادی که صاحب نظر هستند همانند وزیر امور خارجه و معاون حقوقی رئیس جمهوری به هیچ وجه نگاه احساسی و هیجانی نیست و به نظر می رسد مخالفت ها بیش‌تر سیاسی باشد تا کارشناسی.

 

رحمیی تصریح کرد: با توجه به اینکه چند جلسه اقناعی برای اعضا مجمع با حضور آقای ظریف و خانم جنیدی  برگزار شده است و‌در دو جلسه هم رفع ابهام کردند و هم ضرورت تصویب را مطرح کردند ،فضایی غالب مجمع یک فضایی مثبتی است که به طور واقع بینانه مصلحت کشور را تشخیص دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------