آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بهروز نعمتی:اگر اس‌پی‌وی کامل اجرا شود نتایج مطلوبی خواهد داشت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,بهروز نعمتی
بهروز نعمتی گفت: شرط و شروطی نباید از سوی اروپایی ها مطرح شود؛ آنها موارد  10گانه ای را مطرح کرده اند که نه ما می پذیریم و نه دنبال آن خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از خروج آمریکا از برجام نگاه ها متوجه اروپا شد و تنها چند دقیقه بعد از اعلام خروج از برجام توسط ترامپ، حسن روحانی اعلام کرد اگر اروپا انتظارات ایران را برآورده سازد ایران از برجام خارج نخواهد شد. موضوعی که مقدمه ای شد برای سلسله مذاکرات ایران و اروپا و رسیدن به یک راه حلی درباره مبادلات پولی و بانکی؛ موضوعی که این روزها از آن به عنوان کانال ویژه ارتباط مالی ایران و اروپا یا همان «spv» یاد می شود و حالا گفته می شود به روزهای تصمیم گیری نهایی در این رابطه نزدیک می شویم اما سوال اینجاست چقدر می توان به این ساز و کار دل بست؟

 

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره سرنوشت spv  به خبرآنلاین گفت: بالاخره اروپایی ها قبول کرده اند هزینه خروج آمریکا از برجام را تقبل کنند و این بحث کانال مالی اروپایی ها در حال انجام است. اما در این میان به نظر می رسد اروپایی ها به دنبال مسائل دیگری هم هستند و به نوعی می خواهند از کنار این موضوع عبور کنند در حالی که به اعتقاد من یا نباید از همان اول آن را قبول می کردند یا حال که آن را پذیرفته اند امروز و فردا کردن ها جای توجیهی ندارد.

 

او در ادامه گفت: ابتدا قرار شد اتریشی ها بحث کانال مبادلات بانکی  را قبول کنند، بعد از آن مقرر شد سه کشور اروپایی این کار را انجام دهند. علی الظاهر امروز به این نتیجه رسیده اند که آلمانی ها، فرانسوی ها و ایتالیایی ها این کار را انجام دهند و طبیعی است که باید به تعهدات خود عمل کنند.

 

نعمتی افزود: در جلسه ستاد شورای عالی اطلاع رسانی هم گفتم شرط و شروطی نباید از سوی اروپایی ها مطرح شود؛ آنها موارد  10گانه ای را مطرح کرده اند که نه ما می پذیریم و نه دنبال آن خواهیم بود. مسلما اگر spv  تمام و کمال اجرا شود نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت اما اجرای نصفه و نیمه قطعا آن چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم.

 

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم روز گذشته در این رابطه به خبرآنلاین گفته بود: اینکه چقدر اروپایی ها در کار کردن با ما جدی هستند باید گفت جمهوری اسلامی ایران حتما باید نسبت به اروپایی ها نگاه واقع بینانه ای تعریف کند. ما برای مقابله با تهدیدهای مختلفی که اروپایی ها از آن نگران هستند هزینه زیادی می دهیم درحالی که دلیلی وجود ندارد ما چنین هزینه هایی را پرداخت کنیم؛ ضمن آنکه اروپایی ها هنوز واکنش مثبتی به روحیه مشارکت جویانه ایران نشان نداده اند. بنابراین وقتی این نگاه به صورت واقعبینانه و متقابل تعریف شد آن زمان است که ما راحت تر می توانیم با اروپایی ها کار کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------