آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اظهارات سخنگوي‌جامعه روحانيت ضد راي مردم و ناشي از تفكري خطرناك در كشور است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,

 

مردم براي رسيدن به اهداف والاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به فرد يا افرادي راي مي‌دهند و در ادامه آن‌هايي كه راي مردم را به دست مي‌آورند به گونه‌اي رفتار و عمل مي‌كنند كه سبب اعتراضاتي مي‌شود ولي به جاي آن‌كه مسئولان مربوط به دنبال حل معضلات باشند به دنبال آن هستند كه ملتي را مجرم نشان دهند كه براي امتداد يك نظام سياسي به پاي صندوق راي آمده‌اند! اقدامي تامل برانگيز و منفور كه برگرفته از روحيه فراراز مسئوليت برخي مقامات و دست‌اندركاران است.

 

آن‌ها مي‌دانند كه مقصر اصلي چه كساني هستند ولي براي آنكه راحت‌ترين مسير را براي گريز انتخاب كنند، انگشت اتهام را به سمت مردم مي‌گيرند. اقدامي كه سال‌هاست برخي جريان‌هاي معتقد به حكومت اسلامي نه جمهوري اسلامي در دستور كار قرار داده‌اند تا مردم را از راي دادن به افراد مختلف بترسانند.

 

حركت خزنده عليه راي مردم

در همين راستا غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت و سخنگوي جامعه روحانيت، در گفت‌وگويي مدعي شده‌است که مدیر فاسد و نا لایق را چه کسی انتخاب می‌کند؟؟ ارشدشان را مردم انتخاب می کنند! اگر اشتباه است،کاری کنند که اشتباه نباشد. در وهله نخست باید به این فرد یادآور شد که مردم شاید بخواهند خیلی افراد دیگر را انتخاب کنند ولی دستچینی از شورای نگهبان را مقابل خود می‌بینند و کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری همگی قبل از انتخاب توسط مردم باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

  

دوم، باید قانونی باشد تا همین مردمی که انتخاب می‌کنند زمانی که فرد مفسد و خراب از آب درآمد، بتوانند آن را به زیر بکشند. سوم، نقش نهادهایی که عنوان نظارتی را یدک می‌کشند و از بودجه بیت‌المال برای این جایگاه ارتزاق می‌کنند، چه می‌شود؟! هزینه کم‌کاری نهادهای دیگر را گردن مردم نیندازید که به اندازه کافی عقوبت اقدامات دیگران بر گردن این ملت سنگینی می‌کند. چهارم، شاید فراموش کرده‌اید که امثال شما هرچه دارید از رای و نظر همین مردم دارید، پس هروقت توهین به رای آن‌ها به خاطر ناکارآمدی عده‌ای از ذهن‌تان عبور کرد این جمله را با خود تکرار کنيد که امثال شما هرچه دارید از همین مردم دارید. اين تفكر مي‌تواند مردم را از حضور در پاي صندوق راي پشيمان كند و در ادامه ضربه سنگيني به كشور وارد كند.

 

انتقاد به اظهارات مساله‌دار

اين تفكر مورد انتقاد برخي از شخصيت‌هاي اصولگرا نيز است و در همين راستا چندي پيش پرویز سروری، دبیرکل حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در واکنش به مدیریت ناکارآمد دولتی و تحمیل هزینه‌های آن به دوش مردم گفت: مردم مبتنی با امید به تحقق وعده‌ها رای دادند و آقای روحانی در شعارهایش اعلام کرد که با برجام مشکلاتی را رفع کردم و بقیه معضلات را هم حل خواهم کرد.

 

دبیرکل حزب جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشتر وعده‌های رييس‌جمهور در برهه انتخابات اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: روحانی وعده داد وضعیت معیشتی مردم به مراتب هر روز بهتر از دیروز شود، همچنین حل مشکلات تولید و ایجاد اشتغال از وعده‌های وی بود.سروری تصریح کرد: روحانی مردم را امیدوار کرد که با انتخابش از سوی مردم، وضعیت معیشتی آنان بهبود مي‌یابد اما اکنون وضعیت اقتصادی مردم روز به روز بدتر می‌شود و نه تنها برجام به نتیجه نرسید، بلکه امروز به یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور تبدیل شده است. وی با انتقاد از اظهارات برخی از دولتی‌ها مبنی بر اینکه مردم چون رای دادند، باید تحمل کنند؛ تصریح کرد: در کل معتقدم این حرف که رای دادید باید تحمل کنید، بسیار سخن بی منطقی است.

 

چراکه درحال حاضر مردم از دولت مطالبه دارند و خواستار تحقق مطالبات خود هستند.این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه متاسفانه تمرکز دولت بر مسائل حاشیه‌ای است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن رييس‌جمهور از فضای انتخاباتی باعث خوشحالی است و قوه مجریه باید خود را از مسائل حاشیه‌ای جدا کند، هرچند مدتی است که رييس‌جمهور مواضع درستی انتخاب می‌کند، اما در حد حرف باقی می‌ماند. وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که دولت باید به آن توجه کند افزایش بی‌رویه نقدینگی در دولت است؛ تصریح کرد: قوه مجریه اکنون باید نقدینگی سرگردانی که هر روز در يك بخش کشور معضل ايجاد مي‌كند، را ساماندهي کند چرا که مردم می‌خواهند قدرت خرید و نقدینگی آنان کم نشود، بنابراین منافع اقتصادی کشور را باید جدی گرفت، اما متاسفانه دولت این مسائل را رها کرده است.

 

سروری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در کشور خاطرنشان کرد: کشور ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام دارد، اگر دولت برای این پروژه‌ها جاذبه ایجاد کند و تسهیلات قابل قبولی را ارائه دهد، با یک تیر چهار نشان را می‌زند، چراکه ابتدا نقدینگی کلان در راستاي تولید قرار می‌گیرد، همچنین با تحرک در پروژه‌های نیمه تمام همه بخش‌های اقتصادی را فعال می‌کند.

 

وی تصریح کرد: امروز دولت را منفعل، مأیوس و ناامید می‌بینیم؛ قوه مجریه خود را در بن بست می‌داند در حالی که دولت باید بن بست شکن باشد، کشور هیچ بن بستی ندارد اگر دولت واقعا به شعار «ما می‌توانیم» اعتقاد داشته باشد. همين‌گونه كه مشاهده مي‌كنيم اين نوع اظهارات منتقدان فراواني دارد و معتقدان به اين نوع رويكرد، بايد تفكر خود را تغيير دهند زيرا ولي‌نعمتان اين كشور مردم هستند و اگر اين مردم نباشند، هيچ‌كدام از قدرت‌هاي سخت‌و نرم حاكميت نمي‌تواند در برابر مسائل مختلف موفق باشد.

 

 

قانون  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------