آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نقوی‌حسینی: برقراری SPV امتیاز مهمی برای ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
یک عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر SPV برقرار شود امتیاز مهمی برای ایران خواهد بود و نشان می‌دهد اروپا از مدار آمریکا خارج شده است. 

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قول اروپایی‌ها برای راه‌اندازی سامانه نهادهای واسط مالی (SPV)، اظهار کرد: درباره SPV باید به سه نکته توجه کرد. این که اروپایی‌ها تاکنون خلف وعده کرده‌اند، قرار بود اول ژانویه SPV باز شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است. لذا این آخرین شانس اروپایی‌ها است. اگر این بار هم خلف وعده کنند در ذهن مردم ایران، اروپا در کنار آمریکا به عنوان بد عهد قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه‌ داد: درباره SPV باید محدوده کار آن بررسی شود. اگر قرار به حذف نفت و میعانات گازی باشد دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.

 

نقوی حسینی همچنین خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که چقدر دولت‌ها از طریق SPV با ایران کار می‌کنند نه این که این کانال مالی باز شود اما دولت‌ها از ترس تحریم آمریکا با ایران ارتباطات مالی نداشته باشند. همچون برجام که تحریم مالی و پولی برداشته شد اما جز چند بانک‌های کوچک اروپایی، بانک‌های بزرگ با ما کار نمی‌کنند.

 

این عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در جمع بندی گفت‌: برقراری SPV امتیاز مهمی برای ما است و نشان می‌دهد که اروپا خارج از مدار آمریکا عمل می‌کند، اما این که چقدر مؤثر واقع می‌شود حرف دیگری است چون اروپاییان زرنگ هستند و می‌خواهند ضمن عمل به تعهدات‌شان کاری کنند که ایران و آمریکا ناراحت نشوند. در ‌عین ‌حال خودشان هم انتفاع ببرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------