آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

صالحی : صنعت هسته‌‌‌ای بدون اورانیوم هیچ است/ امیدوارم طی شش سال ۳۰۰ تن کیک زرد تولید کنیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , صالحی
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: براساس اکتشافات هوایی، ایران از نظر معادن اورانیوم غنی نیست ولی فقیر هم نیست. اکتشاف هوایی از سال ۸۹ شروع شده است. ۸۰ درصد اکتشاف کرده و ۲۲۵ هزار کیلومتر اکتشاف زمینی و ۳۵۰ هزار حفاری انجام شده است. 

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی ظهر امروز در حاشیه انتقال ۳۰ تن کیک زرد محصول کارخانه اردکان یزد به تاسیسات اتمی اصفهان گفت: ما امروز شاهد انتقال ۳۰ تن کیک زرد تولیدی از کارخانه اردکان به تاسیسات اصفهان هستیم. 

 

وی با اشاره به کارخانه تولید کیک زرد اردکان اظهار داشت: ظرفیت این کارخانه کامل است و در پنج سال اخیر، فعالیت‌های جدی انجام شده است تا این کارخانه سرپا بماند. از سال ۷۱ بنای تاسیس این کارخانه گذاشته شد ولی طول کشید. در چهار سال اخیر با حمایت دولت توانستیم این کارخانه را مجددا راه‌‌اندازی کنیم و به تولید صنعتی برسانیم. این دستاورد را به مهندسان که با همت عالی این کار را انجام دادند، تبریک می‌‌‌گویم.

 

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: این اولین کارخانه تولید کیک زرد در این حجم است. قبلا هم در معدن گچین تولید کیک زرد داشتیم که ظرفیت کمی داشت. ظرفیت معدن گچین ۱۲۰ تن بود که تمام شده است و هم‌اکنون از معادن استان یزد در ساغند استفاده می‌‌کنیم. معادن دیگری نیز هستند که بعدا استفاده می‌‌کنیم. 

 

صالحی با بیان اینکه استان یزد عمده تولیدکننده کیک زرد را در اختیار دارد، تصریح کرد: سرمایه‌‌گذاری‌‌های خوبی انجام شده است. آقای تابش پیگیری‌های زیادی برای سرمایه‌‌گذاری انجام داده و استاندار یزد هم قول همکاری داده‌اند. 

 

وی با تاکید بر اینکه صنعت هسته‌‌‌ای بدون اورانیوم هیچ است، خاطرنشان کرد: بدون این ماده هر چقدر تکنولوژی اتمی داشته باشیم، هیج فایده‌‌ای ندارد. 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی از اکتشافات هوایی خبر داد و ابراز داشت: براساس اکتشافات هوایی، ایران از نظر معادن اورانیوم غنی نیست ولی فقیر هم نیست. اکتشاف هوایی از سال ۸۹ شروع شده است. ۸۰ درصد اکتشاف کرده و ۲۲۵ هزار کیلومتر اکتشاف زمینی و ۳۵۰ هزار حفاری انجام شده است. آمادگی داریم در یک فاصله شش ساله بتوانیم تولید خود را به ۳۰۰ تن در سال برسانیم. 

 

صالحی با اشاره مجدد به ظرفیت کارخانه تولید کیک زرد اردکان بیان کرد: تولید این کارخانه بستگی به عیار سنگ اورانیومش دارد. ۸۴ هزار سنگ اورانیوم را می‌‌تواند پایش کنیم. هر چقدر عیار بالاتر باشد، کارخانه هم می‌تواند تولید بیشتر داشته باشد. 

 

وی افزود: کارخانه بزرگی است که کامل شده و معایبش هم گرفته شده است. طی یکی، دو سال گذشته تست‌های صورت گرفته انجام شده و اولین محصول بهر‌ه‌برداری شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------