آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

سخنگوی کمیسیون اصل نود: تخلفات عمده‌ای در بخش خصوصی سازی انجام می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سخنگوی کمیسیون اصل نود
در هر حوزه‌ای که وارد می شویم به گونه‌ای از فساد برمی خوریم.

بهرام پارسایی در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم  در سال 97 گفت: تورمی که در حوزه مواد غذایی و مایحتاج اساسی مردم است بر کسی پوشیده نیست و هر گونه افزایش قیمت در حوزه کالاهای اساسی می تواند به ایجاد جو احساس ناامنی و ناآرامی در کشور دامن بزند و برای مردم استرس و اضطراب ایجاد کند.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: طرح هر موضوعی که بتواند به این تورم و گرانی دامن بزند درست نیست و باعث ایجاد طنش در جامعه می شود.

 

وی تاکید کرد: کاهش تورم و کمک به حل مشکلات معیشتی مردم نباید فقط در قالب شعار باشد بلکه باید با عمل انجام شود،اینکه فقط شعار بدهیم شاید در مدت زمانی کوتاه باعث ایجاد امیدواری در مردم شود ولی اگر به عرصه عمل نرسد قطعا خاصیت خودش را از دست می دهد و نتیجه عکس دارد.

 

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: به هر حال  شرایط فعلی قابل پیش بینی بود و باید از مدت‌ها قبل کارگروهی متشکل از کارشناسان زبده تشکیل می‌شد که در عرصه سیاسی و تعاملات جهانی چگونه رفتار کنیم که تنش ها را کاهش دهیم و در مباحث اقتصادی چه کارهای را انجام دهیم که مردم و اقتصاد کشور دچار مشکل نشوند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که باعث ازدیاد فشار هم از لحاظ روانی و هم عملی بر مردم می شود فسادهای است در بخش های مختلف کشور وجود دارد.

 

پارسایی اضافه کرد: در بحث ارزهای که به افراد و گروه‌های خاص تخصیص داده شد هیچگونه نظارتی انجام نمی شود بخش عمده ای از این ارزها به بازار دلالی و سودجویی رفته است، این مسائل باید به طور جدی مدیریت شود و با مفسدین و متخلفین در عرصه های مختلف برخورد شود.

 

وی گفت: سراغ دارم  که در کارخانه نیشکر هفت تپه چه تخلف عظیمی در بحث تخصیص ارز در ابتدایی که ارز تخصیص داده می شد انجام شده است و قطعا اینگونه اخبار به اندازه کافی کام مردم را تلخ می کند.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: متاسفانه تخلفات عمده و کلانی در بخش خصوصی سازی انجام می شود، رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه تلویزیونی واگذاری آلمینیوم  المهدی به بخش خصوصی را یکی از مهمترین نمونه های موفق واگذاری عنوان کرد این در حالی است که فساد عظیمی دراین واگذاری صورت گرفته است که الان این معامله فسخ شده است و  به جایگاه دیگری واگذار شده است که همان هم جای اما و اگر دارد که چگونه به این سرعت انجام شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در هر حوزه‌ای که وارد می شویم به اینگونه فسادها برمی خوریم، ما  می توانیم به گونه‌ای مسائل رامدیریت و مورد نظارت قرار دهیم که جلوی این فسادها را بگیریم که به مردم فشار روانی وارد نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------