آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جزئیات طرح مجلس درباره جرم سیاسی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جرم سیاسی
یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح عف عمومی و تبدیل مجازات‌ها در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح مذکور در 3 ماده تدوین شده است. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس جزئیات طرح عف عمومی و تبدیل مجازات‌ها را تشریح کرد.

 

یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح عف عمومی و تبدیل مجازات‌ها در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح مذکور در 3 ماده تدوین شده است.

 

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: در بند اول این طرح آمده که مجازات‌های حبس ابد در جرایم تعزیری به حبس درجه یک یعنی 25 تا 30 سال زندان تبدیل شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در ماده 2 آمده که کلیه متهمان جرایم سیاسی و امنیتی که مرتکب اقدامات فیزیکی و خرابکارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشارکت نشدند، مورد عفو قرار گیرند. بر اساس این طرح جرم جاسوسی از شمول آن خارج است و در بند 3 آمده که کلیه ایرانی‌‌های مقیم خارج از کشور که قصد بازگشت به کشور را دارند در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند، مبرا از تعقیب باشند.

 

کمالی‌پور یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون طرح مذکور بررسی و نظرات کارشناسی اخذ شد. رأی‌گیری درباره آن به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------